Porady wujka Zbyszka o swapie L3 do LF (2.3->2.0)

Postprzez totalover » 28 lut 2015, 18:07

Witam, w związku z tym iż udało sie nam taki swap zrobić chciał bym skonstruować taki mały poradnik dla osób które się na to zdecydują:


1.Auto z zagranicy z zdechniętym 2.3
W Niemczech można znaleźć dużo mazd 6 z fajnymi bajerami ale ze zdechnietym silnikiem L3, jeżeli ktoś by chciał takie coś sciągnaść do polski to da się zmniejszyć akcyzę do 3.1%, TRZEBA WYMONTOWAĆ SILNIK, oraz napisać Ohne motor w umowie
Wg. ustawy w przypadku pierwszego montażu w PL przedmiotem opodatkowania jest silnik zamontowany, musimy na to mieć fakturę montażu najlepiej na stacji diagnostycznej
2.O samym swapie
Zrobienie takiego swapu nie jest wcale skomplikowane jak by się mogło wydawać będziemy potrzebować:
-Kompa LF + kluczyk(i)
-Silnik 2.0 141km (polecam kupno anglika)
-Kolektor ssący 2.0
-Czasem przepustnice (w wypadku elektrycznej) oraz pedał (elektryczna)
-Przydała by się wiązka silnika do porównania
-Skrzynia 2.3 zostaje bo pasuje, można zmienić, nie trzeba moja jeździ na 2.3
-Klucze lutownica żuraw itp. itd.
-Trochę rozumu i grzebania w serwisówce
2.1 Usuwanie elementów oraz proces zmiany
-Wywalamy silnik 2.3, rozbieramy, sprzedajemy części na allegro
-Wypinamy komputer
W angliku jest on pod wykładziną oraz blachą (boszka sie przyda)
W europie jest po lewej stronie nad nogami kierowcy w klatce (odkręcić wystarczy 2 nakrętki na dole! )
Instalacja od ECU taka sama, ale warto mieć też od 2.0 dla porównania rozmieszczenia pinów
-montujemy silnik 2.0 zakrecajac go ze skrzynią, bierzemy wiązkę od 2.0 i porównujemy kabel za kablem od wiązki silnika na pewno trzeba wywalić:
Uno: Czujnik położenia wałka rozrządu
Dos: Śmieszny filierek wychodzący z filtra
Tres: Dodatkowy czujnik w okolicach komputera trzeba przerobić kablami(porównaj wiązke)
Wiązke warto dobrze zaizolować, wsadzić w peszel, włożyć wszystko inne odpalić na próbę, podpiaści kompa i sprawdzić co jest nie tak, wywalić trzeba około 5 kabli, przy samym kompie wywaliłem jeden od zmiennych faz rozrządu. Kabli z kostki od ecu nie da sie wypiąść (a może nie umieliśmy lub coś) po prostu tnijcie z zapasem zęby w razie czegoś polutować


Mam nadzieje ze się przyda :>
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez brodaM6 » 1 mar 2015, 10:00

Prędzej w druga stronę sie przyda :P 2.0 –>2.3,bo nie słyszałem jeszcze o swapie na mniejszy motor :) ,zasłużył pan na dobre piwko <piwo>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez totalover » 1 mar 2015, 13:22

Tak ale jak ktoś chce tak jak ja mieć mazde 6 a jest tylko 2.3 z dobrym wyposażeniem to silnik out i swap na 2.0 i wszystko chodzi ;D
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez mudol » 17 mar 2015, 19:36

brodaM6 napisał(a):Prędzej w druga stronę sie przyda :P 2.0 –>2.3,bo nie słyszałem jeszcze o swapie na mniejszy motor :) ,zasłużył pan na dobre piwko <piwo>


W dziale motoszroty właśnie taki przykład opisałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez brodaM6 » 18 mar 2015, 07:12

Daj namiar chętnie poczytam :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6