Wymiana filtra i oleju Mazda 6 GG. Krok po kroku.

Postprzez PawelSWD » 3 cze 2017, 22:12

Cześć,
dziś na spokojnie wymieniałem olej w mojej Maździe.
Wykonałem kilka fotek, które ułatwią osobą "nie obeznanym" w temacie podołać temu łatwemu zadaniu :)
Czas: ok 30-40 minut.
Koszt wymiany w warsztacie: ok. 50 zł + cena filtra i oleju.

Dodatkowo całość skleiłem w 2 minutową prezentację i wrzuciłem na youtube – pewnie, niektórym bedzie wygodniej oglądać ją na telefonie przy wymianie.
Poniżej link:


https://youtu.be/-mViMLoGWt8

Przed przystąpieniem do wymiany dobrze, żeby auto przez kilka minut było odpalone: ciepły olej = lepsze spływanie oleju (nie jest taki gęsty).

1. Odkręcamy korek wlewu oleju, znajdujący się pod maską – dzięki temu olej będzie "spokojnie" spływał (bez bulgotania itp.)
Obrazek

2. Zdejmujemy dolną osłonę silnika (jeśli dobrze pamiętam trzyma się na 7 śrubach "10".

3. Podstawiamy bańkę, wiaderko lub inne naczynie do, którego wleci stary olej.

4. Odkręcamy śrubę spustową oleju – przyda się klucz "17".
Obrazek

5. Cierpliwie czekamy aż cały olej wyleci.

6. Odkręcamy filtr oleju – u mnie udało się odkręcić bez klucza. Jednak na wszelki wypadek warto zaopatrzyć się w klucz do filtra oleju – kupiłem go za 15 zł (na Allegro są już po 6 zł).

Obrazek

Obrazek

7. Po odkręceniu filtra, oczyszczamy szmatką "gniazdo", w którym się znajdował.

Obrazek

8. Zakręcamy nowy filtr. UWAGA !! Przed zakręceniem nowego filtra należy wziąć "na palec" trochę oleju i nasmarować nim uszczelkę znajdującą się na filtrze. Przy zakręcaniu nowego filtra nie należy używać klucza, a jedynie siły własnych rąk – aby go nie przekręcić.

Obrazek

Obrazek

9. Zakręcamy korek spustowy pod autem.

Obrazek

10. Nalewamy świeży olej. Ja osobiście od dawna wlewam Orlen Platinum 10w40 i nie narzekam. Do 1.8 benzyna wchodzi ok. 4,3 l oleju.

11. Czekamy kilka minut i sprawdzamy poziom oleju na bagnecie, ew. dolewamy oleju.

12. Przykręcamy obudowę silnika.

Dodatkowo całość skleiłem w 2 minutową prezentację i wrzuciłem na youtube – pewnie, niektórym bedzie wygodniej oglądać ją na telefonie przy wymianie.
Poniżej link:


https://youtu.be/-mViMLoGWt8
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 20:19
Posty: 25
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG

Postprzez sloniupl » 31 gru 2018, 12:11

Dzięki wielkie za instrukcję, czy istniała by możliwość abyś wrzucił zdjęcia na serwer forumowy?
Oraz czy mógłbyś dodać informację o podkładce korka spustowego?

Przy okazji wrzucę fragment z instrukcji na temat olejów:

Silnik benzynowy
Olej oznaczony
    API SJ, ACEA A1, ACEA A3
    o lepkości 5W-30
lub
    API SL, ILSAC GF-III
    o lepkości 5W-20.
Powyższe oleje są właściwe przy
temperaturze otoczenia od -30°C do +40°C.

Silnik diesla
Olej oznaczony
    API CF, ACEA B1, ACEA B3
    o lepkości 5W-30 (przy temperaturze
    otoczenia od -30°C do +30°C
lub
    API CF, ACEA B3
    o lepkości 10W-40 ( przy temperaturze
    do otoczenia od -25°C do +45°C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 244 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007

Postprzez sqba » 8 lis 2019, 23:48

dobra robota, na pewno się przyda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2013, 21:12
Posty: 30
Auto: M6 GH 2.5 2009r.
Sport Dynamic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6