Coś się stało po wyprzedzaniu – nierówna praca silnika

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 11:57

Witam

Podczas wyprzedzania, gdy musiałem użyć trochę więcej obrotów nagle auto straciło moc i zaczęło pracować bardzo nierówno. Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.

Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem wszystkie gary, chodzą ale bardzo nierówno, jakby coś przeskoczyło. Co to się mogło stać?

Mazda 6, 1.8, benzyna, 2003.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez Adisbdg » 26 maja 2015, 13:51

A są jakieś niepokojące dzwięki dochodzące z silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 14:05

Nie. Po prostu chodzi nierówno aż boli jak się patrzy :)

Wygląda jak przestawiony zapłon czy rozrząd. Ale czy jest taka opcja? Mam przejechane 160 tys.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 26 maja 2015, 14:32

tonymontana napisał(a):Do tego zaczęła mrugać kontrolka silnika.

no to odczytać błędy i będzie wiadomo coś więcej...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 15:21

W ogóle jest opcja przestawienia się rozrządu jak jest na łańcuszku?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 15:43

Jakiś wykres z chodzenia nie równo :) filmik ,mrugajaca kontrolka może oznaczać wypadanie zaplonu i nie pali na wszystkie gary .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 16:04

Można coś więcej o tym wypadaniu zapłonu? Czytam wątki na forum ale nie wiem nadal konkretnie o co chodzi?

Dodam, że kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach. Wyszło 14.5, 14, 14.5 i 15.

Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów czy np. pali na wszystkie ale jest np.walnięta cewka? Bo jak dzisiaj sprawdzałem to pali na wszystkie cylindry, nawet mnie pokopało 4 razy:)
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez tekknoraver » 26 maja 2015, 19:19

Możliwe ze zapłon wypada, po pierwsze to jedz na komputer to ci coś powie bo tak to równie dobrze możemy z fusów wróżyć ;–) możliwe ze cewka mogła paść i nie dawać wystarczającego napięcia a rozrząd może zawsze przeskoczyć nieważne czy łańcuch czy parek. No i najważniejsze to bez paniki ;–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 20:52

Ok mam P0302: Zarejestrowano przerywanie zapłonu w cylindrze numer 2.

Po zamianie kabli na cewce chodzi tak samo nierówno i błąd wyskakuje ten sam.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 21:23

Świece,może cewką ,bo nie masz indywidualnych ,
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tekknoraver » 26 maja 2015, 21:25

jak masz kogoś z taką samą 6 to podmiencie świece i ewentualnie cewkę, ewentualnie zamień świece miejscami wtedy będzie więcej wiadomo czy świeca czy cewka :–)

Edit:
brodaM6: w praktycznie tym samym momencie :-D:-D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 21:32

Panowie świece nowe wstawiłem dzisiaj rano NGK za 160 zł::)
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 21:52

tonymontana napisał(a):Imam jeszcze pytanie odnośnie wypadania zapłonu. Czy to oznacza, że np. nie pali na któryś z cylindrów

Kody P030x oznaczają potocznie "wypadanie zapłonu". W praktyce oznacza to brak zapłonu/detonacji mieszanki. Przyczyny mogą być różne – brak iskry,paliwa,kompresji....
Pamiętajcie – te same kody P030x dotyczą też diesla,a tam układu zapłonowego nie ma.
Odłącz zasilanie cewki zapłonowej,zakręć kilka razy rozrusznikiem i sprawdź świecę 2 cylindra.Jak będzie sucha,to znaczy,że paliwo nie dociera.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tonymontana » 26 maja 2015, 22:57

tadziol zanim sprawdzę Twoją propozycję, nie wiem czy to ma znaczenie ale to samo się dzieje na benzynie i LPG.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 23:10

nie wiedziałem,że masz gazolinę,jeśli jest jak mówisz,to odpuść mój test,szkoda czasu.
luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i ewentualnie kompresje.
tonymontana napisał(a):kilka dni temu sprawdzałem kompresję na cylindrach
ale to było przed awarią czy po ? bo właśnie na 2 garze masz najmniej....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tonymontana » 27 maja 2015, 00:02

Przed awarią.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez tadziol » 27 maja 2015, 08:07

no to zmierz ponownie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tonymontana » 27 maja 2015, 12:08

Witam ponownie.

Właśnie wymieniłem kable i cewkę. Niestety ale nic się nie zmieniło.

Co teraz, jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Postprzez tadziol » 27 maja 2015, 12:39

tadziol napisał(a):luz zaworowy sprawdź na tym cylindrze i kompresję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tonymontana » 27 maja 2015, 14:57

14 a luzu zaworowego nie mam jak sprawdzić:(
Początkujący
 
Od: 30 mar 2015, 22:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 1.8 2003 Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6