Gaśnie i traci moc na zimnym silniku

Postprzez yaro999 » 19 sty 2016, 11:37

Moja mazda gaśnie przy schodzeniu z obrotów na zimnym silniku i po ponownym odpaleniu jest mułowata przez jakiś czas a potem wszystko wraca do normy. Dzieje się tak za każdym razem kiedy auto jest zimne i rusze zaraz po odpaleniu, jeżeli jednak rano odpale samochód i poczekam pare minut aż silnik trochę się nagrzeje problem ten nie występuje. Wymienione kable wn, świece moduł zapłonowy silniczek krokowy i przepustnica i nic nie pomaga. Zawory skontrolowane i ponoć ok. Co to może być? Miał już ktoś podobne objawy?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez yaro999 » 21 sty 2016, 20:41

Zastanawiam się czy nikt nie spotkał się z taką sytuacją czy po prostu nikt nie odpisuje ponieważ jestem tu nowy...
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez tadziol » 21 sty 2016, 21:53

Chyba się boją......
Wymienić
yaro999 napisał(a):moduł zapłonowy
w gg/lf to naprawdę wyczyn. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3228 (6/147)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 22 sty 2016, 07:01

Spotkałem sie z takim przypadkiem chyba w wątku odnośnie falowania obrotów. Przeczytaj cały temat, myśle ze coś byś znalazł pasującego do Twoich objawów. 11 stron ale szybko sid czyta. viewtopic.php?f=411&t=89797&hilit=Falowanie+obrotów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez yaro999 » 24 sty 2016, 19:34

dzięki Devis za informacje. Biorę się do czytania
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez DeviS » 24 sty 2016, 22:20

Nie ma za co ;) Ostatnio rozmawiałem z kolegą i miał podobne objawy na zimnym silniku (gasł mu i był przymulony), mówił coś że zrobili mu regulacje zaworów, i wymienili uszczelki tylko niewiem które dokładnie, napewno pokrywy zaworów i jeszcze jakąś, albo głowicy albo kolektora dolotowego także ogarnij ten temat z uszczelka bo może tu tkwi przyczyna. U mechanika jakiegoś byłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez yaro999 » 25 sty 2016, 10:51

Byłem u mechaników i to dwóch i nikt nie rozwiązał zagadki.
Jeden z nich robił test na szczelność zaworów i mówi że jest ok.
Może faktycznie gdzieś będzie nieszczelność choć mechanicy u których byłem sprawdzali i że dolot jest szczelny.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez DeviS » 26 sty 2016, 14:33

Rozumiem ze odpuscili dalsze próby naprawy ? A skad jestes ? Jesli nie masz daleko do Katowic to podjedz do forumowego Magika tadziola, sam u niego nie byłem ale z opinii innych wynika że potrafi czynić cuda ;) Myślę że szybko ogarnął by Ci auto ;) a jesli nie to może ktoś bardziej kumaty na forum coś Ci podpowie, ewentualnie inny mechanik z Twojej okolicy ;)
Rozumiem ze jak wszystko powymieniałes przepustnice itp komp był resetowany ? Zeby zaraz sie nie okazalo ze to jakas glupia sprawa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tadziol » 26 sty 2016, 20:12

yaro999 napisał(a):Dzieje się tak za każdym razem kiedy auto jest zimne i rusze zaraz po odpaleniu, jeżeli jednak rano odpale samochód i poczekam pare minut aż silnik trochę się nagrzeje problem ten nie występuje

Najprostsza metoda diagnozy na początek : rozłącz wydech przed katem,na tym elastycznym połączeniu z pierścieniem uszczelniających. Tam są tylko dwie nakrętki do odkręcenia i rozsuwasz połączenie. Odpal ja rano i zobacz czy problemy miną. Będzie trochę głośno,ale czego się nie robi dla chwały :D .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3228 (6/147)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 26 sty 2016, 22:11

tadziol napisał(a): Będzie trochę głośno,ale czego się nie robi dla chwały :D .

hahaha <spoko>
moja M3 SPRZEDAM belkę zderzaka tył M3 BN/BM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5054 (16/56)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez yaro999 » 28 sty 2016, 13:12

w sobotę odkręcę i w niedzielę zrobię test. Zobaczymy co to będzie. Ciężko żeby do kogoś podjechać bo na obecną chwilę mieszkam w belgii to długo by jechać... i jechać i jechać... :)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez DeviS » 30 sty 2016, 03:45

yaro999 napisał(a):na obecną chwilę mieszkam w belgii to długo by jechać... i jechać i jechać... :)


Aaa tam gadasz, tylko 1219km :P w takim razie czekamy na odpowiedź czy cos się zmieniło po wstępnej diagnozie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 475 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez yaro999 » 30 sty 2016, 16:32

Trochę jest tych kilosów...
Dzis jednak nici z odkręcania kata bo deszcze i grady padają tak ze może jutro a jak nie to trzeba będzie czekać jeszcze tydzień... -garaż na łonie natury- pod chmórką :)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez yaro999 » 28 mar 2016, 20:56

upłynęło sporo czasu ale wkońcu znalazłem trochę czasu i odkręciłem kata niestety jedyna różnica jaką zauważyłem to trochę więcej decybeli :)
problem jednak pozostał.
Jaka jest następna rzecz do sprawdzenia?

Dopisano 28 mar 2016, 20:59:

zapomniałem jeszcze napisać że z wydechu czuć zapach jakby nie dopalonej benzyny i słychać lekkie pierdzenie

Dopisano 28 mar 2016, 21:06:

może filtr paliwa daje się we znaki?

Dopisano 28 mar 2016, 21:07:

i orientujecie się gdzie on się znajduje? bo słyszałem że ponoć w baku
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez yaro999 » 3 kwi 2016, 20:24

Tadziol czy mogłbyś napisac co dalej sprawdzać?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez tadziol » 3 kwi 2016, 22:04

Luz zaworowy,koniecznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3228 (6/147)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 5 kwi 2016, 06:11

W baku panie ,prosty demontaz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez yaro999 » 5 kwi 2016, 18:18

Dzięki chłopaki. Będę musiał oddać do mechanika na sprawdzenie i ewentualną regulacje. A odnośnie filtra to jest on zintegrowany z pompą paliwa czy osobno?
Dam znać po sprawdzeniu czy pomoglo
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez yaro999 » 5 maja 2016, 12:02

No chłopaki wkońcu udało mi się sprawdzić luzy i wyszło
in 0,20
out pomiędzy 0,05 a 0,1
gdzieś na forum wyczytałem ze powinno być
in 0,25 +– 0,03
out 0,3 +-0,03
więc teraz pytanie :
robic tylko out czy in tez zrobić?
czy może przy okazji kompletny rozrząd bo mam już prawie 250 000 na zegarze
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 10:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez barteksokol » 5 maja 2016, 14:16

Ja bym jeszcze sprawdził przepływomierz. Pamiętam jak miałem kiedyś mazdę 626 2.0 benzyna i właśnie był taki problem jak opisujesz w pierwszym poście, po rozgrzaniu wszystko ok. Miałem tam założoną instalację LPG starego typu i chyba to była przyczyna uszkodzenia przepływomierza. Po wymianie problem zniknął.

Natomiast luz zaworowy faktycznie jest za mały.
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 17:19
Posty: 56 (0/3)
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 6 2003 rok, 2.0 benzyna 141KM, sedan, LPG KME

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6