Strona 1 z 1

Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 14 mar 2015, 21:50
przez madi
Witam
Od pewnego czasu mam problem z olejem w układzie chłodzenia. Dlatego z związku z tym zostały podjęte działania. Na pierwszy ogień została wymieniona chłodniczka oleju. Na początku było ok ale oleju ubywało dalej. Powodem była uszczelka pod głowicą. Przy okazji głowica została splanowana i dodatkowo nowe pierścienie, ogólnie góra silnika wyremontowana. To jednak nie pomogło i maź znów się pojawiła w układzie chłodzenia a płyn chłodniczy zniknął z obiegu ( nie ma tu mowy o pękniętym przewodzie). I tu się pojawia moje pytanie Czy to może być wina bloku ? Czy jest sens wymieniać blok czy lepiej cały słupek ? Proszę o rady
Dodam że silnik pracuje równo po zrobieniu góry ciśnienie na cylindrach jest ok, samochód jest dynamiczny.

PostNapisane: 15 mar 2015, 23:53
przez totalover
Nie sprawdzisz tego jezeli jest pekniecie w bloku, loteria. Jaki masz filter wkład czy cały? Mogę cie pocieszyć że w razie czego idzie zmienic silnik na 2.0

PostNapisane: 16 mar 2015, 00:16
przez matthies
albo na MPSa xD

PostNapisane: 16 mar 2015, 00:26
przez madi
filtr mam cały. Co do 2.0 kurcze nie wiem czy znajdę kogoś ogarniętego żeby mi to zrobił bo to wiadomo komputer, mobilajzery, trochę zabawy z tym jest. o mps raczej nie ma mowy :D

PostNapisane: 16 mar 2015, 01:53
przez matthies
gdyby mi wyszło wymieniać silnik, to zdecydowanie byłby to motor od mps'a, jak się bawić to się bawić

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 16 mar 2015, 07:58
przez brodaM6
Matt dobrze gada <oczko>

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 16 mar 2015, 09:20
przez tadziol
pęknięty blok to raczej niemożliwe....a pewne,że głowica nie jest pęknięta ??
tam jest większa możliwość kanału oleju do wody.

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 16 mar 2015, 11:47
przez madi
Głowica była na sprawdzeniu i została zregenerowana tak wiec jest ok. Blok jest aluminiowy tak wiec mógł zostać przegrzany i może jest gdzieś mikropęknięcie ale koszt sprawdzenia tego jest zbyt wysoki.
Dlaczego akurat silnik od mpsa ? a nie inny 2.3i? Takie manewry mogą przewyższyć wartość samochodu :D

PostNapisane: 16 mar 2015, 12:23
przez matthies
wcale nie przewyższą. A dlaczego silnik od MPS? bo ma 260 koni i jest zapie****lacz :] i niejedną osobę byś zaskoczył. kiedyś widziałem, że chyba za 3-4 tysie można motor z całym potrzebnym osprzętem kupić.

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 16 mar 2015, 12:48
przez madi
nom tak 260 kucy to mega frajda ale nie wiem jak tam będzie z resztą, chodzi mi o skrzynie , dwumase , czy układ wydechowy raczej mało co będzie pasować, a z tym się wiążą dodatkowe koszty, ja nie jestem mechanikiem wiec bym musiał u kogoś robić, tak więc jakoś nie widzę mpsa :D Zastanawiam się nad próbą wymiany samego bloku... wiem to loteria bo nie wiadomo co się kupi, ale szkoda mi trochę tego co władowałem już w górę silnika.

PostNapisane: 16 mar 2015, 18:09
przez totalover
2.0 jest wg. mnie bezpieczniejsze, sam zmienilem na 2.0 bo w niemczech gosciowi 2.3 wyplyło kopyto a potem ze szrotu przyszlo 2.3 ktore bylo zajechane ze az klekotało z bólu

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 16 mar 2015, 23:26
przez newuser
spalanie oleju w motorze 2,3 to mit, niby 2,0 najbardziej udana jednostka mazdy, a zobacz ile osob narzeka na spalanie oleju, czy to w mazdzie 3 czy 6, niektorzy nawet twierdza, ze jak bierze 5-6l na 10k km to norma bo kazdy silnik bierze olej :| nie wiem byc moze wynika to z tego ze motorow 2,0 jest wieksza podaz na rynku, co jak co ale moim zdaniem msci sie tutaj zalewanie tanich olejow i dlugie interwaly wymian...

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 17 mar 2015, 07:16
przez brodaM6
Popieram przedmówcę już byście se dali spokój zazdrośnik z 2.0 :P

Re: Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

PostNapisane: 17 mar 2015, 13:10
przez madi
hehe dobra panowie lepiej powiedzcie mi gdzie mogą się te płyny mieszać ( olej i chłodniczy), oleju mi nie brał, tylko uciekało z pod głowicy bo uszczelka była wydmuchana... Czy ktoś kiedyś próbował wymienić sam blok ? to amelinum czy jak kupie od tego samego rodzaju silnika czyli L3 to będę to musiał jakoś splanować bo tu każde odkształcenie rzędu milimetra myślę ze ma znaczenie, nie wiem czy uszczelka mi to dociągnie.