brak mocy

Postprzez pietia1708 » 15 paź 2017, 21:11

Witam wszystkich jest to mój pierwszy post na forum :)
Jestem z woj lubuskiego a konkretniej z okolic Zielonej Góry w maju zakupiłem swoją wymarzoną Madzinkę 2.0 benzyna + instalacja gazowa BRC, od samego początku autko wydawało mi się trochę "mułowate" na wyższych obrotach, przy normalnej jeździe po mieście w sumie nie odczuwalne, problem pojawiał się przy przyspieszaniu podczas wyprzedzania brakowało tego kopnięcia, które powinna mieć przy wyższych obrotach więc udałem się do mechanika i się zaczęło... :)

Najpierw wymieniony został przepływomierz oraz przeczyszczona przepustnica, w autoryzowanym serwisie sprawdzona instalacja gazowa, później udałem się na hamownię i rezultat bardzo mnie zasmucił zamiast 147KM wyszło 78KM czyli prawie połowa mocy gdzieś zniknęła :( Podobny wynik jest zarówno przy zasilaniu gazem jak i benzyną. Szukaliśmy dalej i tak wymieniliśmy MAPsensor, sprawdzone zostały luzy zaworowe – są w normie, przy okazji wymieniono zawór regulacji faz rozrządu. Mój zaufany mechanik powoli się podddał stwierdził, że nie chce mnie narażać na kolejne koszty, zaproponował wizytę w ASO. Po dłuższych negocjacjach (gaz = nie robimy) ASO zgodził się mi pomóc, przeprowadzili diagnostykę komputerową, nie znaleźli żadnych błędów i orzekli, że taki spadek mocy wynika z tego, że zacisk hamulcowy przyblokowuje lewe przednie koło, owszem już podczas rejestracji mi mówili, że są troszkę wyższe opory toczenia, ale nie na tyle, aby spadek mocy był aż tak znaczny. Mój mechanik również to potwierdził. Zastanawialiśmy się czy nie jest coś namieszane w ECU, bo jak widać na wykresie mocy dół jest w miarę w porządku, a im wyższe obroty tym gorzej.
Panowie poradźcie czy jest jeszcze coś o czym zapomnieliśmy albo macie pomysł co to jeszcze może być z góry dzięki za pomoc :)
Załączniki
mazda wykres mocy.jpg
pietia1708
 

Postprzez Płomień » 16 paź 2017, 07:58

Sprawa wygląda tak:
Słaby ten Twój mechanik jak nie podpiął samochodu pod komputer, tylko musiałeś z tym jechać do ASO. Słabo że wymieniał graty "na czuja".
Zrobisz tak:
1. Kupujesz ELM327 z bluetooth. Będzie kosztować nie więcej niż 30zł, jest na forum temat co i jak.
2. Ściągasz darmowy program Forscan. Jest na forum temat co i jak.
3. Bierzesz laptopa do samochodu, łączysz się z ELM
4. Ustawiasz "odczyt danych PID", wrzucasz:
Prędkość obrotowa silnika
Obciążenie (load)
Wyprzedzenie zapłonu
Pozycja przepustnicy
Czas otwarcia wtryskiwacza
Rzeczywisty rozrząd zaworowy.
5. Ustawiasz się na jakiejś długiej prostej, klikasz "play", wrzucasz dwójkę, i pełen ogień do oporu, w całym zakresie.
6. Klikasz "stop", powiększasz wykres żeby było ładnie widać. Robisz screenshota, wrzucasz tutaj. Opcjonalnie zapisujesz plik, wrzucasz na jakiś serwer, a tu podajesz link.
My patrzymy co i jak, i dajemy dalsze instrukcje.

Oczywiście zakładam że masz dobry olej zalany, nie jakiegoś gluta, i filtr powietrza wymieniony, nie ciągnie znikąd lewego. Może też w tzw. "międzyczasie" wypowie się ktoś kto dobrze zna LF i ma propozycję co może być nie tak. W każdym razie ELMa warto mieć, kosztuje 1/3 tego co diagnostyka, a możesz zajrzeć do ECU zawsze i wszędzie, kiedy tylko masz ochotę.

Powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1133 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6