Strona 1 z 1

Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 28 sie 2015, 12:27
przez kasia1989
Obrazek
Kupiłam używaną mazdę 6 kombi kilka lat temu i odkąd pamiętam przewód zaznaczony na zdjęciu był odłączony od silnika w dwóch miejscach (żółte kółka) – zwisając bezwładnie. Pytałam już kilku różnych mechaników czy tak powinno być, bo jakoś już tak mam, że dziwne, nadprogramowe, dyndające rurki wzbudzają we mnie niepokój...:) Panowie mechanicy – jeden po drugim – machali ręką i zapewniali minie, że wszystko jest w porządku i nie mam się czym przejmować. Od kilku dni widzę, że samochód ma problem z przyspieszaniem i "dławi się" przy jeździe na niższych obrotach (nawet w przedziale 2-2,5). Wczoraj postanowiłam sprawdzić co się stanie po podłączeniu wężyka do otworów, z których jak zakładam wypad lub został odłączony. Pomogło i wcześniej opisane problemy zniknęły jak ręką odjął. Dlatego mam 2 pytanka: czy na pewno mogę to tak zostawić i jak fachowo nazywa się ten przewód, ponieważ widzę że w jednym miejscu jest on pęknięty i dla świętego spokoju chciałabym go wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc:)

PostNapisane: 28 sie 2015, 18:00
przez matthies
zdecydowanie dobrze że to podpięłaś. Nie znam jego całkowitej funkcji, ale skoro jest, to powinien być podłączony. Panom "mechanikom" możesz pogratulować fachu w ręku, że nawet nie chciało im się tego wężyka wcisnąć na miejsce, co zajmuje nawet nie minutę, co zapewne sama zdążyłaś zauważyć.
Nr części na pewno ci ktoś zaraz podpowie.

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 28 sie 2015, 18:41
przez marcin255
odpowietrzenie skrzyni korbowej , można na końcu założyć mały filterek a otwór w dolocie zaślepić żeby opary oleju nie syfiły przepustnicy – ja tak mam od 3 lat

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 28 sie 2015, 19:02
przez xRafalx
Jest to wąż do odmy. Ma być wpięty tak jak na obrazku :)

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 28 sie 2015, 22:07
przez brodaM6
Nie musi :P

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 28 sie 2015, 22:24
przez leonidass
Odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie zawsze za przepustnicą – przeważnie w kolektor a odma przed dla równowagi ciśnień , po podpięciu zlikwidowałaś nieszczelność układu dolotowego ale jak napisał kolega możesz to dać w atmosferę tzn zaślepić otwór przed tb-przepustnicą a przewód odmy podłączyć ale puścić do catch tanka z filtrem i spokój na lata , tylko trzeba co jakiś czas szczególnie zimą sprawdzać owy przewód bo potrafi zgromadzić się w nim ulep substancji pochodnych z odmy czyli opary wody paliwa i oleum a to w zimowych warunkach -masło

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 29 sie 2015, 08:42
przez brodaM6
W poprzednim aucie tez miałem zrobiony taki myk tylko na samym filterku i tak jak pisze Leonidas zbiera sie tam masło i przytyka ,lepiej zainstalować tego catch tanka

PostNapisane: 29 sie 2015, 09:42
przez kasia1989
dziękuję wszystkim za odpowiedzi:)
to w takim razie po przeczytaniu waszych postów nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie:
lepiej podłączyć przewód z obu stron (tak jak mam teraz), czy nie podłączać i bawić się w te filtry i catch tanki?

Re: Odłączony przewód od silnika?

PostNapisane: 29 sie 2015, 10:03
przez brodaM6
Wybór należy do ciebie ,bo obydwie opcje sa dobre ,podłączajac obecny przewód nie ponosisz dodatkowych kosztów filtra i catch tanka.