Nierówna Praca silnika na biegu jałowym i cykanie

Postprzez nawrot90 » 31 sty 2015, 14:53

Witam !
To jest mój pierwszy post. Od Tygodnia jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 benzyna 147km 2006 r. Po zagrzaniu obroty silnika nierówno niekiedy pracują i wachają się w granicach 500 obr/min i słychać cykanie po chwili cyganie znika i obroty się stabilizują. Ten cykl się powtarza nieregularne. Mechanik powiedział ze to możne być wałek rozrządu przesunięty delikatnie względem walu korbowego i są złe odczyty wywołane przez błąd pomiaru komputera i dostosowanie dawki paliwa i tlenu. Czyli łańcuch do wymiany lub sonda. Miał ktoś podobny problem proszę o rade bo nie chce się na dodatkowe koszty naciągać.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2015, 14:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 147 KM 2006 r. Hatchback

Postprzez brodaM6 » 31 sty 2015, 19:50

Sprawdzałeś czy faktycznie cyka ze strony rozrządu <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 31 sty 2015, 20:31

nawrot90 napisał(a):słychać cykanie po chwili cyganie znika i obroty się stabilizują

czyli to nie łańcuch,bo niby jak ? naciąga się i kurczy ?? poza tym byłoby P0016 lub P0012
jakieś błędy są ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez nawrot90 » 1 lut 2015, 01:20

W Tygodniu umowilem sie na diagnostyke komputerową, wiec poprosze o kody błedów mechanika.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2015, 14:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 147 KM 2006 r. Hatchback

Postprzez brodaM6 » 1 lut 2015, 10:48

Klapki <co?> ,misiek89 wrzucal filmik jak sie zachowują klapki cykają
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Karoleusz » 1 lut 2015, 16:39

Witam, niechętnie podepnę się do tematu.
W zasadzie sam mam problem z cykaniem silnika na biegu jałowym ale zbagatelizowałem to za radą znajomego mechanika.
Ale jednak wolę się upewnić.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, jedynie buda wibruje na biegu jałowym. Nie wiem czy może to być połączone z tym problemem ale sprawdziłem w zasadzie wszystko wypisane w wątku nt. wibracji budy na postoju i nic nie pomogło.
Cyka i na zimnym i na ciepłym.
edit:z obrotami problemów nie mam
I nie wiem czy powinienem teraz coś z tym robić.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.

filmik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 18:09
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 2.0 141

Postprzez haidi » 1 lut 2015, 20:21

Po 1. wyje Ci pompa wspomagania.
Po 2. u mnie też takie cykanie występuje... https://www.dropbox.com/s/9cgdy94ccmj6n ... 9.mp4?dl=0 Wideo wyszło gorzej niż Twoje i głośniej, ponieważ było robione w dość małym garażu i zaraz za plecami miałem drzwi.
Ale cykanie dokładnie to samo – nie znajduję w tym winy..
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez Karoleusz » 1 lut 2015, 20:25

Czyli co, takie cykanie jest normalne dla tego silnika?

Ech z tą pompą to mnie zmartwiłeś, szykować się do wymiany?
Rozumiem,że masz na myśli pompę wspomagania kierownicy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 18:09
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 2.0 141

Postprzez Danmazda » 1 lut 2015, 20:27

Karoleusz napisał(a):Czyli co, takie cykanie jest normalne dla tego silnika

Tak, normalne, cykają wtryski.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez haidi » 1 lut 2015, 20:55

Nie – pompa sama w sobie na ten moment nie umiera, ale ten dźwięk znam na wylot i jest to dźwięk ulatującego życia.. Na początku roku regenerowałem swoją pompę wspomagania, wrzuciłem nawet poradnik i kilka fotek.

A cykanie – Dan utwierdził.
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez Karoleusz » 1 lut 2015, 21:02

Wielkie dzięki koledzy, kamień z serca z tym cykaniem.
Nigdy wcześniej mazdą nie jeździłem więc wolałem się upewnić.
Jutro odwiedzę znajomego mechanika i zawalczę z wyjcem <faja>

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 18:09
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 2.0 141

Postprzez nawrot90 » 2 lut 2015, 23:50

To prawda tak cykaja wtryski ale u mnie jest cykanie z okolicy rozrzadu i jest duzo glosniejsze. Pojawia sie i znika wraz z pojawianiem sie obroty spadaja w okolice 500 obr/min cykanie gasnie podnosza sie w okolice 700-800 obr/min.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2015, 14:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 147 KM 2006 r. Hatchback

Postprzez thing » 3 lut 2015, 23:42

Pozwole sobie dołączyć do tematu. U siebie od ponad pół roku zaobserwowałem dziwne klekotanie. Wcześniej była cisza. Nie wiem czy to zawory, klapki w kolektorze? Ten silnik wogóle ma takie klapki bo już nie wiem. Różni mechanicy mi mówili że wszystko ok, ale ok nie jest.. Wydaje mi się że odgłos dochodzi gdzieś z góry, kolektor, łączenie kolektora z silnikiem.

Obroty na jałowym biegu wynoszą ok. 650 rpm wg. Torque pro. Auto zbiera się dobrze, pali od strzała, spalanie też w normie.

Jakoś na dniach bede sprawdzał forscanem

o co chodzi:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Danmazda » 4 lut 2015, 00:54

Na gazie i benzynie jest tak samo ?? a nagranie na jakim paliwie robiłeś ??
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez thing » 5 lut 2015, 14:31

Tak samo jest na lpg i pb. Takze raczej nie wtryski. I klekocze dopiero ma nagrzanym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez tadziol » 5 lut 2015, 19:14

thing napisał(a):zaobserwowałem dziwne klekotanie

raczej konkretne napierdziel.anie....oczywiście,że ten motor ma klapki w kolektorze ssącym.
sugeruję puścić drania na etylinie,a potem odłączyć podciśnienie dochodzące do elektrozaworów obok EGR-u,jak się uciszy,to szukaj pan kolektora na wymianę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thing » 5 lut 2015, 21:51

Wkońcu się dowiedziałem konkretnie że jednak ma te klapki. Dzięki tadziol, sprawdze to.
Dodam że ten elektrozawór podciśnienia czasami cyka
Ostatnio edytowano 5 lut 2015, 22:21 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez nawrot90 » 9 lut 2015, 17:02

Problem został odnaleziony przez mechanika bardzo szybko. Okazało się że to był zużyty wariator. Przy czym jeszcze doszła wymiana łańcuszka bo zostało 2 milimetry na napinaczu wiec wolałem wymienic i czujnik zmiennych faz rozrządu. Wszytkie cześci założyłem orginalne mazdy tylko z czujnik kupiłem używany gdyż orginalny kosztuje 900 zł, Wariator 950 zł a łańcuch 550 zł i napinacz hydrauliczny 400 zł.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2015, 14:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 147 KM 2006 r. Hatchback

Postprzez thing » 9 lut 2015, 18:36

No to bardzo dobra wiadomość, szkoda że troche to kosztowało.

tadziol, zrobiłem tak jak mówiłeś. Odpiąłem przewody podciśnienia od elektrozawora i dalej klekocze więc chyba to nie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez brodaM6 » 10 lut 2015, 06:56

tadziol napisał(a):jak się uciszy,to szukaj pan kolektora na wymianę.

A nie prościej zdemontować klapki
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6