Witam
Od pewnego czasu mam problem z olejem w układzie chłodzenia. Dlatego z związku z tym zostały podjęte działania. Na pierwszy ogień została wymieniona chłodniczka oleju. Na początku było ok ale oleju ubywało dalej. Powodem była uszczelka pod głowicą. Przy okazji głowica została splanowana i dodatkowo nowe pierścienie, ogólnie góra silnika wyremontowana. To jednak nie pomogło i maź znów się pojawiła w układzie chłodzenia a płyn chłodniczy zniknął z obiegu ( nie ma tu mowy o pękniętym przewodzie). I tu się pojawia moje pytanie Czy to może być wina bloku ? Czy jest sens wymieniać blok czy lepiej cały słupek ? Proszę o rady
Dodam że silnik pracuje równo po zrobieniu góry ciśnienie na cylindrach jest ok, samochód jest dynamiczny.
Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?
Strona 1 z 1
Głowica była na sprawdzeniu i została zregenerowana tak wiec jest ok. Blok jest aluminiowy tak wiec mógł zostać przegrzany i może jest gdzieś mikropęknięcie ale koszt sprawdzenia tego jest zbyt wysoki.
Dlaczego akurat silnik od mpsa ? a nie inny 2.3i? Takie manewry mogą przewyższyć wartość samochodu
Dlaczego akurat silnik od mpsa ? a nie inny 2.3i? Takie manewry mogą przewyższyć wartość samochodu
- Od: 4 sie 2013, 14:44
- Posty: 5
wcale nie przewyższą. A dlaczego silnik od MPS? bo ma 260 koni i jest zapie****lacz i niejedną osobę byś zaskoczył. kiedyś widziałem, że chyba za 3-4 tysie można motor z całym potrzebnym osprzętem kupić.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
nom tak 260 kucy to mega frajda ale nie wiem jak tam będzie z resztą, chodzi mi o skrzynie , dwumase , czy układ wydechowy raczej mało co będzie pasować, a z tym się wiążą dodatkowe koszty, ja nie jestem mechanikiem wiec bym musiał u kogoś robić, tak więc jakoś nie widzę mpsa Zastanawiam się nad próbą wymiany samego bloku... wiem to loteria bo nie wiadomo co się kupi, ale szkoda mi trochę tego co władowałem już w górę silnika.
- Od: 4 sie 2013, 14:44
- Posty: 5
spalanie oleju w motorze 2,3 to mit, niby 2,0 najbardziej udana jednostka mazdy, a zobacz ile osob narzeka na spalanie oleju, czy to w mazdzie 3 czy 6, niektorzy nawet twierdza, ze jak bierze 5-6l na 10k km to norma bo kazdy silnik bierze olej nie wiem byc moze wynika to z tego ze motorow 2,0 jest wieksza podaz na rynku, co jak co ale moim zdaniem msci sie tutaj zalewanie tanich olejow i dlugie interwaly wymian...
hehe dobra panowie lepiej powiedzcie mi gdzie mogą się te płyny mieszać ( olej i chłodniczy), oleju mi nie brał, tylko uciekało z pod głowicy bo uszczelka była wydmuchana... Czy ktoś kiedyś próbował wymienić sam blok ? to amelinum czy jak kupie od tego samego rodzaju silnika czyli L3 to będę to musiał jakoś splanować bo tu każde odkształcenie rzędu milimetra myślę ze ma znaczenie, nie wiem czy uszczelka mi to dociągnie.
- Od: 4 sie 2013, 14:44
- Posty: 5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6