Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika
1, 2
Witam
Podczas wyprzedzania, gdy musiałem użyć trochę więcej obrotów nagle auto straciło moc i zaczęło pracować bardzo nierówno. Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.
Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem wszystkie gary, chodzą ale bardzo nierówno, jakby coś przeskoczyło. Co to się mogło stać?
Mazda 6, 1.8, benzyna, 2003.
Podczas wyprzedzania, gdy musiałem użyć trochę więcej obrotów nagle auto straciło moc i zaczęło pracować bardzo nierówno. Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.
Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem wszystkie gary, chodzą ale bardzo nierówno, jakby coś przeskoczyło. Co to się mogło stać?
Mazda 6, 1.8, benzyna, 2003.
Nie. Po prostu chodzi nierówno aż boli jak się patrzy
Wygląda jak przestawiony zapłon czy rozrząd. Ale czy jest taka opcja? Mam przejechane 160 tys.
Wygląda jak przestawiony zapłon czy rozrząd. Ale czy jest taka opcja? Mam przejechane 160 tys.
W ogóle jest opcja przestawienia się rozrządu jak jest na łańcuszku?
Można coś więcej o tym wypadaniu zapłonu? Czytam wątki na forum ale nie wiem nadal konkretnie o co chodzi?
Dodam, że kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach. Wyszło 14.5, 14, 14.5 i 15.
Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów czy np. pali na wszystkie ale jest np.walnięta cewka? Bo jak dzisiaj sprawdzałem to pali na wszystkie cylindry, nawet mnie pokopało 4 razy:)
Dodam, że kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach. Wyszło 14.5, 14, 14.5 i 15.
Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów czy np. pali na wszystkie ale jest np.walnięta cewka? Bo jak dzisiaj sprawdzałem to pali na wszystkie cylindry, nawet mnie pokopało 4 razy:)
Możliwe ze zapłon wypada, po pierwsze to jedz na komputer to ci coś powie bo tak to równie dobrze możemy z fusów wróżyć ;–) możliwe ze cewka mogła paść i nie dawać wystarczającego napięcia a rozrząd może zawsze przeskoczyć nieważne czy łańcuch czy parek. No i najważniejsze to bez paniki ;–)

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Ok mam P0302: Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze numer 2.
Po zamianie kabli na cewce chodzi tak samo nierówno i błąd wyskakuje ten sam.
Po zamianie kabli na cewce chodzi tak samo nierówno i błąd wyskakuje ten sam.
jak masz kogoś z taką samą 6 to podmiencie świece i ewentualnie cewkę, ewentualnie zamień świece miejscami wtedy będzie więcej wiadomo czy świeca czy cewka :–)
Edit:
brodaM6: w praktycznie tym samym momencie :-D:-D
Edit:
brodaM6: w praktycznie tym samym momencie :-D:-D

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Panowie świece nowe wstawiłem dzisiaj rano NGK za 160 zł::)
tonymontana napisał(a):Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów
Kody P030x oznaczają potocznie "wypadanie zapłonu". W praktyce oznacza to brak zapłonu/detonacji mieszanki. Przyczyny mogą być różne – brak iskry,paliwa,kompresji....
Pamiętajcie – te same kody P030x dotyczą też diesla,a tam układu zapłonowego nie ma.
Odłącz zasilanie cewki zapłonowej,zakręć kilka razy rozrusznikiem i sprawdź świecę 2 cylindra.Jak będzie sucha,to znaczy,że paliwo nie dociera.
tadziol zanim sprawdzę Twoją propozycję, nie wiem czy to ma znaczenie ale to samo się dzieje na benzynie i LPG.
nie wiedziałem,że masz gazolinę,jeśli jest jak mówisz,to odpuść mój test,szkoda czasu.
luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i ewentualnie kompresje.
luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i ewentualnie kompresje.
ale to było przed awarią czy po ? bo właśnie na 2 garze masz najmniej....tonymontana napisał(a):kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach
Przed awarią.
Witam ponownie.
Właśnie wymieniłem kable i cewkę. Niestety ale nic się nie zmieniło.
Co teraz, jakieś pomysły?
Właśnie wymieniłem kable i cewkę. Niestety ale nic się nie zmieniło.
Co teraz, jakieś pomysły?
14 a luzu zaworowego nie mam jak sprawdzić:(
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6