Remont silnika – zakres

Postprzez Baxter » 29 paź 2016, 12:30

Witam wszystkich.

Moją madzię dopadł problem z silnikiem. Ale od początku.
Mazda wróciła z Niemiec o własnych siłach bez najmniejszego problemu. Po jakimś 1k km pojawił się check engine, ale myślałem że jest spowodowany tym, że wyczyściłem przepustnicę i silnik wykrył jakąś zmianę (nie znam się na mechanice/elektryce samochodowej, ale wydawało mi się, że to było powodem, a nie miałem dostępu do ELM'a). Później podczas jazdy auto zaczęło się delikatnie dławić przez chwilę, ale zwaliłem winę na lipne paliwo. Pokaszlało trochę i przeszło. Mocy nie brakowało, zbierało się ładnie i w miarę równo pracowało. Zapomniałbym o problemie, ale po jakiś 700 km na trasie przerywanie powróciło. Podpiąłem ELM'a i uraczył mnie błąd P0301 czyli wypadanie zapłonu na pierwszym garnku. Było to o tyle niebezpieczne, że od 3. biegu wzwyż przy normalnym przyspieszaniu telepało całą budą jakbym jechał po torach, auto nie miało siły jechać szybciej. Natomiast przyspieszając bardzo wolno, szło normalnie jechać i to bez różnicy czy 70 czy 120 km/h. Po lekturze forum, wykręciłem pierwszą cewkę. W środku, w komorze, gdzie jest świeca, przywitało mnie bagno (dosłownie!), świeca cała była zalana czymś, co przypominało rozpuszczoną rdzę, a było to chłodziwo z jakimś syfem (albo z rdzą z tej komory). Odciągnąłem ten płyn, osuszyłem komorę i cewkę i zmontowałem całość. Auto szarpało mniej, ale nie ustało. Przejechałem testowo kilkanaście km, żeby sprawdzić czy świeca znowu będzie zalana, ale nie, sucho, czysto. Zamieniłem miejscami cewkę pierwszą z trzecią. Od tamtego momentu zrobiłem jakieś 500 km i jest spokój, choć wiem, że to cisza przed burzą.

Z racji tego, że chcę wrzucić podtlenek LPG to podjechałem do ASO, sprawdzić ciśnienie na tłokach i przy okazji świece (świadomie przepłaciłem, ale nie miałem zaufania do lokalnych speców, a chciałem, żeby to było zrobione dobrze).