Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6 1.8 benzyna z 2004r. z aktualnym przebiegiem około 216 000 km.
Było idealnie, ale ostatnio coś się dzieje, a że na silnikach znam się jak na topografii księżyca, to potrzebuję pomocy. Dodatkowo przebywam poza krajem, a moje wieloletnie obserwacje pokazują, że tu mechanika samochodowa jest na bardzo niskim (albo jeszcze niższym) poziomie.
1. Drugi raz w ciągu ostatnich 2-ch miesięcy mi się zdarzyło, że obroty na biegu jałowym nie spadły do normalnego poziomu, ale zatrzymały się pierwszym razem na poziomie ok. 1200, a wczoraj tak raz 1250, a raz 1500. I wczoraj było to ciągłe. Silnik się rozgrzał i praktycznie przez całą trasę (ok. 30km) były takie problemy. Niezależnie, czy wrzucałem na luz w czasie jazdy, czy zatrzymywałem się przed światłami. A dziś już wszystko znowu wróciło do normy.
Gdzie może leżeć problem? Przepustnica, przepływomierz, silnik krokowy, coś innego?
2. Zauważyłem też, że po nocy – jak jest zimno – pedał gazu jest jakby zablokowany. Trzeba użyć siły, żeby go wcisnąć (odblokować) i potem już wszystko ok. Czy to kwestia linki od gazu (rzeczywiście się gdzieś blokuje), czy może to też mieć jakiś związek np. z przepustnicą?
3. Olej.
Przyszedł czas na kolejną zmianę oleju. Niby standard, ale po przeczytaniu kilku wątków na tym forum mam wątpliwości. Za mojej kadencji mechanik lał do samochodu olej Mobil super 3000 X1 5W-40 (przynajmniej tak jest na przywieszce...). Nigdy nie stwierdziłem, żeby w trakcie eksploatacji straciła się chociaż kropelka... Poziom po wymianie utrzymuje się do kolejnej wymiany, kolor też do czarnego ma daleko... Więc wg mnie jest super.
Ale czy nie lepszy by był olej 5W-30? I czy ten Mobil to coś co warto lać? Dobre jest to ustrojstwo?
Jeżeli lepiej zmienić na 30 lub inną markę, to czy przy zmianie korzystać z płukanki?
O co prosić mechanika? Co ma przejrzeć, przeglądnąć?
Głupie pytanie, ale jeżeli nie powiem konkretnie, to wymieni pół samochodu na nowe części, a problemu i tak nie rozwiąże...
Pomocy!!!
Marek
Wysokie obroty na biegu jałowym | pedał gazu | olej
Strona 1 z 1
2. Zauważyłem też, że po nocy – jak jest zimno – pedał gazu jest jakby zablokowany
U mnie jest taka blokada trzeba odczekac ok 1 – 2min (nie sprawdzałem dokładnie)..
Czujnik nie pozwala na wdepniecie pedału gazu jak silnik jest zimny, trzeba odczekac chwile jak silnik sie dobrze nasmaruje i lekko nagrzeje tak przypuszczam nie wiem czy latem tez tak jest za krotko mam Madzie
Podejrzewam ze u Ciebie jest tak samo..
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6