Strona 1 z 1

M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 20 mar 2018, 16:39
przez minero
Hej,

Mam do Was pytanie. Od tygodnia zaczela mi Madzia szarpac przy mocniejszym wcisnieciu pedalu. Obroty w ok 3 tys. Sprawdzalem i problem tak samo wystepuje na LPG jak i na PB. Kupilem kable i planuje je wymienic bo ich jeszcz enie wymienialem. Potrzebuje tez sprawdzic cewki (np mienrikiem tylko jak?) zeby ich w ciemno nie wyminiac bo jest ich 4 wiec to juz bedzie spory koszt, Swiece wymienialem na DENSO IRIDIUM ITV16 jakies moze 3 lata temu. Ktos ma jakis pomysl jak sie tego pozbyc?
Pomozcie prosze bo naprawde nie da sie tak jezdzic.

Re: M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 20 mar 2018, 20:36
przez tadziol
Pierwszą sondę lambda wymień. Kabli zapłonowych nie posiadasz przecież.

PostNapisane: 20 mar 2018, 23:06
przez minero
Oo tadziol;) Ty robiles remont tego silnika. Jak to nie posiadam przewodow...? Wydaje mi sie ze jak kiedys zmienialem swiece to byly.. W wersji po lifcie ich nie ma? Kurde to niepotrzebnie wydalem kase. Tez cos slyszalem o sondzie wlasnie ze moze to byc to. A dasz rade podeslac mi jakis link zebym znowu dobra kupil?
http://allegro.pl/sonda-lambda-denso-do ... 28944.html
bedzie ok?

Re: M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 21 mar 2018, 12:14
przez t34567
Nie. Przeczytaj temat o sondach lambda, tam masz napisane co kupić. (chociaż ostatnie 3 strony).

Kabli w silniku 147KM nie ma, cewki są bezpośrednio zakładane na świece. (wystarczy otworzyć maskę i zdjąc osłonę – widać).
Na świecach ile masz przejechane? Sam jeżdzę na Denso ITV16 i LPG, po ok 50-60tys km się kończą.

PostNapisane: 21 mar 2018, 12:41
przez minero
przjechane mam ok 20tys. Ok to juz wiem ze te kable niepotrzebnie kupilem, widocznie do wersji przedliftowej.
W takim razie szukam tematu o tych sondach

Re: M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 21 mar 2018, 13:16
przez t34567
A szarpie i na gazie i na benzynie? Może po prostu instalacja wymaga regulacji?

PostNapisane: 21 mar 2018, 13:26
przez minero
wlanie nie ma roznicy, i na PB i na LPG jest to samo :/

Dopisano 22 mar 2018, 10:24:

czy wymiana 5przewodowej sondy od audi pomoze na ten problem?

Re: M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 28 mar 2018, 11:02
przez Metar1994
U mnie madzia szarpała od obrotów 1500, do 2500. Przy delikatnym rozpędzaniu problem dało się znacznie zredukować, ale przy dynamicznej jeździe katorga. Jeździłem dalej, poczytałem, i z upływem czasu na wyższych biegach zdarzało się że problem przeciągał się do 3000rpm. Kupiłem na allegro świece (NGK4477), w castoramie klucz dynamometryczny za 20zł i problem zniknął jak ręką odjął.

PostNapisane: 28 mar 2018, 11:13
przez minero
tyle ze moje swiece maja moze ok 3 lata, przjechane moze 20 tys. Nic sonde juz zamowilem wiec zobacze, jesli nie pomoze to biore sie za swiece. Pewnie tez postawie na denso tak jak wczesniej kupowalem.

Re: M6 PB/LPG 2.0 147KM 2006 Szarpanie przy dynamicznym rozpedzaniu

PostNapisane: 13 kwi 2018, 09:51
przez minero
Mam do Was jeszcze pytanie, wcozraj mi spadl pasek klinowy wielorowkowy. nie wiedzac czemu.... odcielo mi cala elektryke jak wspomaganie itp i woda chlodzaca sie zagotowala ale dosc szybko zjechalem. Jeden rowe jest uszczerbiony ok 1 cm w jednym miejscu (zewnetrzny). poza tytm nie widze by cos bylo nie tak. Mozliwe ze powodem bylo to ze nadal jezdzilem z tym szarpaniem?