Drgania silnika na biegu jałowym

Postprzez bartosz2222 » 3 kwi 2018, 22:37

Cześć

Moja mazda ma problem z drgającym silnikiem na biegu jałowym w szczególności czuć to na podłodze i kierownicy. Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem wszystkie trzy poduszki ale problem nie ustał ostatnio zrobiłem generalny remont silnika (brał olej) i też niczego to nie zmieniło. Macie może jeszcze jakieś inne typy co może być przyczyną

Bartek
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 22:33
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez rymko » 6 kwi 2018, 15:39

Mam ten sam problem i w moim przypadku jest on szczególnie dokuczliwy przy niskich temperaturach.
Na Drivie i przy wciśniętym hamulcu – katastrofa. Jak się silnik nagrzeje jest trochę lepiej, ale dalej drgania występują na dowolnym biegu. Komputer w serwisie błędów nie pokazuje, więc Panowie stwierdzili, że wszystko jest <spoko>. Inni rozkładają ręce – nawet nie ma koncepcji co może być przyczyną drgania silnika.
Oj współczesne mechaniory ...
Masz skrzynię automat czy manual ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tadziol » 6 kwi 2018, 18:28

Zbyt niskie wolne obroty lub jakaś niewyrażoną masa wirująca. A jak przeszedł mój test ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 6 kwi 2018, 18:55

Niestety nic to nie zmieniło, nie mówiąc o braku możliwości sprawdzenia drgań na Drive przy braku płynu w skrzyni. Co prawda nie było mnie przy tym, więc odebrałem samochód z drganiami i opinią mechanika. Czekam na trochę wolnego i ocieplenie – spróbuję się z Tobą umówić <czarodziej>
Tylko trochę to daleko ...
Obroty raczej nie są niskie, bo ok. 800 na ciepłym silniku, no a przy chłodach, ssaniu i zimnym silniku przecież jeszcze wyższe.
Właśnie obstawiam tą niewyważoną masę wirującą. Zdjęta miska olejowa była całkowicie czyściutka.
Czy zdjęcie paska wielorowkowego i odpalenie może coś pokazać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tadziol » 7 kwi 2018, 17:33

rymko napisał(a):Czy zdjęcie paska wielorowkowego i odpalenie może coś pokazać ?

Wątpię... Ja bym jeszcze spróbował wywalić walki balansowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 7 kwi 2018, 19:37

Oglądałem wałki balansowe po zdjęciu miski olejowej, wyglądały jak nowe, no i w misce olejowej też nic nie znalazłem. Jakiemu uszkodzeniu mogą ulec te wałki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Przemo_S » 7 kwi 2018, 19:58

Część. Kiedyś miałem automat ale w hondzie civic 4gen. Nie wiem w jaki sposob jest połączona skrzynia z przepustnica w mazdzie ale w hondzie była dotatkowa linka i regulacja jej pomogła. Chodziło o szybsza reakcje skrzyni na gaz. Efekt był taki ze po regulacji napięcia linki auto stało w miejscu bądź delikatnie sie toczylo po puszczeniu hamulca na drivie. Dzieki temu silnik na drivie i wyciśniętym hamulcu był mniej obciazony i ładniej pracował.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 11:28
Posty: 30 (1/2)
Skąd: Gryfów Śl.
Auto: Mazda 6 2006 2.0benzyna+lpg 147km

Postprzez tadziol » 7 kwi 2018, 20:38

Mazda ma skrzynie kontrolowaną elektronicznie wiec żadnych linek i regulacji nie ma.
Skoro walki ok,to pozostaje tylko skrzynia,a najbardziej podejrzany jest wg mnie konwerter.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 9 kwi 2018, 17:40

Problem jest taki , że płyn zalewano w zakładzie specjalizującym się w naprawie ASB i podobno skrzynia działa bez zarzutu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tadziol » 9 kwi 2018, 20:57

viewtopic.php?f=467&t=199126&p=3265530&hilit=Wibracje#p3265530
I ja to potwierdzam,tez miałem taki przypadek w 3-ce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 9 kwi 2018, 22:23

Co proponujesz ?
Mogę się jakoś z Tobą umówić czy szukać specjalistycznego warsztatu naprawiającego ASB ?
Obawiam się , że znów stwierdzą brak problemu w skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Konraad444 » 28 cze 2020, 12:08

Witam, tak jak w tytule. Podczas stania samochodem na "luzie" czuję drgania dosłownie wszędzie. Na kierownicy, plastikach w środku, karoserii, szybach. Na początku myślałem że winne są temu poduszki silnika jednak one okazały się w dobrej kondycji. Mechanik powiedział mi, że przyczyną mogą być też świece( po wyjęciu moich świec były całe popalone, miały duże przerwy). Po założeniu nowych świec drgania w jakiejś części ustały(nie były odczuwalne już na fotelu kierowcy), ale po jakiś dwóch tygodniach powróciły... Samochód podłączany był pod dwa różne komputery i w silniku nie było żadnych błędów, dlatego odrzucam że mogła by być winna temu sonda lambda, czy też cewka zapłonowa. Rozrząd też odrzucam, ponieważ go nie słychać. Ktoś może znać przyczynę?? Bo jest już to denerwujące kiedy stoi się na światłach, skrzyżowaniach i słychać tylko jak wszystko drży <płacze>
Początkujący
 
Od: 13 mar 2020, 01:53
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2004r 1.8

Postprzez Konraad444 » 9 lip 2020, 21:12

Serio nikt nie ma żadnego pomysłu? A czy zajrzenie do przepustnicy i przepływomierza ma sens, w sensie aby go wyczyść.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2020, 01:53
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2004r 1.8

Postprzez Konraad444 » 6 paź 2020, 23:00

3 miesiące i nawet małej sugestii... te forum jest martwe. :)
Początkujący
 
Od: 13 mar 2020, 01:53
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2004r 1.8

Postprzez Dixen » 5 lis 2020, 19:53

U mnie pomogło przeczyszczenie przepustnicy.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2020, 08:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 Sedan

Postprzez psac2 » 29 paź 2021, 14:08

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Udało się ogarnąć? Mierzyłeś luzy zaworowe?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2021, 14:06
Posty: 1
Auto: Mazda6
2.3 LPG Aut.
A-Spec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6