Strona 1 z 1

Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 17 gru 2014, 23:36
przez thesilent
Hej,

Planuję taką akcję przed świętami jeszcze i chciałem zapytać czy ktoś już może to robił. U mnie okazuje się, że słynne mulenie mazdy poniżej 2000 obr/min to wina tych śmierdzących klapek w dolocie. One po prostu na zimnym silniku są zamknięte i otwierają się powyżej 2000RPM.

Rozmawiałem z kolegą, który ma mondeo 2.0 145KM i dokładnie ten sam problem. Powiedział, że co 20-30 tys. km wymienia kolektor...

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 18 gru 2014, 07:10
przez brodaM6
Szukaj sa zdjęcia jak ,tylko ze w 2,3 ,ale to jest bardzo podobnie

PostNapisane: 18 gru 2014, 17:43
przez haidi
To jest problem kategorii TTTM dla Twojego modelu czy ogólny?

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 18 gru 2014, 19:23
przez thesilent
ok, poszukam o 2.3

A niestety jest to problem Ten Typ Tak MA :/ Wiele osób na forum uskarża się na "efekt turbo" czyli zimny silnik nie chce ciągnąć za bardzo i powyżej dostaje kopa (bo otwierają się klapy), jakby się turbo włączyło.

Jeszcze jest to otwarta kwestia czy problem leży w mechanice tych klap czy w złym sterowaniu przez komputer, bo ewidentnie każdy pisze, że problem znika po przekroczeniu 2000RPM :/

PostNapisane: 18 gru 2014, 20:12
przez haidi
Jakiś 'znawca' może powiedzieć czy silnik L813 (1.8) ma taką samą budowę kolektora?

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 18 gru 2014, 21:22
przez thesilent
jeśli pytasz o klapki w dolocie, to tak. 1.8 też je ma. Podobna analogia jest w fordach 1.8/2.0 benzyna.

Dopisano 18 gru 2014, 22:22:

odłączyłem podciśnienie od sterowania tych klap VTCS i mazda dalej muli poniżej 2000RPM. Już sam nie wiem...

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 19 gru 2014, 07:33
przez brodaM6
Szukałeś ,jest tez opis ja je zdemontować <oczko>

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 19 gru 2014, 18:16
przez thesilent
no właśie u mnie klapki nie są winne zamuleniu.

Na amerykańskim forum M6 też się na to uskarżają i są ludki, które twierdzą, że to wina układu zapłonowego. A najczęściej świec zapłonowych. A ja wymieniałem 20 tys. km temu :/ NGK irydowe.

PostNapisane: 19 gru 2014, 21:41
przez Pawel_G
Uwaga – post może zawierać niepopularną opinię oraz off-topic.

Oczywiście auto powinno się utrzymywać w najlepszym możliwym stanie, klapki naprawić itd, ale powiedzcie mi, czemu kupiliście auta z japońskim silnikiem benzynowym i chcecie nim jeździć/przyśpieszać poniżej 2000rpm? Co prawda silniki Mazdy to jeszcze nie silniki konkurencyjnej marki na H, które zaczynają żyć od 3,5000rpm, ale silnik benzynowy potrzebuje trochę obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że różnica w spalaniu przy jeździe na 5 biegu/2,500 rpm a 6biegu /trochę poniżej 2,000 rpm jest znikoma (max 0,5 l/100km), a silnik zdecydowanie 'lżej' pracuje przy 2,500rpm


Koniec offtopic'u.

A na temat, to były dyskusje:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=125698
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9841

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 20 gru 2014, 16:24
przez rymko
Klapki w kolektorze nie zamulają silnika, może jedynie tego co tak twierdzi.
Użytkuję silnik 2.3 w automacie i jest bardzo dynamiczny na niskich biegach – gorzej z czwartym.
To raczej kwestia skrzyni biegów.

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 20 gru 2014, 21:20
przez brodaM6

Re: Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

PostNapisane: 21 gru 2014, 22:05
przez thesilent
Kolego Pawel G informuje Cie uprzejmie, że silnik w mojej mazdzie nie funkcjonuje prawidlowo i jak ruszam na zimnym silniku to ewidentnie wyczuwalny jest brak mocy poniżej 2000RPM i po przekroczeniu tej wartości jest wyraźny skok mocy – tego nie było i to nie jest normalne, i powoduje duży dyskomfort w użytkowaniu auta. A jak Ty lubisz jeździć z usterkami, to oczywiście masz do tego prawo.

Kolego Rymko daruj sobie obrażanie innych użytkowników forum.

Doskonale wiem jak i po co działa system VTCS i prawdą jest, że w Mazdach i Fordach jest on wysosce awaryjny. JEDNAK już w kolejnym poście napisałem, że sprawdziłem VTCS i to nie on jest winny sytuacji w moim silniku – szukam dalej.

Dzisiaj polatałem z podłączonym interfejsem i zauważyłem nieprawidłowe działanie czujnika temperatury silnika. Mianowicie przy temperaturze na dworze 5*C ECU miało wskazanie 35*C, natomiast po nagrzaniu silnika 75*C. Zna ktoś wartości rezystacji tego czujnika w zależności od temperatury?

PostNapisane: 23 gru 2014, 10:35
przez Pawel_G
Kolego thesilent, oficjalnie oświadczam, że nie lubię jeździć autem z usterkami ;)

Czy problem pojawia się tylko przy zimnym silniku?
Masz silnik przed liftem, sprawdź silnik krokowy regulujący wolne obroty, może nie zgrywa się z przepustnicą.
Widzę, że masz również LPG, jaki masz sposób przełaczania na gaz?

Poniżej charakterystyka czujnika temperatury silnika (de facto temperatury płynu chłodzącego silnik)