Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0

Postprzez thesilent » 17 gru 2014, 22:36

Hej,

Planuję taką akcję przed świętami jeszcze i chciałem zapytać czy ktoś już może to robił. U mnie okazuje się, że słynne mulenie mazdy poniżej 2000 obr/min to wina tych śmierdzących klapek w dolocie. One po prostu na zimnym silniku są zamknięte i otwierają się powyżej 2000RPM.

Rozmawiałem z kolegą, który ma mondeo 2.0 145KM i dokładnie ten sam problem. Powiedział, że co 20-30 tys. km wymienia kolektor...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez brodaM6 » 18 gru 2014, 06:10

Szukaj sa zdjęcia jak ,tylko ze w 2,3 ,ale to jest bardzo podobnie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez haidi » 18 gru 2014, 16:43

To jest problem kategorii TTTM dla Twojego modelu czy ogólny?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 14:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez thesilent » 18 gru 2014, 18:23

ok, poszukam o 2.3

A niestety jest to problem Ten Typ Tak MA :/ Wiele osób na forum uskarża się na "efekt turbo" czyli zimny silnik nie chce ciągnąć za bardzo i powyżej dostaje kopa (bo otwierają się klapy), jakby się turbo włączyło.

Jeszcze jest to otwarta kwestia czy problem leży w mechanice tych klap czy w złym sterowaniu przez komputer, bo ewidentnie każdy pisze, że problem znika po przekroczeniu 2000RPM :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez haidi » 18 gru 2014, 19:12

Jakiś 'znawca' może powiedzieć czy silnik L813 (1.8) ma taką samą budowę kolektora?
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 14:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez thesilent » 18 gru 2014, 20:22

jeśli pytasz o klapki w dolocie, to tak. 1.8 też je ma. Podobna analogia jest w fordach 1.8/2.0 benzyna.

Dopisano 18 gru 2014, 22:22:

odłączyłem podciśnienie od sterowania tych klap VTCS i mazda dalej muli poniżej 2000RPM. Już sam nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez brodaM6 » 19 gru 2014, 06:33

Szukałeś ,jest tez opis ja je zdemontować <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 19 gru 2014, 17:16

no właśie u mnie klapki nie są winne zamuleniu.

Na amerykańskim forum M6 też się na to uskarżają i są ludki, które twierdzą, że to wina układu zapłonowego. A najczęściej świec zapłonowych. A ja wymieniałem 20 tys. km temu :/ NGK irydowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Pawel_G » 19 gru 2014, 20:41

Uwaga – post może zawierać niepopularną opinię oraz off-topic.

Oczywiście auto powinno się utrzymywać w najlepszym możliwym stanie, klapki naprawić itd, ale powiedzcie mi, czemu kupiliście auta z japońskim silnikiem benzynowym i chcecie nim jeździć/przyśpieszać poniżej 2000rpm? Co prawda silniki Mazdy to jeszcze nie silniki konkurencyjnej marki na H, które zaczynają żyć od 3,5000rpm, ale silnik benzynowy potrzebuje trochę obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że różnica w spalaniu przy jeździe na 5 biegu/2,500 rpm a 6biegu /trochę poniżej 2,000 rpm jest znikoma (max 0,5 l/100km), a silnik zdecydowanie 'lżej' pracuje przy 2,500rpm


Koniec offtopic'u.

A na temat, to były dyskusje:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=125698
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9841
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 18:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Postprzez rymko » 20 gru 2014, 15:24

Klapki w kolektorze nie zamulają silnika, może jedynie tego co tak twierdzi.
Użytkuję silnik 2.3 w automacie i jest bardzo dynamiczny na niskich biegach – gorzej z czwartym.
To raczej kwestia skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 20 gru 2014, 20:20

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 21 gru 2014, 21:05

Kolego Pawel G informuje Cie uprzejmie, że silnik w mojej mazdzie nie funkcjonuje prawidlowo i jak ruszam na zimnym silniku to ewidentnie wyczuwalny jest brak mocy poniżej 2000RPM i po przekroczeniu tej wartości jest wyraźny skok mocy – tego nie było i to nie jest normalne, i powoduje duży dyskomfort w użytkowaniu auta. A jak Ty lubisz jeździć z usterkami, to oczywiście masz do tego prawo.

Kolego Rymko daruj sobie obrażanie innych użytkowników forum.

Doskonale wiem jak i po co działa system VTCS i prawdą jest, że w Mazdach i Fordach jest on wysosce awaryjny. JEDNAK już w kolejnym poście napisałem, że sprawdziłem VTCS i to nie on jest winny sytuacji w moim silniku – szukam dalej.

Dzisiaj polatałem z podłączonym interfejsem i zauważyłem nieprawidłowe działanie czujnika temperatury silnika. Mianowicie przy temperaturze na dworze 5*C ECU miało wskazanie 35*C, natomiast po nagrzaniu silnika 75*C. Zna ktoś wartości rezystacji tego czujnika w zależności od temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Pawel_G » 23 gru 2014, 09:35

Kolego thesilent, oficjalnie oświadczam, że nie lubię jeździć autem z usterkami ;)

Czy problem pojawia się tylko przy zimnym silniku?
Masz silnik przed liftem, sprawdź silnik krokowy regulujący wolne obroty, może nie zgrywa się z przepustnicą.
Widzę, że masz również LPG, jaki masz sposób przełaczania na gaz?

Poniżej charakterystyka czujnika temperatury silnika (de facto temperatury płynu chłodzącego silnik)
Załączniki
M6_ECTS.JPG
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2014, 18:15
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6