Strona 1 z 2

Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 11 mar 2016, 16:02
przez Norbi521
Witam! Z tym kłopotem bujam się już pół roku. <co?> Mam problem z nierówną pracą silnika na gazie jak i na paliwie z tym że na paliwie objawy są mniejsze, silnik sie dusi przy depnięciu do 2000rpm powyżej 2k jest dobrze. Wywala mi checka Wypadanie zapłonów w cylindrach lub w cylindrze 1, 2 na przemian. Wymieniłem świece na nowe NGK, nowe przewody WN, cewke, wyregulowałem zawory, przepustnica czysta krokowy także, ciśnienie na cylindrach w normie. Już nie mam pomysłów co to może być... Ma ktoś jakiś pomysł??

PostNapisane: 11 mar 2016, 16:15
przez tadziol
Norbi521 napisał(a):Ma ktoś jakiś pomysł??

Owszem,trza zrzucić głowicę i dać do naprawy,tam będą zawory już podpalone.
Norbi521 napisał(a):Z tym kłopotem bujam się już pół roku.

A kto Ci diagnozuje ten motor ?

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 11 mar 2016, 16:22
przez Norbi521
Z Jakimi kosztami naprawy się liczyć jeśli są powypalane?Czy ktoś oprócz wypalonych gniazd zaworowych ma jakiś jeszcze pomysł?

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 11 mar 2016, 22:39
przez tadziol
Spoko,są trochę nieśmiali,ale na pewno się dołączą.
Kwestia czasu.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 12 mar 2016, 13:47
przez rymko
Jak robiłeś regulację zaworów to jakie miałeś zmierzone luzy ?

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 12 mar 2016, 14:28
przez Norbi521
wiem, bo robił to mechanik ale powiedział że luzy nie były duże.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 13 mar 2016, 11:27
przez brodaM6
Mechanik powie ci to co chcesz uslyszec,wszysto co mozna bylo we wlasnym zakresie bez rozbierania silnika zrobiles , zostaje ci to co tadziol pisze.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 13 mar 2016, 19:46
przez Norbi521
Jeszcze tak przy okazji odcięcie następuje ok 7300 rpm nie wiem czy ma to związek ale nie jest to normalne bo wskazowka obrotomierza wykracza daleko na czerwone pole, a silnik na wolnych obrotach klekocze jak diesel...

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 14 mar 2016, 22:19
przez thesilent
Chciałem tylko zapytać czy możliwe jest, aby ciśnienie sprężania było w normie przy wypalonych gniazdach zaworowych?

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 14 mar 2016, 22:33
przez Norbi521
Na dniach sam właśnie sprawdzę ta kompresje, bo możliwe jak to kolega wyżej napisał ze mechanik po prostu powiedział to co chce usłyszeć bo luzy zaworowe on robił i pomiar kompresji. I bardzo ciekawi mnie dlaczego odcięcie zapłonu jest prawie na samym końcu obrotomierza gdzie powinien być przy około 6400 rpm.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 17 mar 2016, 07:50
przez Norbi521
No i problem rozwiązany kompresja 14 bar na wszystkich cylindrach, przebicie miały nowe kable.... A co najciekawsze przy samej świecy dokładnie wzdłuż świecy przebijalo na 2 cylindrach pierwszym i trzecim w tym samym miejscu

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 17 mar 2016, 14:41
przez rymko
Te "nowe przewody WN" to jakiej firmy kolego <co?>
Może ktoś w przyszłości ktoś tego nie kupi skoro to taki badziew ....
A obecnie jakie przewody założyłeś ....

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 17 mar 2016, 15:23
przez Norbi521
Były to przewody THE LEADER Polska, niby dobra jakość i dobra cena <dupa> Obecnie założyłem NGK

Dopisano 17 mar 2016, 19:44:

Za szybko się cieszyłem... nowe kable mają przebicie na tych samych cylindrach i w tym samym miejscu... <glupek2> zamiana świec miejscami i zobaczymy czy będzie ok.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 17 mar 2016, 21:03
przez thesilent
a napisz proszę skąd wiesz, że kable mają przebicie?

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 18 mar 2016, 07:21
przez Norbi521
Biały tak jakby nalot na gumie kabla

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 18 mar 2016, 08:17
przez brodaM6
Ja słyszałem i robiłem tak u siebie tylko nie w M ,a mianowicie podnosisz troszkę maskę i psikasz naprzyklad tym do szyb na świece kable,z umiarem rzecz jasna ,podobno jest widac przepięcia ,ale ja ich nie widziałem ,kable były dobre

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 18 mar 2016, 14:40
przez Norbi521
Oczywiście że tak sprawdzałem ale teraz popatrz gdzie było przebicie. Tam wchodzi świeca i tak jak pisałem w zdluz świecy było przebicie wiec pryskanie woda nic nie da

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 18 mar 2016, 19:15
przez thesilent
Spróbuj wyczyścić kable (odtłuścić) wewnątrz i dokładnie też świece. Może przy montażu dostała się tam wilgoć, która była ścieżką dla iskry.

PostNapisane: 18 mar 2016, 21:33
przez lichy
Sprawdź dobrze świece zapłonowe czy porcelana nie jest pęknięta.

Re: Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

PostNapisane: 18 mar 2016, 21:39
przez sztukas
Ja rok temu wymieniłem świece na NGK i po dwóch tygodniach 3 z 4 zniszczyłem przez to, że nie wymieniłem od razu przewodów WN na nowe. Jak się okazało stare przewody miały przebicie i popękała porcelana na trzech świecach. Oczywiście musiałem kupić jeszcze jeden kpl. świec i nowe przewody NGK.