Wysokie obroty na biegu jałowym | pedał gazu | olej

Postprzez Mark71 » 10 mar 2017, 00:53

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 benzyna z 2004r. z aktualnym przebiegiem około 216 000 km.
Było idealnie, ale ostatnio coś się dzieje, a że na silnikach znam się jak na topografii księżyca, to potrzebuję pomocy. Dodatkowo przebywam poza krajem, a moje wieloletnie obserwacje pokazują, że tu mechanika samochodowa jest na bardzo niskim (albo jeszcze niższym) poziomie.

1. Drugi raz w ciągu ostatnich 2-ch miesięcy mi się zdarzyło, że obroty na biegu jałowym nie spadły do normalnego poziomu, ale zatrzymały się pierwszym razem na poziomie ok. 1200, a wczoraj tak raz 1250, a raz 1500. I wczoraj było to ciągłe. Silnik się rozgrzał i praktycznie przez całą trasę (ok. 30km) były takie problemy. Niezależnie, czy wrzucałem na luz w czasie jazdy, czy zatrzymywałem się przed światłami. A dziś już wszystko znowu wróciło do normy.
Gdzie może leżeć problem? Przepustnica, przepływomierz, silnik krokowy, coś innego?

2. Zauważyłem też, że po nocy – jak jest zimno – pedał gazu jest jakby zablokowany. Trzeba użyć siły, żeby go wcisnąć (odblokować) i potem już wszystko ok. Czy to kwestia linki od gazu (rzeczywiście się gdzieś blokuje), czy może to też mieć jakiś związek np. z przepustnicą?

3. Olej.
Przyszedł czas na kolejną zmianę oleju. Niby standard, ale po przeczytaniu kilku wątków na tym forum mam wątpliwości. Za mojej kadencji mechanik lał do samochodu olej Mobil super 3000 X1 5W-40 (przynajmniej tak jest na przywieszce...). Nigdy nie stwierdziłem, żeby w trakcie eksploatacji straciła się chociaż kropelka... Poziom po wymianie utrzymuje się do kolejnej wymiany, kolor też do czarnego ma daleko... Więc wg mnie jest super.
Ale czy nie lepszy by był olej 5W-30? I czy ten Mobil to coś co warto lać? Dobre jest to ustrojstwo?
Jeżeli lepiej zmienić na 30 lub inną markę, to czy przy zmianie korzystać z płukanki?

O co prosić mechanika? Co ma przejrzeć, przeglądnąć?
Głupie pytanie, ale jeżeli nie powiem konkretnie, to wymieni pół samochodu na nowe części, a problemu i tak nie rozwiąże...

Pomocy!!!

Marek
Mark71
 

Postprzez Geniek » 10 mar 2017, 09:41

Co do pierwszych dwóch przypadłości to zaczął bym od czyszczenia przepustnicy. Powinno pomóc. Co do oleju to proponuję zapytać w wątku olejowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Madzia626ndk » 10 mar 2017, 19:39

2. Zauważyłem też, że po nocy – jak jest zimno – pedał gazu jest jakby zablokowany

U mnie jest taka blokada trzeba odczekac ok 1 – 2min (nie sprawdzałem dokładnie)..
Czujnik nie pozwala na wdepniecie pedału gazu jak silnik jest zimny, trzeba odczekac chwile jak silnik sie dobrze nasmaruje i lekko nagrzeje tak przypuszczam nie wiem czy latem tez tak jest za krotko mam Madzie :) Odpal poczekaj i sprawdz czy pedał zrobi sie miękki..
Podejrzewam ze u Ciebie jest tak samo..
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Postprzez tqr_us » 11 mar 2017, 08:02

Ad.1 ty masz krokowca i tam bym szukał przyczyny,co do oleju ja osobiscie leje 5w40 i jest ok
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Mark71 » 11 mar 2017, 16:06

Dzięki za podpowiedzi.
Zacznę od przepustnicy.

Marek
Mark71
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6