Ciężki rozruch na zimnym silniku

Postprzez Siber » 27 cze 2016, 17:59

Witam, zmagam sie z powszechnym problemem rozruchu zimnego silnika. Otoz za kazdym razem po dluzszym odpoczynku auta musze krecic okolo 5-10s (jednak zawsze odpala za pierwszym).

Pompe paliwa slychac (probowalem podpompompowac przed zapaleniem – zero efektu), przewody zmienione, swiece zmienione, filtry zmienione. Obroty nie faluja, komputer pokazuje rzeczywista temperature otoczenia. Dodam, ze raz na jakis czas potrafi zaskoczyc i pali na strzala. Problem nie wystepuje na cieplym silniku a nawet po 30s od poprzedniego rozruchu.

Mazda 6 GG, 2003, 2.0 141KM, LPG brc.

Ma ktos pomysl dlaczego tak sie dzieje? Wina gazu? (Przy jezdzie na samej benzynie efekt ten sam). Od czego zaczynac diagnostyke?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 17:45
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0B+LPG, Sedan

Postprzez DeviS » 27 cze 2016, 19:32

Mozliwe ze to wina akumulatora. Na poczatku zacznij od naladowania go i wtedy sprawdz jak bedzie palil ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Siber » 28 cze 2016, 12:53

Niestety podladowanie akumulatora nie pomoglo. Jakies inne pomysly?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 17:45
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0B+LPG, Sedan

Postprzez iparts » 28 cze 2016, 14:09

Podpinałeś może samochód pod komputer diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów? Jeżeli nie cofa Ci paliwa to obstawiał bym coś w stylu czujnika położenia wałka rozrządu (silniczka krokowego). Często trudności z zapaleniem "na zimnym" to objawy uszkodzonego właśnie tego podzespołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Siber » 28 cze 2016, 21:09

Check engine swieci sie caly czas, byl podpinany pod komputer i twierdza, ze to od gazu.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 17:45
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0B+LPG, Sedan

Postprzez Siber » 5 lip 2016, 14:59

Witam. Znalazlem powod mojego problemu. Otoz jest nim nieszczelnosc reduktora-parownika. Samo przelaczanie na benzyne nie dawalo wynikow, jednak zakrecenie butli LPG rozwialo wszelkie watpliwosci i palil na strzala.

Teraz zastanawiam sie nad regeneracja lub kupnem nowego. Gazownik wezmie pewnie z 200zl, na allegro ok. 350zl nowy – BRC Genius MB 1500. Co myslicie na ten temat?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 17:45
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0B+LPG, Sedan

Postprzez adam_b96 » 29 sie 2016, 09:01

Problem rozwiązany oczywiście dzięki Twojej sugestii. Poleciał + pod tematem

Dodam że u mnie nie było żadnych błędów, pomimo że podczas rozruchu była bardzo bogata mieszanka. przy kręceniu rozrusznikiem silnik dopiero odpalał po ok 4-5 sekundach gdy tłok wypompował do wydechu wzbogaconą mieszankę z cylindrów. Problem występował po dłuższym postoju tzn już po około 15 minutach od zgaszenia silnika. Jeśli od razu po zgaszeniu odpalałem silnik to nie było problemów.

w moim przypadku biegnący od reduktora do kolektora dolotowego wężyk podciśnienia włożony do słoika z wodą nie pokazał upływu gazu. Nie mniej jednak szukałem dalej.

Problem był w niedomykającym się po zgaszeniu silnika wtryskiwaczu gazu 4 cylindra – HANA Zielony /przebieg na gazie 37 tys. km.
Po zgaszeniu silnika wężyk założony na końcówkę wtryskiwacza nr 4 dalej bulgotał w słoiku z wodą. Pomogło popryskanie WD-40 i naprzemienne przedmuchanie sprężonym powietrzem – i bulgotanie ustało.

Co sprawdziłem zanim przeczytałem forum (kompletnie zignorowałem instalację gazową):
– wymiana bezpiecznika pompy paliwa
– zamiana przekaźnika pompy paliwa z przekaźnikiem klaksonu
– sprawdzenie świec / pomiar rezystancji obydwu uzwojeń cewek
– ściągnięcie dekla i sprawdzenie luzów zaworowych
– oczywiście diagnostyka komputerowa parametrów PID
– czyszczenie przepustnicy i MAFa
– sprawdzenie elektrozaworów i całego układu podciśnienia
– sprawdzenie instalacji od zbiornika do listwy paliwowej
– sprawdzenie układu odpowietrzania par paliwa, zaworu zwrotnego oraz carnistra
– próby odpalania na drugim kluczyku
– próby odpalania z by-passem alarmu

a po przeczytaniu forum zakręcenie zaworu głównego gazu w butli i BINGO =)
już miałem rozkręcać pompę paliwową obstawiając zacięcie regulatora ciśnienia paliwa, zaworu zwrotnego pompy lub zabrudzenie filtra wstępnego i dokładnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6