Strona 1 z 1

Mazda 6 2.3L, problem z VTCS

PostNapisane: 15 lip 2015, 19:07
przez rafalk
Cześć!

Pojawiam się tu pierwszy raz ale to pierwszy raz kiedy mamy problem z tym samochodem. Posiadam Mazdę 6 z motorem 2.3L w automacie. Wyskoczył mi błąd P2004 oraz P2010. Wiem, że to błąd otwartych klapek w kolektorze dolotowym, ale to nie to. Wymieniłem zaworek-cewkę podciśnieniową na kolektorze dolotowy (prawą, lewa działa), klapy bez problemu otwierają się ręcznie, sprawna jest przepustnica, bo druga jaką dostałem działa identycznie. Generalnie analizuję problem już tydzień. Okazało się, że próbnikiem 12V mam prąd na obu stykach w prawej cewce podciśnienia VCTS (VCTS solenoid valve), a z tego co wydaje mi się, powinien tam być normalny plus i masa, tak jest w lewej cewce. W dużym wtyku po lewej stronie skrzynki bezpieczników (nie wiem jak to się nazywa), do której dochodzi kabel od cewki, ma nadtopiony jeden ze styków, choć tak, który chyba nie ma związku z tym zaworem. Czy ktoś kto ma taki motor, byłby w stanie potwierdzić mi, że oba styki powinny świecić? Ewentualnie może ktoś wie, gdzie dalej idą te kable, bo za cholerę nie mogę ustalić...

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdarwiam,

Rafał

Re: Mazda 6 2.3L, problem z VTCS

PostNapisane: 16 lip 2015, 05:42
przez brodaM6
Zobaczę ,ale jak dlamnie to powinno być tam + –

Re: Mazda 6 2.3L, problem z VTCS

PostNapisane: 18 lip 2015, 07:35
przez brodaM6

Re: Mazda 6 2.3L, problem z VTCS

PostNapisane: 28 lip 2015, 17:36
przez brodaM6
Dalej włączysz?