Strona 1 z 1

Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 27 paź 2016, 09:36
przez dargeo
Startuję z remontem silnika i już pierwsze pytanie. Załączone zdjęcie przedstawia widok głowicy, na którym zaznaczyłem na zielono miejsca wkręcania świec, które normalnie powinny być suche (wolne od oleju) ale u mnie były wielokrotnie zalane olejem. I tu pytanie: Skąd ten olej?.
Kolejna rzecz to zaznaczony na czerwono jakiś gwint. Czy powinno być tam coś przykręcone? Co to jest?

PostNapisane: 27 paź 2016, 12:58
przez lichy
Olej w gniazdach świec dostał się przez uszczelkę pod pokrywą zaworów ewidentnie do wymiany, a otwór zaznaczony na czerwono to otwór technologiczny w twoim silniku nic tam niema być wkręcone.

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 27 paź 2016, 17:54
przez dargeo
Najciekawsze jest to, że nigdzie nie widać by pod pokrywą zaworów była przerwana uszczelka jak i nie widać śladów gdzie przedostawałby się olej. Ale może masz rację.

PostNapisane: 27 paź 2016, 17:59
przez Tubi
Ma racje to ze na oko nie widac to nie znaczy ze uszczelka nie puszcza.

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 29 paź 2016, 15:36
przez dargeo
Kolektor ssący zdemontowany i niespodzianka :) w jego dolnej części zebrało się około pół litra oleju.

Dopisano 29 paź 2016, 19:59:

Po zdjęciu głowicy ukazał się zajefajny widoczek (na pierwszym garku)

PostNapisane: 1 lis 2016, 21:04
przez Marwis
Wypalony tłok? Nie robiłeś już remontu tego silnika?

PostNapisane: 4 lis 2016, 12:50
przez lichy
Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 4 lis 2016, 22:32
przez tadziol
lichy napisał(a):musi być też poliftowy

A na cholerę mu to skoro ma przedlifta LF. <co?>

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 5 lis 2016, 17:04
przez lichy
Tak a widziałeś jaką moc wpisał w opisie czyli jednak polift, zresztą chyba wie co ma i co ma szukać

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 5 lis 2016, 20:44
przez tadziol
Tak ? A według Ciebie na tych zdjęciach to co to jest za silnik ?
Czekamy na odpowiedź :>

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 6 lis 2016, 10:32
przez lichy
Faktycznie nie widać kanału do zmiennych faz <glupek2> mój błąd. Zasugerowałem się opisem że 147 koni a powinno być 141KM błąd w opisie.

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 6 lis 2016, 16:51
przez tadziol
lichy napisał(a):nie widać kanału do zmiennych faz

<spoko> i jeden punkt dla kolegi <oczko>
Widać jeszcze dwie charakterystyczne cechy dla silnika LF sprzed liftu. Jak je odgadniesz to będzie szacun.
Próbujesz ?

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 7 lis 2016, 21:42
przez lichy
Na pierwszym zdjęciu nie widać elektrozaworu zmiennych faz, a na kolejnych niema frezowania na tłokach pod zawory. :)

Re: Mazda 6 2.0 benzyna 141 KM 2004r – Remont Silnika – Głowica

PostNapisane: 7 lis 2016, 22:00
przez tadziol
Szacun ! <uklon> Bardzo dobra znajomość tematu <spoko>

PostNapisane: 14 lis 2016, 22:18
przez dargeo
Marwis napisał(a):Wypalony tłok? Nie robiłeś już remontu tego silnika?

Ja nie robiłem w nim remontu ale pewnie ktoś już grzebał w silniku. Prawdopodobnie ktoś robił szlif i pozostawił nominalne tłoki. Efekt widać.

lichy napisał(a):Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.

Niestety remont rzeczywiście jest nieopłacalny. Drugi słupek zakupiony i wmontowany.

lichy napisał(a):Tak a widziałeś jaką moc wpisał w opisie czyli jednak polift, zresztą chyba wie co ma i co ma szukać

Prawdopodobnie pomylił się konsultant w serwisie mazdy. Mam silnik 141 KM o symbolu LF423939.


Jeszcze pytanie czy w mojej madzi można wyjąć skrzynię bez wyjmowania silnika (odwaliłem głupotę zaraz po włożeniu silnika i odpaleniu)?

Jeśli ktoś jest zainteresowany to wstawienie nominalnych gilz w Łodzi kosztuje 240 zł od sztuki (cena z materiałem).

PostNapisane: 16 lis 2016, 13:42
przez lichy
Można ale trzeba wymontować ławę pod silnikiem i skrzynia w dół.

PostNapisane: 17 lis 2016, 22:08
przez dargeo
lichy napisał(a):Można ale trzeba wymontować ławę pod silnikiem i skrzynia w dół.

Przetestowałem już wcześniej :D. ale i tak dzięki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o serwis to trudny samochód w naprawach :)

Dopisano 17 lis 2016, 22:09:

Wszystko poskładane i działa idealnie oczywiście nie obyło się bez wpadek podczas skręcania :D