Falujące obroty w pełnym zakresie równiez podczas jazdy

Postprzez Diabeł » 7 kwi 2016, 16:17

Czy ktoś już z tym się spotkał?

Od jakiś 2-3 tyg. mam problem z falującymi obrotami tzn. niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły czy się stoi czy jedzie to czuć nierównomierna pracę silnika (podczas jazdy czuć poszarpywanie, a na postoju wyraźne falowanie obrotów). Usterka występuje zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem.
Po wystąpieniu usterki przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz powietrza, skontrolowałem świece, sprawdzałem czy wpływ na obroty mają "klapki VIS" w kolektorze (odłączyłem wężyki podciśnienia). Dodam tylko jeszcze że serwis Mazdy poległ-nie znaleźli błędów podczas podłączenia do komputera i nie mieli koncepcji co to może być.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez leonidass » 7 kwi 2016, 16:38

Wróżenie z fusów lub czarodziejska kula tu też nie pomoże rady co ? , jak ?, i dlaczego tak na forum to tylko wróżba , skontaktuj się z magikiem od mazd zmierzy kompresję , sprawdzi podczas jazdy logi i wtedy coś będziesz wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Diabeł » 7 kwi 2016, 17:02

właśnie nie chodzi o wróżenie z fusów, magik już testował a w zasadzie dwóch z czego jeden ma pomyśleć co to może być.
Pytanie jest proste czy ktoś miał taki przypadek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez leonidass » 7 kwi 2016, 17:04

ale co testowali bo nie rozumiem podpinali kompa i jeżdzili sprawdzali maf iat , a co podpinali ids , tactrics?

Dopisano 7 kwi 2016, 18:14:

najtańszą opcją będzie nieszczelność na dołożonych gratach lpg albo gdzieś masz nieszczelność na drodze tb kolektor ale to nadal wróżba

Dopisano 7 kwi 2016, 18:16:

podłącz kompa zrób logi i wrzuć to pomyślą forumowe mądrale
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Diabeł » 7 kwi 2016, 17:17

podpinali komputer i sprawdzali parametry również podczas jazdy ogólnie to co dało się sprawdzić przez podpięcie komputera to sprawdzili
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez leonidass » 7 kwi 2016, 17:23

no i?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez Diabeł » 7 kwi 2016, 17:39

no i proponuję poczytać od początku -brak błędów i koncepcji co to może być, wiec jeśli masz pisać po to aby pisać to "wielkie dzięki" ale taka pomoc mi niepotrzebna
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez leonidass » 7 kwi 2016, 17:53

spoko – lepszych wróżbitów życzę ,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez DeviS » 7 kwi 2016, 20:46

Diabeł napisał(a):podpinali komputer i sprawdzali parametry również podczas jazdy


A co dokładnie mowili ? Bo to że zadnych błędów komputer nie pokazuje nie oznacza ze wszystko pracuje jak nalezy ;) Co do tego poszarpywania moze przewody WN do wymiany ? Mialem taki objaw, prysniecie ich woda i patrzenie czy nie ma przebicia tez nic nie wykazalo a po wymianie objaw ustapil ;) ewentualnie sprawdz jeszcze cewke zaplonowa ;) a jak mi zaczely obroty falowac na postoju to wymienilem swiece i tez sie uspokoilo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Diabeł » 8 kwi 2016, 08:06

Nie znaleźli błędów i nie znaleźli wskazań które mogłyby świadczyć o nieprawidłowej pracy któregoś z podzespołów, parametry pracy silnika są ok.
Tak poza tym nie mam przewodów wysokiego napięcia tylko 4 cewki (ich pracę jeszcze zweryfikuje), świece z pewnością są ok-to już sprawdzone.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez DeviS » 8 kwi 2016, 12:50

Diabeł napisał(a):Tak poza tym nie mam przewodów wysokiego napięcia tylko 4 cewki (ich pracę jeszcze zweryfikuje), świece z pewnością są ok-to już sprawdzone.


Sorki, nie zauważyłem roku auta w Twoim profilu ;) Faktycznie, wersja po lifcie = 4 cewki ;) Hmmm jeśli nie wywala błędu odnośnie wypadania zapłonu to pewnie działają prawidłowo ale zawsze można to zweryfikować ;)
A świece w jaki sposób zostały sprawdzone ? (pytam dla własnej ciekawości) ;)
I byłeś u jednego Magika z tą przypadłością ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Diabeł » 9 kwi 2016, 06:28

Świece po prostu wymienione i różnicy brak w pracy silnika (polecam NGK IR). Dwóch magików z czego jeden obiecał że jeszcze przyjrzy się odczytom z kompa i popatrzy na schematy co jak z czym współgra i od czego zależy.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez brodaM6 » 9 kwi 2016, 07:26

A jak wyglada masa pod filtrem powietrza,robiles reser,adoptowales przepustnice czysciles maf iat i tb

Dopisano sobota, 9 kwietnia 2016, 08:55:

Ok maf i iat czyszczony tb tez ,a adaptacjia tb
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Diabeł » 9 kwi 2016, 21:11

też zrobiona, choć niektórzy twierdzą ze zbędna
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez thing » 10 kwi 2016, 22:45

spalanie Ci nie wzrosło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Diabeł » 12 kwi 2016, 10:03

spalenie trzyma się na stałym poziomie.

Wracając do tematu usterki, prawdopodobnie ją znalazłem, po naprawie będę pewny na 100%.

Otóż winne są prawdopodobnie luzy zaworowe (a raczej ich zdecydowanie za mała wartość).
1) zmierzyłem ciśnienie sprężania-(niestety poniżej wymaganego minimum)
2) zmierzyłem luzy zaworowe – prawie wszystkie ssące jeszcze się mieszczą w dolnym zakresie, natomiast wydechowe krótko mówiąc masakra.

niestety z braku czasu zmuszony byłem oddać samochód do warsztatu (w innym wypadku sam zajął bym się naprawą) wiec dopiero za jakiś tydzień będę mógł powiedzieć czy to na pewno było przyczyną falujących obrotów czy nie
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez thing » 12 kwi 2016, 11:15

Napisz prosze jaki był koszt zrobienia tych luzów i skąd jesteś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Marwis » 13 kwi 2016, 17:37

I tak z ciekawości, ile zrobiłeś na LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 294
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Diabeł » 14 kwi 2016, 07:20

160000km miała gdy zakładałem gaz a teraz mam prawie 215000km (prawdopodobnie nigdy nie miała sprawdzanych luzów, ja sam się tak z tym zbierałem że dopiero teraz sprawdziłem).
Ostatnio edytowano 14 kwi 2016, 08:04 przez Diabeł, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 11:40
Posty: 48 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez Biniu » 14 kwi 2016, 07:39

Ale gniazda niepowypalane?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6