Przymulona mazda na rozgrzanym silniku

Postprzez Suraj » 8 paź 2016, 10:11

Witajcie, mam problem otóż ostatnio zauważyłem ze auto pod zagrzaniu się silnika jest przymulone. Sytuacja jest identyczna podczas jazdy na gazie jak i na benzynie. Auto po odpaleniu jest żwawe nawet jak jeszcze silnik jest niedogrzany i przeskoczy na gaz również ładnie się zbiera. Gorzej jest nice jak silnik osiągnie temperature pracy wtedy na gazie jak i benzynie nie chce się zbierać, trzeba go kręcić. na wyższe obroty.

Uprzedzając pytania. W aucie wymieniony olej 2 tysiace km temu, filtr powietrza, dwa filterki od gazu. Co moze być przyczyną tego ? Dodam ze auto kupiłem rok temu i od tamtej pory zrobiłem około 15-20 tysięcy km. Rozważałem również opcję wymiany świec, ponieważ ja ich nie wymieniałem a poprzedni właściciel również nic nie wspominał o wymianie, więc nie wiem ile km mogą mieć. Kolejna kwestia, auto stoi na aluminiowych felgach i sprawdzałem również po przejechaniu kilkunastu km czy się nie grzeją felgi, nic takiego nie ma meijsca więc zapieczenie jakiejś szczęki raczej wykluczam poza tym jadac na prostej drodze auta nie sciaga na boki, chyba ze tekie sprawdzanie to nie sprawdzanie więc proszę o poradę jak to dobrze sprawdzić. Żadne niepokojące dzwięki nie dochodzą z auta więc wydaje się być wszystko sprawne.

Nie mam pomysłu co moze byc przyczyną. Macie jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 23:53
Posty: 18 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 PB 147km 2006r + LPG

Postprzez dzux » 8 paź 2016, 17:40

Mam taki sam silnik i mam podobnie mi pomaga przegonienie auta powyżej 150km przez parę minut
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez thesilent » 8 paź 2016, 18:33

To mi wygląda na podparte zawory. Jak silnik jest zimny, to jeszcze je domyka, a jak się nagrzeje, to już nie domyka i nie ma siły.

Sprawdź sprężanie w garach na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli będzie ok, trzeba szukać dalej, ale od czegoś trzeba zacząć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez karlo8 » 17 gru 2016, 17:50

kolego znalazłeś rozwiązanie

mam ten sam problem
na zimnym ciągnie niemiłosiernie\jak się rozgrzeje (ale nie zawsze) tak przymula , że sięzko sie na 3 biegu ma zebrać
co jest
plisss pomocy?
auto mam od miesiąca
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez dzux » 17 gru 2016, 20:41

Sprawdz to co pisze kolega, sprawdz zawory
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez karlo8 » 18 gru 2016, 11:36

jeszcze jakieś pomysły ?
coś co można samemu sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez mardab » 18 gru 2016, 18:25

Mam dokładnie to samo. Po rozgrzaniu samochód jest strasznie zamulony, może rzeczywiście to zawory, może silniczek krokowy, może zapchany katalizator.
Ja osobiście wykluczyłem świece bo wymieniłem na nowe i nic to nie dało, czyszczenie przepustnicy też.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez karlo8 » 18 gru 2016, 20:30

a robisz coś ?
napisz jak cokolwiek zadziałasz

w załączniku spisane parametry rozgrzanego silnika
może ktoś bardziej kumaty coś rozszyfruje

da rade je sprawdzić samemu ze zwykłym szczelinomierzem
rozpoznam zawory ssace od wydechowych
Załączniki
Dok1.docx
(222.63 KiB) Pobrane 77 razy
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez mardab » 18 gru 2016, 23:05

Ja już sam nic nie zdziałam, muszę do jakiegoś magika od silników zaprowadzić. Aha, no i przy okazji samochód pali z 1,5l więcej.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez karlo8 » 19 gru 2016, 16:34

ja mam nowe dowody w sprawie
wracając z pracy znowu strasznie zamulał
dodatkowo czylem jakbym mial jajko na oponie
po dojechaniu do domu oparzyłem się o lewą przednią alufelge

mam nadzieje ze to coś ma wspólnego z brakiem mocy i nie jest to skomplikowany problem do ogarnięcia
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez dzux » 22 gru 2016, 13:30

Zatarty tłoczek i może trzymać hamulec jedz na stacje i na rolki
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez karlo8 » 22 gru 2016, 19:42

zatarty tłoczek nie wyjdzie na stacji
tym bardziej ze on pracuje dobrze jak jest zimny
jutro sprawdzę zacisk i przewód elastyczny
tylko boje się go odkręcać żeby nie zapowietrzyć układu
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez tqr_us » 26 gru 2016, 11:22

Problem z zaworami obiawia sie tez cieżkim rozruchem,za brak mocy mozna tez podejrzewac lambde
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez karlo8 » 26 gru 2016, 21:34

rozruch leciutki :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6