Strona 1 z 1

Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 26 sty 2017, 01:49
przez murmus
Cześć,

Pojawił mi się nagły problem z moją M6, na moje nieszczęście w trasie.

Silnik rozgrzewa się szybko, grzeje w środku, ale gdy przyspieszam (podnoszę obroty) temperatura na wskaźniku spada. Przy wkręcaniu powyżej 4000 obrotów spada szybko do niewiele poniżej minimum – a gdy zwolnię wraca do ok. 70-75st. Na postoju jest książkowo, jednak dodanie gazu na luzie ponad 4000 obrotów powoduje podobny spadek temperatury.
Spalanie znacznie wzrosło, przejechałem autostradą ok. 400 km – średnio 10,2l/100km ale znaczna część trasy z prędkością 100-120km/h.
Płyn w chłodnicy jest, poziom oleju w normie.
Przy czterysetnym kilometrze doszedł dodatkowy objaw: dusił się przy starcie z postoju (bramka autostrady pierwszy raz, na światłach za kilka minut drugi raz).
Czeka mnie za kilka dni powrót, kolejne 430km, a strach jechać.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Rozważam pilną wymianę termostatu ale czy to na pewno on, skoro w środku ciepło + ten spadek mocy/duszenie się?

Mój sprzęt to 2,0 Pb 147KM 2006 polift, nigdy nie widział LPG.

Będę wdzięczny za wskazówkę, temat bardzo pilny:(

PostNapisane: 26 sty 2017, 16:47
przez Roman8
ODB2 wywala Ci jakieś błędy? Sonda lambda pracuje poprawnie?
Moze czujnik temp. wariuje?

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 26 sty 2017, 20:24
przez murmus
Jutro będę wiedział co mówi komputer.
Trzymam się nadziei, że to termostat albo czujnik a nic poważnego.
Mam dwa dni aby ogarnąć usterkę:(

----------

Wymieniłem termostat i płyn – temperatura utrzymuje się bez zarzutu.
Komputer nie wyrzucił błędów – teoretycznie ok.
Ruszyłem w trasę i... tutaj zonk.

Temperatura bez zarzutu, ale spalanie dalej za wysokie, silnik chleje olej jak menel z trzydziestoletnim doświadczeniem do tego wyskoczył check engine po drodze.
Po przejrzeniu wszystkiego na przymusowym postoju dokończyłem trasę, wniosek jaki wyciągnąłem – przy ok. 2000 obrotów lub mniej spalanie jest zbliżone do dotychczasowego, przy wyższych – rośnie sporo ponad normę. Przy prędkości 95-110km/h ok. 9-11l/100 w zależności od biegu (4/5).

Jakieś pomysły/sugestie?

PostNapisane: 31 sty 2017, 11:37
przez iparts
Skoro pokazał się Check to teraz sprawdź błędy w komputerze. Możliwe że sonda coś źle odczytuje i może to być jej wina.

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 31 sty 2017, 15:58
przez murmus
Skasowałem błąd poprzez zdjęcie klemy, po zresetowaniu komputera spalanie spadło do wcześniejszego poziomu, ale za to mam wahanie niskich obrotów, czasem aż do zgaśnięcia silnika przy zatrzymaniu. Check nie pojawia się.
Znowu podłączyłem auto do komputera, w warunkach testowych wszystko ok.
Planuję oczyścić przepustnicę i zobaczymy czy to coś zmieni.

PostNapisane: 31 sty 2017, 17:06
przez Roman8
Po resecie kompa te niskie obroty moga szalec jeszcze przez chwilę. Z kazym przejechanym kilometrem powinny sie ladnie ustawiac.

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 31 sty 2017, 17:09
przez t34567
Odpal auto na zimnym i zostaw na pół godziny, to się samo naprawi ;)

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 31 sty 2017, 22:27
przez murmus
W najbliższe trzy dni zrobię ok. 100km, zobaczymy.
Na sobotę zaplanowałem czyszczenie przepustnicy w razie co – pytanie tylko o uszczelkę. Szukam bezskutecznie skąd ja zamówić i na razie brak ofert. Ktoś może kupował ostatnio i poleci jakiś sklep internetowy lub stacjonarny w Warszawie? Boję się, że po demontażu moja okaże się bezużyteczna i utknę bez auta.

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 1 lut 2017, 16:26
przez tqr_us
A co stara sie nie nadaje?,jezeli nie jest jakoś strasznie uszkodzona to po co nowa ,tam nic nie wycieknie :)

PostNapisane: 1 lut 2017, 16:34
przez Roman8
poleci jakiś sklep internetowy lub stacjonarny w Warszawie?


Zobacz tutaj:
http://www.nipponauto.pl/ (po drugiej stronie Radzyminskiej tez jest sklep z czesciami do japoncow)
albo u Rikiego https://www.mazparts.pl/

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 1 lut 2017, 20:44
przez murmus
@tqr_us
A co stara sie nie nadaje?


Tego jeszcze nie wiem, ale gdyby po rozebraniu okazało się, że się nie nadaje wolę mieć na nią jakiś pomysł nim uziemię auto:)

@Roman8 – Dzięki, sprawdzę na pewno!

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 2 lut 2017, 17:15
przez tqr_us
Pytam bo te uszczeli są dość żywotne ;)

Re: Wysokie obroty –> spada temperatura –> wysokie spalanie

PostNapisane: 6 lut 2017, 21:23
przez murmus
Przepustnica wyczyszczona, uszczelka była bez zarzutu. Całość zamontowana, po resecie przejechałem ok 30km, na razie stabilnie. Zobaczymy jak będzie dalej ale zdaje się, że problem rozwiązany.
Dzięki za uwagi i wskazówki:)

---

Długo się nie pocieszyłem bezproblemową jazdą.
Wysokie spalanie wróciło, zapaliła się kontrolka silnika – błąd P2251 – Usterka obwodu/otwarty obwód sterujący prądem ujemnym H02s – 1 czujnik.
Poczytałem trochę i rozumiem, że dotyczy to sondy lambda.
Pytanie czy sonda do wymiany, czy mogę pokombinować coś z przewodami (może jakaś druga masa pomoże, jak zasugerował ktoś w innym wątku?)?

[Usunięte]

PostNapisane: 13 lut 2017, 10:47
przez murmus
PostTen post został usunięty przez murmus 13 lut 2017, 10:52.
Powód: edytowałem poprzedni post