Strona 1 z 2

Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 2 mar 2016, 20:42
przez Lucks19
Witam. Po wymianie oleju (mobil super 3000 5w40) silnik zaczął stukać ale tylko po rozgrzaniu. Posprawdzałem rolki (zdjąłem pasek wieloklin) sprawdzone klapki w dolocie a także zawory... Wszystko OK i już dalej nie wiem... Stukanie troszkę ustaje po wciśnięciu sprzęgła.

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 2 mar 2016, 22:35
przez tadziol
To tak jakby panewką zalatuje ....

PostNapisane: 2 mar 2016, 22:52
przez Lucks19
Nawet nie żartuj. Niedawno wymieniłem motor bo obróciło panewkę i tam dźwięk był zupełnie inny i w dodatku na zimnym i na ciepłym identycznie. Tu na zimnym cisza...

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 2 mar 2016, 23:01
przez tadziol
Bo jak jest lekko zużyta to na zimnym będzie ok a na rozgrzanym zacznie stukać.
Już taki silnik robiłem. Nawet wał nie szedł do szlifu. Panewkę obróciło w korbie i wytarlo.

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 3 mar 2016, 09:48
przez Lucks19
W Twoim przypadku było tak samo po rozgrzaniu silnika były stuki? U mnie zaczęło się to po wymianie oleju...mozliwe ze byl wlany jakis polsyntetyk a ja wlalem pelny i to z tego powodu? Ale co by to stukalo... moze lancuch?

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 4 mar 2016, 17:57
przez Lucks19
Dodano: Pt, 4 mar 2016, 16:55 --

Dzis mechanik zdjal miske olejawa i okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona, poza tym sa w niej takie male wzery jakby glowki od zapalek. W ogole nie ma przytarc, kolor jak nowa. Wal ok bez przytarc pozostale panewki tez w idealnym stanie. Czy to mogla byc przyczyna stukow po rozgrzaniu?

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 4 mar 2016, 22:36
przez tadziol
tadziol napisał(a):To tak jakby panewką zalatuje ....

A słowo ciałem się stało ....
Lucks19 napisał(a):okazalo sie ze panewka korbowodowa byla obrocona

Panewki do wymiany i korbowod z tłokiem tez .
To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 5 mar 2016, 08:13
przez Lucks19
A czemu korbowod z tlokiem tez? Panewka wyglada jak nowa zero przytarc tylko 3 male wzery nie wiadomo skad.

Dopisano 5 mar 2016, 07:17:

Nie wiadomo jeszcze czy to byla przyszyna stukow bo jesli nie to dopiero beda jaja... a na panewkach mam numer 3s7g6211 d1eb 1. I nie mam pojecia jakie kupic czy nominal czy szlif a jesli szlif to ktory? Masakra...

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 5 mar 2016, 15:01
przez tadziol
Lucks19 napisał(a):A czemu korbowod z tlokiem tez?

A zgadnij.....
tadziol napisał(a):To są panewki bezzamkowe. Korba musi trzymać wymiar.

A wał wystarczy zmierzyć. Jeśli masz pełny wymiar,to nominał.

PostNapisane: 6 mar 2016, 11:37
przez Lucks19
Nie rozumiem czemu mialaby moja korba tego wymiaru nie trzymac... panewka musiala byc felerna skoro jest troszke jakby wybrakowana lecz nie wytarta.

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 6 mar 2016, 11:41
przez brodaM6
Glupio dyskutujesz,jeszcze z kim facet zna sie na tym co pisze inmowi

PostNapisane: 6 mar 2016, 13:22
przez lichy
Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego i nie mają nic wspólnego z niedoróbką panewki, korbowód trzeba wymienić bo nie trzyma wymiaru albo kształtu.

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 6 mar 2016, 14:26
przez tadziol
Lucks19 napisał(a):Nie rozumiem czemu mialaby moja korba tego wymiaru nie trzymac

Lucks19 napisał(a):panewka korbowodowa byla obrocona

A gdzie była obrócona ?? W korbowodzie czy może w jakimś innym tajnym miejscu tego silnika.
Zakładasz temat (zresztą nie tylko tu),prosisz o pomoc,a potem wszystko podważasz i negujesz.
To weź sobie wsadź nową panewkę do tej korby,poskręcaj i śmigaj.Skoro uważasz,że oko korby jest ok i nic nie mogło mu się stać,to po co te stękanie.

lichy napisał(a):Te wżery czy kratery to z reguły skutki spalania stukowego

Ja pier..dolę,tyle lat praktyki i o tym nie wiedziałem.... :|
Daj tego newsa chłopakom w CITD,to Cię ozłocą.

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:25
przez Lucks19
Zluje ze tego posta w ogole zalozylem... to jest dramat... czlowiek chce ssie czegos dowiedziec DOPYTAC a nie negowac a Wy co jeden to i jeden drugiego PODWAZA no masakra.

Dopisano 6 mar 2016, 20:29:

Kuzwa wszyscy mozgi pozjadali nagle wszystko wiedza a ja z autem 6 mechanikow objezdzilem bo cos stukalo po rozgrzaniu a na zimnym nic i ani jeden nie pisnal o panewce! Kazdy madry w necie a jak auto przywieziesz to ssie mu szukac nie chce...

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:38
przez tadziol
Liczę na komentarz kolegi brodaM6 <spoko>

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:57
przez Lucks19
Tadziol jak taki pewny jestes ze oko korbowodu jest krzywe to moze wiesz czy wal trzeba szlifowac? I nie ma innej przyczyny obrotu panewki jaak tylko zly korbowod? PYTAM NIE NEGUJE

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 6 mar 2016, 22:35
przez tadziol
Tadziol nie pisz nic. Twoje zdanie mnie nie interesuje.

PostNapisane: 7 mar 2016, 08:32
przez Lucks19
Cytuj cala wypowiedz :–)

Re: Stuki po rozgrzaniu silnika

PostNapisane: 7 mar 2016, 09:50
przez brodaM6
Mie pałam miłością do tadziola,ale juz dość długo siedzę na forum żeby ci powiedzieć .....a z reszta poczytaj popatrz ,wie co mówi i nie robię mu reklamy,bo jak mi sie fura [tiiit] to chyba zawiozę ja do niego lub jego do niej :P

PostNapisane: 7 mar 2016, 10:03
przez Lucks19
Pewnie ma racje ale ja po prostu juz nie wierze ze to sie dzieje. Te ten NIEZAWODNY silnik sie tak sypie. Raz sie sypnal to panewka na 1 cyl. wygladala jak lisc. Ok mysle mialem pecha kupilem drugi motor a ten sprzedam na czesci bo `nowy` kupilem ze skrzynia sprzeglem sprezarka klimy itd. No a tu bum i znow panewka tyle ze tym razem nie wyglada to tak zle... jednak 5tys juz nie moje