Strona 1 z 2

Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 11:57
przez tonymontana
Witam

Podczas wyprzedzania, gdy musiałem użyć trochę więcej obrotów nagle auto straciło moc i zaczęło pracować bardzo nierówno. Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.

Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem wszystkie gary, chodzą ale bardzo nierówno, jakby coś przeskoczyło. Co to się mogło stać?

Mazda 6, 1.8, benzyna, 2003.

PostNapisane: 26 maja 2015, 13:51
przez Adisbdg
A są jakieś niepokojące dzwięki dochodzące z silnika?

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 14:05
przez tonymontana
Nie. Po prostu chodzi nierówno aż boli jak się patrzy :)

Wygląda jak przestawiony zapłon czy rozrząd. Ale czy jest taka opcja? Mam przejechane 160 tys.

PostNapisane: 26 maja 2015, 14:32
przez dobrzyn22
tonymontana napisał(a):Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.

no to odczytać błędy i będzie wiadomo coś więcej...

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 15:21
przez tonymontana
W ogóle jest opcja przestawienia się rozrządu jak jest na łańcuszku?

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 15:43
przez brodaM6
Jakiś wykres z chodzenia nie równo :) filmik ,mrugajaca kontrolka może oznaczać wypadanie zaplonu i nie pali na wszystkie gary .

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 16:04
przez tonymontana
Można coś więcej o tym wypadaniu zapłonu? Czytam wątki na forum ale nie wiem nadal konkretnie o co chodzi?

Dodam, że kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach. Wyszło 14.5, 14, 14.5 i 15.

Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów czy np. pali na wszystkie ale jest np.walnięta cewka? Bo jak dzisiaj sprawdzałem to pali na wszystkie cylindry, nawet mnie pokopało 4 razy:)

PostNapisane: 26 maja 2015, 19:19
przez tekknoraver
Możliwe ze zapłon wypada, po pierwsze to jedz na komputer to ci coś powie bo tak to równie dobrze możemy z fusów wróżyć ;–) możliwe ze cewka mogła paść i nie dawać wystarczającego napięcia a rozrząd może zawsze przeskoczyć nieważne czy łańcuch czy parek. No i najważniejsze to bez paniki ;–)

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 20:52
przez tonymontana
Ok mam P0302: Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze numer 2.

Po zamianie kabli na cewce chodzi tak samo nierówno i błąd wyskakuje ten sam.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 21:23
przez brodaM6
Świece,może cewką ,bo nie masz indywidualnych ,

PostNapisane: 26 maja 2015, 21:25
przez tekknoraver
jak masz kogoś z taką samą 6 to podmiencie świece i ewentualnie cewkę, ewentualnie zamień świece miejscami wtedy będzie więcej wiadomo czy świeca czy cewka :–)

Edit:
brodaM6: w praktycznie tym samym momencie :-D:-D

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 21:32
przez tonymontana
Panowie świece nowe wstawiłem dzisiaj rano NGK za 160 zł::)

PostNapisane: 26 maja 2015, 21:52
przez tadziol
tonymontana napisał(a):Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów

Kody P030x oznaczają potocznie "wypadanie zapłonu". W praktyce oznacza to brak zapłonu/detonacji mieszanki. Przyczyny mogą być różne – brak iskry,paliwa,kompresji....
Pamiętajcie – te same kody P030x dotyczą też diesla,a tam układu zapłonowego nie ma.
Odłącz zasilanie cewki zapłonowej,zakręć kilka razy rozrusznikiem i sprawdź świecę 2 cylindra.Jak będzie sucha,to znaczy,że paliwo nie dociera.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 22:57
przez tonymontana
tadziol zanim sprawdzę Twoją propozycję, nie wiem czy to ma znaczenie ale to samo się dzieje na benzynie i LPG.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 26 maja 2015, 23:10
przez tadziol
nie wiedziałem,że masz gazolinę,jeśli jest jak mówisz,to odpuść mój test,szkoda czasu.
luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i ewentualnie kompresje.
tonymontana napisał(a):kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach
ale to było przed awarią czy po ? bo właśnie na 2 garze masz najmniej....

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 27 maja 2015, 00:02
przez tonymontana
Przed awarią.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 27 maja 2015, 08:07
przez tadziol
no to zmierz ponownie.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 27 maja 2015, 12:08
przez tonymontana
Witam ponownie.

Właśnie wymieniłem kable i cewkę. Niestety ale nic się nie zmieniło.

Co teraz, jakieś pomysły?

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 27 maja 2015, 12:39
przez tadziol
tadziol napisał(a):luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i kompresję.

Re: Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

PostNapisane: 27 maja 2015, 14:57
przez tonymontana
14 a luzu zaworowego nie mam jak sprawdzić:(