Falujące obroty w pełnym zakresie równiez podczas jazdy

Postprzez Diabeł » 14 kwi 2016, 08:59

to się okaże po regulacji zaworów
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez 19Rafal21 » 18 kwi 2016, 19:21

Witam, a wie może ktoś czemu po odpaleniu silnika obroty idą do ok 2 tyś i potem spadają tak do 1,100 a potem już normalnie tak jak powinno być( chyba bo silnik równo pracuje) nic nie faluje tylko przy odpalaniu tak jest, możliwe że to od świec zapłonowych? Mam auto od tyg z Francji więc nie wiem kiedy było coś wymieniane. Jak coś to mazda 6 2,0 147 km benzyna
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2016, 19:07
Posty: 19
Auto: Mazda 6 I generacji hatchback
2005r lift
2.0 147km

Postprzez leonidass » 18 kwi 2016, 19:47

Normal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez 19Rafal21 » 18 kwi 2016, 19:59

Czyli tak ma być, zgadza się?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2016, 19:07
Posty: 19
Auto: Mazda 6 I generacji hatchback
2005r lift
2.0 147km

Postprzez leonidass » 18 kwi 2016, 20:03

Nie to znaczy że zaraz będziesz miał remont silnika nie wkręcaj go na obroty i jeżdzij nie więcej jak 60 mph
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez 19Rafal21 » 18 kwi 2016, 20:10

Sobie nie żartuj bo w żadnym innym samochodzie tak nie miałem więc nie wiem czy to tak ma być czy nie, zwłaszcza że nie dawno go nabyłem.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2016, 19:07
Posty: 19
Auto: Mazda 6 I generacji hatchback
2005r lift
2.0 147km

Postprzez leonidass » 18 kwi 2016, 20:13

napisałem normal ? wiec chyba to znaczy co piszę albo....

to jest normalne ustawienie ecu sterownika

albo poczekaj aż forumowi mądrale się udzielą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Diabeł » 19 kwi 2016, 11:06

19Rafal21 napisał(a):Witam, a wie może ktoś czemu po odpaleniu silnika obroty idą do ok 2 tyś i potem spadają tak do 1,100 a potem już normalnie tak jak powinno być( chyba bo silnik równo pracuje) nic nie faluje tylko przy odpalaniu tak jest, możliwe że to od świec zapłonowych? Mam auto od tyg z Francji więc nie wiem kiedy było coś wymieniane. Jak coś to mazda 6 2,0 147 km benzyna

jeśli zimny silnik to normalne i zmniejszanie prędkości obrotowej następuje powoli, jeśli ciepły to unormowanie obrotów następuje w kilka sekund wiec jeśli tak to u Ciebie wygląda to jest ok :)
chyba z tego co pamiętam to na jałowym powinien mieć ok 750 obr/min

Dopisano 19 kwi 2016, 11:10:

co do moich problemów to mimo wyregulowania zaworów problem nadal występuje :(
koszt regulacji 1200 zł -wymieniono 8 szklanek popychaczy (oczywiście stare zabrałem)
mechanik odpiął sondę lambda-efekt brak falowania, powiedział że ma mieć jakąś sprawną na testy i jak ją dostanie to da mi znać i w ten sposób dokładnie zweryfikuje czy to na pewno będzie lambda
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez 19Rafal21 » 19 kwi 2016, 16:29

Też coś takiego wyczytałem że 750 ale mój tyle nie ma, ma ok. 900, postaram się wyczyścić przepustnicę może pomoże, dzięki za odp.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2016, 19:07
Posty: 19
Auto: Mazda 6 I generacji hatchback
2005r lift
2.0 147km

Postprzez DeviS » 20 kwi 2016, 18:54

Diabeł napisał(a):mechanik odpiął sondę lambda-efekt brak falowania, powiedział że ma mieć jakąś sprawną na testy i jak ją dostanie to da mi znać i w ten sposób dokładnie zweryfikuje czy to na pewno będzie lambda


Wczesniej przeciez podpinales pod kompa i zadnych bledow i niby posprawdzali wszystkie parametry :P wydaje mi sie ze na kompie po wykresach i wszystkich parametrach mozna bylo stwierdzic czy pracuje prawidlowo, oczywiscie jak jakis ogarniety Magik ;) no ale daj znac jak sie problem rozwiaze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Diabeł » 27 kwi 2016, 20:09

tak podpinali i co ciekawego Ci jeszcze powiem że po odłączeniu sondy tzn (jednej wtyczki tej z 3 przewodami) dopiero po drugim odpalaniu wywaliło kontrolkę check, wiec może i diagnoza trudna do ustalanie z komp.

Tak czy inaczej Madzia już pracuje prawidłowo – sonda wymieniona na oryginał używkę i to była przyczyna szarpania i nierównej pracy (po odłączeniu sondy silnik pracował równomiernie, może komuś się taka wskazówka przyda w przyszłości).
po regulacji zaworów kompresja z niespełna12 bar podwyższyła się na 16 bar (sam sprawdzałem) wiec efekt widoczny i raczej gniazda są ok.
Ostatnio edytowano 28 kwi 2016, 07:42 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez DeviS » 28 kwi 2016, 00:12

Diabeł gratuluję rozwiązania problemu :D teraz tylko cieszyc sie z jazdy :D niestety w benzynie sonda lambda tak samo jak dwumas/turbina w dieslach – padnie tylko nie wiadomo kiedy :P po odpiecu napewno check wywali ale dopiero po drugim odpaleniu ? Widocznie po pierwszym komp jeszcze nie ogarnal ze cos mu odpieli i pracowal na wczesniejszych ustawieniach :P a po pierwszym odpaleniu jezdziles cos ? Czy stala i pracowala na wolnych ? Jak odpinalem EGR dopiero po krotkiej jezdzie komputer ogarnal ze jednak cos jest nie tak i wywalil check :P na wolnych odrazu po odpaleniu bylo ok ;)
Aby tylko sonda teraz wytrzymała ak najdluzej !! :D Kompresja jak najbardziej OK. To po takim zabiegu i takiej zmianie to pewnie troszkę "zywsza" sie zrobiła ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Diabeł » 28 kwi 2016, 09:31

Mam nadzieje że trochę pośmigam na tej sondzie, następnym razem a mam nadzieje ze będzie to za kilka lat to wymienię na oryginał (denso 1200 zł lub może jakiegoś chinola przetestuje za 60-70$) . ps.(w dieslach też mamy sondy :D )
sam odpinałem sondę w garażu – jeździć nie jeździłem ale gazowałem w pełnym zakresie obrotów wiec nie tylko na jałowym i nie wywaliło check, dopiero przy drugim odpaleniu
kompresja w zasadzie przy ponad 200 tyś przebiegu wzorowa :) a do tego równomierna na wszystkich cylindrach (wahania w granicach 50-80 kPa) :) , tak żwawsza jest, coś tam czuć i jazda przyjemniejsza
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez marcin255 » 28 kwi 2016, 09:53

Diabeł napisał(a):sam odpinałem sondę w garażu – jeździć nie jeździłem ale gazowałem w pełnym zakresie obrotów wiec nie tylko na jałowym i nie wywaliło check, dopiero przy drugim odpaleniu

silnik musi się nagrzać żeby sondy pracowały do tego momentu jedzie na składzie z kompa – tak mi się wydaje
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Diabeł » 28 kwi 2016, 14:32

silnik musi się nagrzać żeby sondy pracowały do tego momentu jedzie na składzie z kompa – tak mi się wydaje[/quote]
tak masz rację sonda musi się nagrzać – nie odpaliłem samochodu na 2 minuty tylko pracował zdecydowanie dłużej i silnik był nagrzany
a wracając do usterki to obroty zaczynały falować nawet krótko po uruchomieniu (zimny silnik)
Ostatnio edytowano 29 kwi 2016, 08:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez MarcinStan » 29 lip 2016, 13:02

Diabeł , którą sondę wymieniłeś? przed czy za katalizatorem. Mam w tym samym modelu Madzi takie same objawy. Zrobiłem regenerację głowicy, regulację zaworów, czyszczenie przepustnicy, EGR, wymiana świec i szarpanie nadal występuje. Jest to bardzo denerwujące i twój trop daje mi nadzieję na zakończenie problemów, ale jeśli nie ma potrzeby to nie ruszałbym obu tylko tę najbardziej podejrzaną.
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2016, 12:50
Posty: 1
Auto: Mazda 6 Kombi, GY, 2.0, 147KM, Lift 2005

Postprzez Diabeł » 26 paź 2016, 15:19

chyba ta przed z dwiema wtyczkami (niestety ta droższa)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez t34567 » 26 paź 2016, 16:04

Na pewno pierwszą, bo to szerokopasmowa sonda. Odpięcie tylnej powoduje tylko checka, nic więcej.

Odpięcie pierwszej sondy powoduje przełączenie silnika w tryb awaryjny, dlatego nic nie szarpie. Tak samo odpięcie przepływomierza. A uszkodzona sonda będzie powodować szarpanie, falowanie obrotów i zmulenie auta.

Ja kupiłem sondę u chinczyka (250zł?), zrobiłem 15k i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Pumar » 28 kwi 2017, 20:54

Diabeł czy miałeś przy tym jakiekolwiek problemy z odpalaniem? I czy jest gorzej gdy jest wilgotno? U mnie prawie identycznie, mechanicy na tą chwilę nie wiedzą o co chodzi, z tym, że u mnie pojawiają się też problemy z odpalaniem...

No i dodatkowo u mnie problem znika (albo przestaje być zauważalny) przy prędkościach >120km/h
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 22:42
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GG 2.3l, 2006

Postprzez Diabeł » 25 wrz 2017, 23:31

problemów z odpalaniem nie było, wilgotność też nie miała wpływu
co do prędkości to odpowiem inaczej tzn. początkowo powyżej 3-3,5 tyś obrotów problem jakby znikał ale później nawet 4 tyś i było czuć szarpanie
ps.(nadal jeżdżę na tej używce około 30 tyś na niej zrobiłem narazie)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6