Mazda6 GG 2002 2.3 Hatchback – huczenie/buczenie z układu dolotowego?

Postprzez Neptung » 23 lip 2017, 11:21

Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam Mazdę 6 GG Hatchback z 2002 roku z silnikiem o pojemności 2.3 litra i mocy 166 koni.

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem dziwnego buczenia z okolic filtra powietrza/kolektora dolotowego. Wszystko zaczęło się po wymianie sprzęgła przez pewien warsztat w mojej okolicy (notabene, robotę trochę spieprzyli bo samo sprzęgło też nie chodziło jak należy).
Samochód wrócił do nich na gwarancję, żeby poprawili i sprzęgło,i głośniejszą pracę kolektora – ale jak się domyślacie; oczywiście "przy kolektorze nic nie było grzebane".

Nie chcę oddawać ponownie auta w ich ręce bo boję się, że spieprzą coś jeszcze i auto wróci w stanie gorszym niż przyjechało.

Ten dźwięk towarzyszy tylko na biegu jałowym, gdy nie dodaję gazu – gdy zaczynam jechać, dźwięk ustaje. Dodam, że Madzia nie ma żadnych problemów z jazdą, tj. nie dusi się, przyspiesza w całym zakresie obrotów, nie traci mocy. Dla lepszego zobrazowania sytuacji zamieszczam filmik, który prezentuje niepokojący dźwięk:




Aha, przepustnicę wyczyściłem sam i niestety to też nic nie dało. To wygląda tak jakby strumień powietrza gwizdał o jakąś przeszkodę, dziurkę, cokolwiek. Komputer nie pokazuje żadnych błędów a i przy przyspieszaniu z okolic filtra powietrza dochodzi bardziej "rasowy" niż niegdyś dźwięk, jakbym miał zamontowany filtr stożkowy. Co to może być?
Proszę o jakiekolwiek wskazówki – z góry dziękuję!
Początkujący
 
Od: 23 lip 2017, 09:43
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GG Hatchback 2002
Silnik: 2.3 Benzyna 166 KM

Postprzez LAJCIK29 » 24 lip 2017, 21:48

Ja mam ten sam objaw. Takie buczenie z układu dolotowego, występuje na biegu jałowym ,podczas jazdy i gdy silnik nie pracuje, a włączony jest zapłon. Na włączonym zapłonie po wyjęciu wtyczki dźwięk ustaje. Mam tak od kiedy posiadam królewnę. Nie ma błędów dynamika ok, ale nie zawsze odpala za pierwszym razem. Nieraz pali na dotyk, czasem trzeba kręcić około 3-5 sekund. Obstawiam wadę krokowego, muszę podmienić od kogoś kto nie ma tego objawu i zobaczymy, albo po prostu kupię używkę
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Neptung » 24 lip 2017, 22:21

U mnie też wcześniej nie odpalał na dotyk, czasami musiałem zakręcić kilka razy, żeby ruszył – ale w przeciwieństwie do tego co mówisz, ten dźwięk występuje u mnie tylko przy odpalonym silniku po rozgrzaniu.

Stało się to niestety po odebraniu auta od mechanika po wymianie sprzęgła. Nie wiem, coś wpadło do środka czy co? Trochę niepokoi mnie ten dźwięk.

Dzisiaj jednak znalazłem jeden wężyk podciśnienia, który nie był wpięty w dolną, lewą część obudowy filtra powietrza (patrząc od góry). Po podłączeniu dźwięk występuje, ale w mniejszym natężeniu.

W weekend planuję trasę na odległość około 2 tysięcy kilometrów i nie chciałbym, żeby mnie coś po drodze zaskoczyło. Niemniej uważam, że tak być nie powinno i przyczyna musi leżeć gdzieś głębiej – albo coś utknęło w środku, albo jest jakaś nieszczelność. Jeśli ktoś zna dobrego mechanika w okolicach szczecina bądź nawet całego województwa zachodniopomorskiego, kto ogarnia mazdy, to prosiłbym o jakiś kontakt ;)

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 23 lip 2017, 09:43
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GG Hatchback 2002
Silnik: 2.3 Benzyna 166 KM

Postprzez Michal84 » 5 lis 2020, 11:56

Witam rozwiaales problem ?
Początkujący
 
Od: 5 lis 2020, 11:55
Posty: 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6