Strona 1 z 1

Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 16 maja 2017, 16:07
przez mlynekdh
Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w diagnozie nagranego klekotania. Komputer pokazuje błąd P0012 – Wałek rozrządu dolot zawór reg. w kierunku opóźnienia (rząd 1). Nadmierne opóźnienie zapłonu.


Silnik przeszedł remont, były przytarte panewki. Wymieniony został wał korbowy z korbowodami i tłokami. Zostały wymienione profilaktycznie uszczelniacze zaworowe, luz wyregulowany. W silniku został wymieniony wariator na nowy. Czujnik/ regulator (obok wariatora) został wymieniony na używany i dalej bez zmian. Silnik czasami ma delikatne wachania obrotów na biegu jałowym, a przy ruszaniu musze mocniej wcisnąc pedał gazu niż przy zdrowym benzyniaku. Gdybym czegoś nie napisał proszę dopytujcie.

Pozdrawiam i czekam na trafne diagnozy.

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 16 maja 2017, 22:43
przez tadziol
Stary temat,wystarczy poszukać.
Trafne diagnozy kosztują <lol>

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 17 maja 2017, 07:10
przez mlynekdh
Rozumiem że chodzi o słynną uszczelkę pod głowicą? A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione? Ponadto w tym otworze po regulatorze był olej jak go wyjmowalismy, krecilśmy rozrusznikiem ale nie chlupało z niego jak z fontanny. A błąd potrafi się załączyć po 5 km od wykasowania, nie od razu. Dalej będzie ta sama diagnoza?

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 17 maja 2017, 09:42
przez tadziol
mlynekdh napisał(a):A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione?

A jak myślisz ?
mlynekdh napisał(a):Dalej będzie ta sama diagnoza?

Oczywiście.

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 17 maja 2017, 16:01
przez mlynekdh
Mocno ma olej wyciekać z otworu po regulatorze? Mechanik twierdzi właśnie że jeśli była by to uszczelka to 1 dzień by pochodził i gowica nadawała by się do regeneracji i twierdzi że coś musi blokować (jakieś zabrudzenie) dopływ oleju i zamierza jakoś, gdzieś dmuchać sprężarka by wywalić ten syf.

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 17 maja 2017, 16:32
przez tadziol
Mechanik opowiada pierdoły i lepiej niech się sam dmuchnie.
Głowica silnika LF/L3 wyposażona w układ zmiennej fazy rozrządu ma dwa osobne kanały dopływu oleju.
Jeden z nich służy do smarowania panewek wałków rozrządu,a drugi do zasilania ciśnieniem wariatora poprzez zawór VDT.
Starczy ?

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 17 maja 2017, 20:04
przez mlynekdh
Starczy. Więc główka idzie do zdjęcia. Jaja będa jak to nie bedzie to. Dzieki za rozjaśnienie i diagnoze. Jak bedzie trafna to podeślesz mi swój nr konta, w końcu
Trafne diagnozy kosztują <lol>

Re: Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

PostNapisane: 5 cze 2017, 20:53
przez Fidlur
Witam panowie. Jestem nowy,i nie bardzo rozumiem co nie raz piszecie.Ale wkońcu znalazłem tą samą dolegliwość co ma moja madzia. Możecie jasniej napisać czemu tak klekocze.