Strona 1 z 3

2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 18 maja 2015, 22:54
przez wrociu
witam, w zeszłym tygodniu mechanik wymieniał mi pierścienie tłokowe, co za tym idzie głowica poszła do planowania w zakładzie gdzie również wymienili uszczelniacze zaworowe (btw powiedzieli że w tych silnikach głowic się nie robi tylko wymienia na nowe jakoby mazda umożliwiała remontu silnika) po złożeniu wszystkiego i odpaleniu pojawił się problem z klekotaniem w górnej części silnika, wcześniej (przed remontem) tego nie było. Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi co może być tego powodem, bardzo proszę o pomoc i w miarę możliwości nie zamykanie tematu :(

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 09:15
przez Adisbdg
Prawdopodobnie cylindry są za płytko wyszlifowane – jeszcze raz głowica do zdjęcia i wpuszczenie ich nieco głębiej.


To jest tylko jedna z opcji ale warto sprawdzić :)

Z góry uprzedzam, że moja wiedza na temat silników nie jest zbyt duża, czytałem gdzieś o takiej przypadłości poprostu.

A najlepiej jakbyś nagrał dzwięk i wrzucił na forum

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 10:47
przez wrociu
dźwięk jest na obrotach niskich oraz wysokich, przy około 3-4k słychać to jeszcze wyraźniej i głośniej ("jakby ktoś stukał młotkiem" cytując kolegę) słychać to ewidentnie w górnej części silnika, tak jakby na tym wałku pierwszym z przodu

filmik:
https://youtu.be/ymlK2hxOZqA

PostNapisane: 19 maja 2015, 11:29
przez thing
na kolektorze masz dwa elektrozawory, odłącz jeden. Jeśli ucichnie to klapki VIS.

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 13:23
przez wrociu
niestety nie ucichło, po odłączeniu bez jest bez zmian

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 14:30
przez tadziol
masz L3 przed czy po liftowe ?

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 15:18
przez wrociu
Po liftingu

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 16:11
przez brodaM6
Chodzi jak dizel ,słabo silnik po remoncie

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 18:19
przez wrociu
No chodzi,tylko dlaczego, czemu słabo? wymieniane były pierścienie i uszczelniacze bo reszta była okej

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 20:19
przez brodaM6
Czemu słabo ,ręce człowiekowi opadają jak slysz ze silnik po remoncie,chodzi jak Ukrainiec na Majdanie pod ostrzałem ,Który zawór odlaczales ?

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 20:32
przez wrociu
Raz jeden,potem drugi

PostNapisane: 19 maja 2015, 21:40
przez tadziol
wrociu napisał(a):Po liftingu

a uszczelkę pod głowicę jaką masz założoną ? ori ?

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 21:52
przez brodaM6
Pewnie nie wie ,zostawił to w interesie mechanika :>

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 21:55
przez tadziol
Pewnie nie znaczy na pewno.Poczekajmy aż sam odpowie,ok ?

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:00
przez brodaM6
Dobrze

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:04
przez wrociu
Uszczelka to zamiennik forda,taka sama grubość i kolor jak ta która była założona

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:08
przez tadziol
Czyli dobrze celowałem.Masz 100% pewności,że jest taka sama jak ori ?
Tu kolega się zawiódł :
skubidu napisał(a):Witam ponownie, dzięki za podpowiedzi w sprawie klekotania :) Sprawa się wyjaśniła chociaż nie tak od razu bo zajęło to kilka dni rozbierania, przestawiania, składania ... w każdym razie ponownie została ściągnięta głowica i okazało się że uszczelka katalogowo niby od tego modelu okazała się posiadać o jeden otworek za mało co zostało przeoczone, a przez to nie było doprowadzenia oleju do jednej z panewek, właściwego smarowania i powodowało klekotanie <glupek2> Teraz jest już wszystko ok, a Madzia zrywa się, odnosze wrażenie lepiej niż przed awarią :D


Głównie chodzi o to,że olej nie dociera do wariatora VVT,kwestią czasu jest błąd P0012.

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:25
przez wrociu
Upewnie się razem z mechanikiem czy aby na pewno uszczelka miała wszystko takie samo,łącznie z otworami, dziękuję za zaangażowanie będę informować dalej co i jak. Liczę że to właśnie to.

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:29
przez tadziol
Z ciekawości : w jaki sposób ? Porównasz starą z taką samą co masz założoną ?
Bo chyba nie będziecie drzeć głowicy bez sensownie... :>

Re: 2.3 problem po remoncie

PostNapisane: 19 maja 2015, 22:35
przez wrociu
Nie widzę innego wyjścia jak zdjąć głowice, czy będzie trzeba ją znowu planować?

Dopisano 19 maja 2015, 21:40:

A może być inny powód tego dźwięku?