LPG cewka świeca wypadający zapłon P0303 P2187

Postprzez germi » 19 sty 2016, 22:31

WItam.
3 miesiące temu kupiłem Mazdę 6 2,0 147KM, po miesiącu użytkowania założylem LPG (KME Nevo – reduktor Mimgas 170 i wtryskiwacze Apis Snap).
Kupiłem tez interfejs ELM 327 po BT.
Na początku wszystko fajnie, żadnych problemów, 4 tys. km przejechane.
Ale jakiś miesiąc temu zaczęły się przygody polegające na tym, iż przy zimnym poranku zaraz po przełączeniu się na gaz gasł silnik na dojazdach do skrzyżowań czy świateł.
Na benzynie wszystko w porządku (do dziś).
Po kilku dniach zaczął wyskakiwać check engine – najpierw się pojawiał błąd P0303 (wypadanie zapłony na 3im cylindrze), a później P2187 (mieszanka zbyt uboga na biegu jałowym) i dusił się zaraz po przełączeniu na gaz.

Mechanik zasugerował wymianę świec – więc wymieniłem na najdroższe NGK. Po wymianie lepiej trochę jeździł, ale błędy wyskakiwały nadal.

Potem zasugerowałem mechanikowi zamianę gazowego wtryskiwacza z 3go na 4ty cylider. I okazało się, że wyskoczył błąd P0304. No to gazownik wymienił wtryskiwacz. Od tamtej pory (niecały miesiąc) nie ma błędów, ale
... dalej gaśnie jak się zaraz przełączy na gaz – ma to miejsce na dojeździe do świateł, skrzyżowaniach itp, gdzie obroty spadają do minimum.
Błędu komputer nie wywala żadnego. To co jeszcze zauważyłem, to, że gazownik po wymianie wtryskiwacza podniósł temperaturę silnika kiedy ma miejsce przełączenie się na gaz (do ok. 70 – 75st C).

I moje pytanie – bo gazownik widzę ma średnie pojęcie o LPG – co rekomendujecie?
1. Wymianę cewki na 3im cylindrze?
2. Wymianę wszystkich cewek (są cztery, tak?, i relatywnie drogie)?
3. Diagnozę cewek? Wyczytałem, iż nalezy je odłączać na włączonym silniku i patrzeć czy coś się dzieje?
4. ???
5. Które parametry w programie Torque / Piston / Forscan śledzić i ile powinny wynosić wskazania referencyjne?
6. Według mnie nie zasysa lewego powietrza.

Za wszelkie sugestie oraz wskazanie sprawdzonego i taniego mechanika od Mazd/LPG w okolicach Warszawy będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2015, 18:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6

Postprzez brodaM6 » 20 sty 2016, 06:58

Tak czuje E to złe skalibrowana instalacja lpg ,dla pewność wyczyść Maf ,najlepiej to wsadzić pana od lpg do samochodu z lałem podłączonym pod istalacjie i wtedy robimy autokalibracjie <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez germi » 20 sty 2016, 08:35

MAF to przepływomierz?
Na marginesie – mapa podobno idealnie została skalibrowana.
A czy ktoś poleci dobrego gazownika w Warszawie lub okolicach (Łomianki, Nowy Dwór Mazowiecki, Płońsk)?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2015, 18:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6

Postprzez t34567 » 20 sty 2016, 11:56

klinikalpg.pl
ul. Czardasza 2 (wjazd od Węgorzewskiej)
Warszawa


ew wejdz na lpg-forum i pisz do użytkownika Marcin L, facet ogarnia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez dzux » 20 sty 2016, 22:22

Jedz do pążądnego gaziaża bo graty jakie ci wrzucił to tragedia ile dałeś za ten zestaw?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez germi » 29 sty 2016, 10:42

2200
Co to znaczy graty? Jakiś konkret? Jakieś porównanie parametrów do czegoś lepszego?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2015, 18:38
Posty: 6
Auto: Mazda 6

Postprzez DeviS » 29 sty 2016, 18:20

germi napisał(a):2200
Co to znaczy graty?

Graty = zestaw jaki został założony do montażu LPG. Czyli u Ciebie: KME Nevo – reduktor Mimgas 170 i wtryskiwacze Apis Snap.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 29 sty 2016, 18:37

W Warszawie to jedyne polecam Migaz-s na Modlińskiej. Ci polecani z forum-lpg to się nadają, ale nie wiem do czego. Straciłem przez nich 1000 zł, tacy fachowcy :P
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez DeviS » 30 sty 2016, 04:38

Danmazda napisał(a):Ci polecani z forum-lpg to się nadają, ale nie wiem do czego.

Do czesania żubrów w Białowieży :P sory nie mogłem się powstrzymać :P ale fakt, tak jak koledzy piszą że podstawa do ogarnięty gazownik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez kris_zabrze » 27 lip 2020, 19:27

Cześć,
żeby nie zakładać kolejnego tematu – odkopię ten. Problem podobny.
Otóż jakiś czas temu wywaliło mi błąd P0303. Autem szarpało podczas jazdy oraz postoju. Podjechałem do kumpla na diagnozę i okazało się przy okazji że sonda lambda nie pracuje jak należy.
Zostały kolejno wymienione:
– Sonda
– Wtryskiwacze do LPG Hana Czerwone na takie same (z tym, że dysze nie zostały przełożone, nie wiem czy mają taką samą średnicę)
– Następnie została ustawiona odpowiednia mapa gazu
Po tym przestało samochodem szarpać ale po jakimś czasie znowu pojawił się check engine. Tym razem błąd zbyt ubogiej mieszanki. Wymieniłem dodatkowo świece.
Kolega mi diagnozował pracę silnika i twierdzi że to wina gazu ale nie siedzi w tym temacie więc ciężko mu się wypowiedzieć co dokładnie. Silnik na benzynie pracuje idealnie.

Czy jest ktoś w stanie polecić kogoś ze śląska kto ogarnia takie tematy związane z LPG? Może ktoś miał podobne problemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez zadra » 27 lip 2020, 20:26

dobór dyszy to jeden z podstawowych kroków przy uruchomieniu instalacji.
Jak morzesz wymieniając wtryskiwacze nie wiedzieć jakie są dysze?
Średnica musi być dobrana do mocy cylindra i to jest początek drogi...
Być może nawet są prawidłowe dysze, ale dopuki nie będzie pewności, to nikt dobrze Ci nie doradzi, bo się nie da... :|
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » 27 lip 2020, 23:18

Ew można zastosować wtryski, które dadzą sobie radę dobierając czas wtrysku do dyszy (w miarę możliwości – by nie doszło do zapętlenia przy zbyt małej średnicy).
U siebie całkowicie wykręciłem dysze z Barracud i idealnie dają radę – jest chyba 3.2 (lub 3.5) a producent do mocy silnika przewiduje 2.8.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez zadra » 27 lip 2020, 23:29

Ale i tak trzeba wiedzieć jakie średnice przelotu się posiada.
Bez tego nie wiadomo jaką decyzję podejmować – zwiększyć/zmniejszyć ciśnienie, zmienić mnożnik, czy zwiększyć albo zmniejszyć średnicę dyszy...
No trzeba wiedzieć najpierw co się ma pod maską żeby wiedzieć jak i co pozmieniać.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » 28 lip 2020, 11:39

To prawda – dodatkowo zauważyłem, że np. Barracuda ma napisane nominalne ciśnienie jakie powinien mieć reduktor. U mnie pokazywała 1b.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez kris_zabrze » 28 lip 2020, 20:07

Dziękuję za odpowiedzi. Zatem zacznę od znalezienia kogoś kto będzie mógł dobrać odpowiednie dysze. Czy możecie polecić kogoś ze śląska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez zadra » 28 lip 2020, 23:24

gdybyś przełożył te co były w starych wtryskach znając ich rozmiar to już powinno trochę pomóc w rozwikłaniu zagadki..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6