Strona 1 z 1

Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 28 lut 2015, 14:17
przez pitero10
Witam

Mam spory kłopot ze swoją mazdą. Jakieś dwa miesiące temu zauważyłem, że bierze olej nie powiem dokładnie ile ale sporo. Cały czas dolewałem w miedzy czasie sprawdziłem co to może być i dowiedziałem się z forum, że czeka mnie remont silnika( pierścienie, zawory, uszczelniacze itp) ale ostatnio w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka "check engine" i nie równo chodzi na wolnych obrotach. Zajeżdżam do znajomego diagnosty i stwierdził, że niema ciśnienia na 3 cylindrze a komputer pokazał błąd "P0301 -wypadanie zapłonu na 1 cylindrze"

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nie ma kto mi tego zrobić! W dwóch w miarę zaufanych warsztatach nie mają obecnie mechanika od silników <płacze>

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 28 lut 2015, 15:36
przez zboq
Co to za warsztaty jak nie mają mechanika od silników ?? :D
A tak na serio to taki błąd jest często wynikiem uszkodzenia wtryskiwacza i najlepiej by było zrobić test przelewowy i zobaczyć komputerkiem na korektę. Ale można by też wtryski zamienić miejscami w parze i zobaczymy czy błąd wyskoczy na drugim cylindrze.
Co do brania oleju, no to cóż pewnie cię to czeka co pisałeś... Jeszcze mnie ciekawi jak diagnosta sprawdził, że nie ma ciśnienia na 3 cylindrze ?. Wyciągał świecę i wkręcał jakiś manometr albo coś do pomiaru ciśnienia ?

PostNapisane: 28 lut 2015, 15:41
przez pitero10
No niestety jeden wyjechał za granice i nie wrócił a drugi zachorował a ma jeszcze dwa auta rozgrzebane.

Tak własnie zrobił diagnosta jak piszesz

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 3 mar 2015, 23:39
przez Goralesco
viewtopic.php?f=411&t=168376
zobacz ten temat może coś pomoże. Może wypalone gniazda zaworowe?

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 24 lis 2015, 22:41
przez Lucjan
Witam,
mam to samo.
Auto kupione z komisu pod Łodzią. Jak się okazało szybko ale nie dość szybko (już po założeniu LPG) silnik bierze olej.
Co ciekawe całość – ok. 800ml na 1000km na 3cim garze.
Skąd wiem – zajrzałem do świec przy pierwszej wymianie oleju i okazało się ze na 3cim cylindrze świeca cała zaj..na nagarem.

Tydzień temu check engine i 3 gar przestał działać.
Dzis mam werdykt – brak kompresji 3ci cyl.
Czyli remont lub wymiana . Będę szukał jakiejś opcji w Poznaniu.

Co mnie zastanawia – kolejny przypadek jaki wyśledziłem na forum z problemem przez 3ci konkretnie cylinder.
Pachnie to wadą silnika.
Przegrzany silnik – po niewłaściwej eksploatacji, przegrzaniu, braku oleju – problem byłby na wszystkich cylindrach.

PostNapisane: 28 lis 2015, 17:42
przez bax
Może masz wypalone gniazda zaworów? <co?>

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 30 lis 2015, 23:34
przez Lucjan
Jutro lub pojutrze będę coś wiedział.
Pewnie gniazda tak...
Błąd, że przed założeniem gazu luzów na zaworach nie sprawdziłem.

Na razie przeglądam ceny części.
Zobaczę co zaleci mechanik ale raczej nie ma co oszczędzać, z tego co czytałem na forum.
Za droga robocizna żeby ryzykować a niektórzy po paru tysiącach km wrócili z problemem.
Ja robię ok 25000 rocznie więc nie chcę ryzykować.

– pierścienie RIK lub Mazda LFY1-11-SC0A (320-420 pln)
– uszczelka pod głowicę Elring, Reinz lub Mazda L3G2-10-271A (110-230pln)
– uszczelniacze zaworów Reinz, Elring (160)

No i może jeszcze być potrzebne
– uszczelka kolektora wydech 50-150 pln
– uszczelniacz wału -150-300pln
– uszczelka pokrywy zaworów 50-100pln
– może zawory
– może panewki

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 18 gru 2015, 10:03
przez tonyli
i jak kolego...po remoncie?

PostNapisane: 21 gru 2015, 19:08
przez pawe999
Mi niestety to samo się przydarzyło, brak ciśnienia na 1 cylindrze, ale na pozostałych trzech wyszło 15.5 wydaje sie troche za dużo, czy nie jest to zapowiedź jakiejś innej usterki.

Czy instalacja lpg jest winna wypaleniu zaworów ? LPG wpływa jakoś znacząco na silnik?

PostNapisane: 21 gru 2015, 20:27
przez dzux
Jest to jeden z główny powodów poczytaj jest dużo na ten temat w internecie, podstawą jest kontrola luzu zaworowego bo to przez niego przy gazie zmniejsza sie luz i nie jest odprowadzane cipeło z zaworu wdechoechowego a to już bliska droga do wypalenia gniazda

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 13 lip 2016, 22:30
przez Lucjan
[*]Witam.
Wypalony zawór (dosłownie: dziura)
Skończyło się tzw. małym remontem silnika:
– szlif głowicy (gniazda, zawory...)
– wymiana panewek
– wymiana 2 zaworów
– wymiana pierścieni (winowajca brania oleju)
– wymiana kompletu uszczelek silnika (ok 600zł)
– do tego wiadomo nowy olej + filtr
Całość z robocizną w Poznaniu 3000PLN

Później jeszcze regulacja gazu po naprawie.

Dotąd przejechane 16 tys km od remontu i wszystko w porządku.

Nauczka: jak kupujesz auto – poczytaj najpierw forum.
Nauczka 2: jak jest 80 stron wątku o braniu oleju – wykręć i obejrzyj świece przed zakupem auta.
Może i upierdliwe ale wg. mnie najpewniejsza metoda.

Zakładam, że w wypadku mojego auta był związek pomiędzy hurtowym poborem oleju a wypaleniem zaworu.

PostNapisane: 14 lip 2016, 00:20
przez DeviS
Ooo ladnie, zapewne wypalenie zaworu spowodowala jazda na LPG i brak regulacji zaworow co doprowadzilo do takiego stanu. A branie oleju tak jak pisales – pierscienie ;)
Ile ma przelatane ta Mazda i od ilu jest LPG ??

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 14 lip 2016, 12:15
przez Lucjan
Fakt, przez założeniem LPG nie był sprawdzany luz na zaworach.

Kupiłem auto z Niemiec z przebiegiem 129tys km
Załozony gaz przy 130tys km
Przy 142 tys upalony zawór i remont silnika
Obecnie 158 tys km na liczniku.

Gość co remontował silnik po 40tys zalecił kontrole luzu wiec przy 180tys podjade do niego.

Gaz zakładałem w PITEC (przedstawiciel STAQ) w Poznaniu – myślę, że nie był źle wyregulowany. Również tu na forum był polecany ten zakład dlatego się zdecydowałem.
Myślę, że problem był wcześniej niż te ostatnie 10tys no ale się pospieszyłem z montażem LPG...

Re: Brak ciśnienia na 1 cylindrze

PostNapisane: 15 lip 2016, 19:42
przez dzux
Dziura bardzo duża zamało przejechane na gazie żeby lpg było powodem, podejżewam że samochod ma dużo wiecej przejechane niż piszesz bo przy takim przebiegu taka dziura , wada materiału z którego powstał zawór? Ewentualnie brak luzu zaworowego na tym tłoku

PostNapisane: 17 lip 2016, 23:10
przez Lucjan
Myślę, że jakbyś zobaczył autko trudno by Ci było znaleźć choć 1 rzecz sugerującą, że ma więcej niż obecne 158tys km.
Poza tym sprawdziłem papiery auta w niemieckim TUV Nord gdzie był wg. dokumentacji przegląd rok przed sprzedażą – wszystko pasuje.

Poczytaj forum – nie czarujmy się 2.0 benzyna to nie to co katastrofalny diesel ale silnik tytanem bezawaryjności nie jest.
Pytanie tylko ile winy po stronie niewłaściwej eksploatacji a ile faktycznie w jakości pierwszego montażu.

Brachol ma nalatane na gazie 90 tys km i nigdy do silnika nie zaglądał – idealnie ta sama jednostka tyle ze 2007r.