Nierówne obroty, wysokie obroty na biegu jałowym, wycie z obudowy filtra

Cześć,
Męczę się od jakiegoś czasu z następującym problemem. Otóż silnik bardzo nierówno pracuje, obroty falują, przy wrzucaniu wyższego biegu dostaje jakby "kopa" obrotowego i obroty podskakują na chwilę. Przy toczeniu się auta na biegu jałowym obroty nie schodzą do poziomu 750-800 obr./min tylko stoją na 1500 obrotach, aż do momentu zatrzymania się.
Byłem u kilku mechaników, jeden nie umiał zdiagnozować, co to jest, drugi kazał wymienić silnik krokowy. To nie pomogło.
Zajrzałem sam pod maskę, na pierwszy rzut oka słychać "wycie" z okolic obudowy filtra powietrza. Zdjąłem filtr, okazało się, że jest on delikatnie mówiąc, zmęczony. Ktoś próbował małym kosztem to naprawić, przykręcając śrubami do kawałków plastiku lub blaszki wypusty do mocowania, bo były wyrwane. Oprócz tego w miejsce uszczelki, tej od jakby wlotu "w dół silnika" zamiast uszczelki użył silikonu, który sparciał. Zacznę od wymiany tej części.
Podłączyłem także OBD2 i wypluł mi błąd, że jest:
P0507 – Idle Air Control System RPM Higher Than Expected
Niestety nic poza tym. Nie ma informacji o wadliwym silniku krokowym (IAC). Kupiłem używany silnik krokowy mimo to, bo wg. tej informacji:
http://www.obd-codes.com/p0507
może to być problemem i wymieniłem. Niestety, jak było tak jest. Nie było zmiany, poza tym zapaliła się kontrolka check engine i OBD2 wypluł mi informację o uszkodzonym silniku krokowym.
Kolejną rzeczą, którą zrobiłem to zupełne odpięcie silnika krokowego. Oczywiście zapaliła się kontrolka check engine, ze nie wykrył silnika, ale za to zniknęło to dziwne "wycie" w okolicach obudowy filtra powietrza i obroty się w miarę ustabilizowały. Nie pojawia się już trzymanie obrotów na 1500 w trakcie toczenia się na jałowym biegu.
Co to może być, czy to rzeczywiście ten silnik krokowy, czy to coś innego ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Męczę się od jakiegoś czasu z następującym problemem. Otóż silnik bardzo nierówno pracuje, obroty falują, przy wrzucaniu wyższego biegu dostaje jakby "kopa" obrotowego i obroty podskakują na chwilę. Przy toczeniu się auta na biegu jałowym obroty nie schodzą do poziomu 750-800 obr./min tylko stoją na 1500 obrotach, aż do momentu zatrzymania się.
Byłem u kilku mechaników, jeden nie umiał zdiagnozować, co to jest, drugi kazał wymienić silnik krokowy. To nie pomogło.
Zajrzałem sam pod maskę, na pierwszy rzut oka słychać "wycie" z okolic obudowy filtra powietrza. Zdjąłem filtr, okazało się, że jest on delikatnie mówiąc, zmęczony. Ktoś próbował małym kosztem to naprawić, przykręcając śrubami do kawałków plastiku lub blaszki wypusty do mocowania, bo były wyrwane. Oprócz tego w miejsce uszczelki, tej od jakby wlotu "w dół silnika" zamiast uszczelki użył silikonu, który sparciał. Zacznę od wymiany tej części.
Podłączyłem także OBD2 i wypluł mi błąd, że jest:
P0507 – Idle Air Control System RPM Higher Than Expected
Niestety nic poza tym. Nie ma informacji o wadliwym silniku krokowym (IAC). Kupiłem używany silnik krokowy mimo to, bo wg. tej informacji:
http://www.obd-codes.com/p0507
może to być problemem i wymieniłem. Niestety, jak było tak jest. Nie było zmiany, poza tym zapaliła się kontrolka check engine i OBD2 wypluł mi informację o uszkodzonym silniku krokowym.
Kolejną rzeczą, którą zrobiłem to zupełne odpięcie silnika krokowego. Oczywiście zapaliła się kontrolka check engine, ze nie wykrył silnika, ale za to zniknęło to dziwne "wycie" w okolicach obudowy filtra powietrza i obroty się w miarę ustabilizowały. Nie pojawia się już trzymanie obrotów na 1500 w trakcie toczenia się na jałowym biegu.
Co to może być, czy to rzeczywiście ten silnik krokowy, czy to coś innego ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam