Mazda 6 2,3 L3 Pękniety blok ?

Postprzez madi » 14 mar 2015, 21:50

Witam
Od pewnego czasu mam problem z olejem w układzie chłodzenia. Dlatego z związku z tym zostały podjęte działania. Na pierwszy ogień została wymieniona chłodniczka oleju. Na początku było ok ale oleju ubywało dalej. Powodem była uszczelka pod głowicą. Przy okazji głowica została splanowana i dodatkowo nowe pierścienie, ogólnie góra silnika wyremontowana. To jednak nie pomogło i maź znów się pojawiła w układzie chłodzenia a płyn chłodniczy zniknął z obiegu ( nie ma tu mowy o pękniętym przewodzie). I tu się pojawia moje pytanie Czy to może być wina bloku ? Czy jest sens wymieniać blok czy lepiej cały słupek ? Proszę o rady
Dodam że silnik pracuje równo po zrobieniu góry ciśnienie na cylindrach jest ok, samochód jest dynamiczny.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:44
Posty: 5

Postprzez totalover » 15 mar 2015, 23:53

Nie sprawdzisz tego jezeli jest pekniecie w bloku, loteria. Jaki masz filter wkład czy cały? Mogę cie pocieszyć że w razie czego idzie zmienic silnik na 2.0
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez matthies » 16 mar 2015, 00:16

albo na MPSa xD
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez madi » 16 mar 2015, 00:26

filtr mam cały. Co do 2.0 kurcze nie wiem czy znajdę kogoś ogarniętego żeby mi to zrobił bo to wiadomo komputer, mobilajzery, trochę zabawy z tym jest. o mps raczej nie ma mowy :D
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:44
Posty: 5

Postprzez matthies » 16 mar 2015, 01:53

gdyby mi wyszło wymieniać silnik, to zdecydowanie byłby to motor od mps'a, jak się bawić to się bawić
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 16 mar 2015, 07:58

Matt dobrze gada <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 16 mar 2015, 09:20

pęknięty blok to raczej niemożliwe....a pewne,że głowica nie jest pęknięta ??
tam jest większa możliwość kanału oleju do wody.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez madi » 16 mar 2015, 11:47

Głowica była na sprawdzeniu i została zregenerowana tak wiec jest ok. Blok jest aluminiowy tak wiec mógł zostać przegrzany i może jest gdzieś mikropęknięcie ale koszt sprawdzenia tego jest zbyt wysoki.
Dlaczego akurat silnik od mpsa ? a nie inny 2.3i? Takie manewry mogą przewyższyć wartość samochodu :D
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:44
Posty: 5

Postprzez matthies » 16 mar 2015, 12:23

wcale nie przewyższą. A dlaczego silnik od MPS? bo ma 260 koni i jest zapie****lacz :] i niejedną osobę byś zaskoczył. kiedyś widziałem, że chyba za 3-4 tysie można motor z całym potrzebnym osprzętem kupić.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez madi » 16 mar 2015, 12:48

nom tak 260 kucy to mega frajda ale nie wiem jak tam będzie z resztą, chodzi mi o skrzynie , dwumase , czy układ wydechowy raczej mało co będzie pasować, a z tym się wiążą dodatkowe koszty, ja nie jestem mechanikiem wiec bym musiał u kogoś robić, tak więc jakoś nie widzę mpsa :D Zastanawiam się nad próbą wymiany samego bloku... wiem to loteria bo nie wiadomo co się kupi, ale szkoda mi trochę tego co władowałem już w górę silnika.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:44
Posty: 5

Postprzez totalover » 16 mar 2015, 18:09

2.0 jest wg. mnie bezpieczniejsze, sam zmienilem na 2.0 bo w niemczech gosciowi 2.3 wyplyło kopyto a potem ze szrotu przyszlo 2.3 ktore bylo zajechane ze az klekotało z bólu
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez newuser » 16 mar 2015, 23:26

spalanie oleju w motorze 2,3 to mit, niby 2,0 najbardziej udana jednostka mazdy, a zobacz ile osob narzeka na spalanie oleju, czy to w mazdzie 3 czy 6, niektorzy nawet twierdza, ze jak bierze 5-6l na 10k km to norma bo kazdy silnik bierze olej :| nie wiem byc moze wynika to z tego ze motorow 2,0 jest wieksza podaz na rynku, co jak co ale moim zdaniem msci sie tutaj zalewanie tanich olejow i dlugie interwaly wymian...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez brodaM6 » 17 mar 2015, 07:16

Popieram przedmówcę już byście se dali spokój zazdrośnik z 2.0 :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez madi » 17 mar 2015, 13:10

hehe dobra panowie lepiej powiedzcie mi gdzie mogą się te płyny mieszać ( olej i chłodniczy), oleju mi nie brał, tylko uciekało z pod głowicy bo uszczelka była wydmuchana... Czy ktoś kiedyś próbował wymienić sam blok ? to amelinum czy jak kupie od tego samego rodzaju silnika czyli L3 to będę to musiał jakoś splanować bo tu każde odkształcenie rzędu milimetra myślę ze ma znaczenie, nie wiem czy uszczelka mi to dociągnie.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:44
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6