Strona 1 z 1

LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 19 sty 2016, 22:31
przez germi
WItam.
3 miesiące temu kupiłem Mazdę 6 2,0 147KM, po miesiącu użytkowania założylem LPG (KME Nevo – reduktor Mimgas 170 i wtryskiwacze Apis Snap).
Kupiłem tez interfejs ELM 327 po BT.
Na początku wszystko fajnie, żadnych problemów, 4 tys. km przejechane.
Ale jakiś miesiąc temu zaczęły się przygody polegające na tym, iż przy zimnym poranku zaraz po przełączeniu się na gaz gasł silnik na dojazdach do skrzyżowań czy świateł.
Na benzynie wszystko w porządku (do dziś).
Po kilku dniach zaczął wyskakiwać check engine – najpierw się pojawiał błąd P0303 (wypadanie zapłony na 3im cylindrze), a później P2187 (mieszanka zbyt uboga na biegu jałowym) i dusił się zaraz po przełączeniu na gaz.

Mechanik zasugerował wymianę świec – więc wymieniłem na najdroższe NGK. Po wymianie lepiej trochę jeździł, ale błędy wyskakiwały nadal.

Potem zasugerowałem mechanikowi zamianę gazowego wtryskiwacza z 3go na 4ty cylider. I okazało się, że wyskoczył błąd P0304. No to gazownik wymienił wtryskiwacz. Od tamtej pory (niecały miesiąc) nie ma błędów, ale
... dalej gaśnie jak się zaraz przełączy na gaz – ma to miejsce na dojeździe do świateł, skrzyżowaniach itp, gdzie obroty spadają do minimum.
Błędu komputer nie wywala żadnego. To co jeszcze zauważyłem, to, że gazownik po wymianie wtryskiwacza podniósł temperaturę silnika kiedy ma miejsce przełączenie się na gaz (do ok. 70 – 75st C).

I moje pytanie – bo gazownik widzę ma średnie pojęcie o LPG – co rekomendujecie?
1. Wymianę cewki na 3im cylindrze?
2. Wymianę wszystkich cewek (są cztery, tak?, i relatywnie drogie)?
3. Diagnozę cewek? Wyczytałem, iż nalezy je odłączać na włączonym silniku i patrzeć czy coś się dzieje?
4. ???
5. Które parametry w programie Torque / Piston / Forscan śledzić i ile powinny wynosić wskazania referencyjne?
6. Według mnie nie zasysa lewego powietrza.

Za wszelkie sugestie oraz wskazanie sprawdzonego i taniego mechanika od Mazd/LPG w okolicach Warszawy będę wdzięczny.

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 20 sty 2016, 06:58
przez brodaM6
Tak czuje E to złe skalibrowana instalacja lpg ,dla pewność wyczyść Maf ,najlepiej to wsadzić pana od lpg do samochodu z lałem podłączonym pod istalacjie i wtedy robimy autokalibracjie <oczko>

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 20 sty 2016, 08:35
przez germi
MAF to przepływomierz?
Na marginesie – mapa podobno idealnie została skalibrowana.
A czy ktoś poleci dobrego gazownika w Warszawie lub okolicach (Łomianki, Nowy Dwór Mazowiecki, Płońsk)?

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 20 sty 2016, 11:56
przez t34567
klinikalpg.pl
ul. Czardasza 2 (wjazd od Węgorzewskiej)
Warszawa


ew wejdz na lpg-forum i pisz do użytkownika Marcin L, facet ogarnia

PostNapisane: 20 sty 2016, 22:22
przez dzux
Jedz do pążądnego gaziaża bo graty jakie ci wrzucił to tragedia ile dałeś za ten zestaw?

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 29 sty 2016, 10:42
przez germi
2200
Co to znaczy graty? Jakiś konkret? Jakieś porównanie parametrów do czegoś lepszego?

PostNapisane: 29 sty 2016, 18:20
przez DeviS
germi napisał(a):2200
Co to znaczy graty?

Graty = zestaw jaki został założony do montażu LPG. Czyli u Ciebie: KME Nevo – reduktor Mimgas 170 i wtryskiwacze Apis Snap.

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 29 sty 2016, 18:37
przez Danmazda
W Warszawie to jedyne polecam Migaz-s na Modlińskiej. Ci polecani z forum-lpg to się nadają, ale nie wiem do czego. Straciłem przez nich 1000 zł, tacy fachowcy :P

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 30 sty 2016, 04:38
przez DeviS
Danmazda napisał(a):Ci polecani z forum-lpg to się nadają, ale nie wiem do czego.

Do czesania żubrów w Białowieży :P sory nie mogłem się powstrzymać :P ale fakt, tak jak koledzy piszą że podstawa do ogarnięty gazownik ;)

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 27 lip 2020, 19:27
przez kris_zabrze
Cześć,
żeby nie zakładać kolejnego tematu – odkopię ten. Problem podobny.
Otóż jakiś czas temu wywaliło mi błąd P0303. Autem szarpało podczas jazdy oraz postoju. Podjechałem do kumpla na diagnozę i okazało się przy okazji że sonda lambda nie pracuje jak należy.
Zostały kolejno wymienione:
– Sonda
– Wtryskiwacze do LPG Hana Czerwone na takie same (z tym, że dysze nie zostały przełożone, nie wiem czy mają taką samą średnicę)
– Następnie została ustawiona odpowiednia mapa gazu
Po tym przestało samochodem szarpać ale po jakimś czasie znowu pojawił się check engine. Tym razem błąd zbyt ubogiej mieszanki. Wymieniłem dodatkowo świece.
Kolega mi diagnozował pracę silnika i twierdzi że to wina gazu ale nie siedzi w tym temacie więc ciężko mu się wypowiedzieć co dokładnie. Silnik na benzynie pracuje idealnie.

Czy jest ktoś w stanie polecić kogoś ze śląska kto ogarnia takie tematy związane z LPG? Może ktoś miał podobne problemy?

PostNapisane: 27 lip 2020, 20:26
przez zadra
dobór dyszy to jeden z podstawowych kroków przy uruchomieniu instalacji.
Jak morzesz wymieniając wtryskiwacze nie wiedzieć jakie są dysze?
Średnica musi być dobrana do mocy cylindra i to jest początek drogi...
Być może nawet są prawidłowe dysze, ale dopuki nie będzie pewności, to nikt dobrze Ci nie doradzi, bo się nie da... :|

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 27 lip 2020, 23:18
przez KrzyzakMitsu
Ew można zastosować wtryski, które dadzą sobie radę dobierając czas wtrysku do dyszy (w miarę możliwości – by nie doszło do zapętlenia przy zbyt małej średnicy).
U siebie całkowicie wykręciłem dysze z Barracud i idealnie dają radę – jest chyba 3.2 (lub 3.5) a producent do mocy silnika przewiduje 2.8.

PostNapisane: 27 lip 2020, 23:29
przez zadra
Ale i tak trzeba wiedzieć jakie średnice przelotu się posiada.
Bez tego nie wiadomo jaką decyzję podejmować – zwiększyć/zmniejszyć ciśnienie, zmienić mnożnik, czy zwiększyć albo zmniejszyć średnicę dyszy...
No trzeba wiedzieć najpierw co się ma pod maską żeby wiedzieć jak i co pozmieniać.

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 28 lip 2020, 11:39
przez KrzyzakMitsu
To prawda – dodatkowo zauważyłem, że np. Barracuda ma napisane nominalne ciśnienie jakie powinien mieć reduktor. U mnie pokazywała 1b.

Re: LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

PostNapisane: 28 lip 2020, 20:07
przez kris_zabrze
Dziękuję za odpowiedzi. Zatem zacznę od znalezienia kogoś kto będzie mógł dobrać odpowiednie dysze. Czy możecie polecić kogoś ze śląska?

PostNapisane: 28 lip 2020, 23:24
przez zadra
gdybyś przełożył te co były w starych wtryskach znając ich rozmiar to już powinno trochę pomóc w rozwikłaniu zagadki..