Witam, potrzebuję wyłączyć wtryski do testu sprężania żeby cylindrów za bardzo paliwem nie zalało, gdzie to zrobić? No chyba, że nie ma takiej potrzeby
Z góry dzięki i pozdrawiam
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 17:30
przez TeGiO
wtyczke od listwy wtryskowej masz po prawej silnika, na koncu listwy
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 20:59
przez berrrcik29
Ok, dzięki. Jutro rzucę okiem.
Pozdr.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 21:41
przez tadziol
wystarczy wyłączyć same wtryski-każdy ma konektor.będzie mniej błędów.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 22:08
przez adam_b96
a jakie ma być ciśnienie sprężania?? szukam w manulalach i nie moge znaleść. Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie). zna ktoś katalogowe wartości ciśnień?. Dodatkowo, podobno maksymalny odchył to 70% miedzy największym i najmniejszym pomiarem.
mam jeszcze jedno pytanie. Wiem że odłączamy zasilanie wtrysków i ewentualnie wyjmujemy cewki (2.0 polift). Czy świece wykręcamy wszystkie 4 naraz przed pomiarem? czy może wykręcamy świece tylko w cylindrach w których mierzymy? i przed następnym pomiarem zakręcamy świece w tym co był już mierzony.
teoretycznie na wszystkich wykręconych świecach w 3 cylindrach nie ma sprężania i silnik kreci łatwiej.
Dopisano 30 paź 2014, 22:58:
extra manual na podstawie niego można robić wszystko
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 23:01
przez tadziol
7. Remove the spark plugs.
czyli wszystkie.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 30 paź 2014, 23:05
przez adam_b96
wiem, wiem. pisałem w powyższym poście że można robić teraz wszystko
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 31 paź 2014, 11:14
przez berrrcik29
Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie).
A nie powinno się to robić na zimnym silniku po nocy?
Napisane: 31 paź 2014, 11:41
przez CLAU
Nigdy na zimnym.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 31 paź 2014, 11:45
przez berrrcik29
Ok, czyli tak jak radzi kolega adam_b69:
Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie).
tak?
Dlaczego nie robi się tego na zupełnie zimnym silniku?
Napisane: 31 paź 2014, 11:57
przez CLAU
Bo silnik nie ma w ogóle wtedy smarowania i są luzy, które przekłamują pomiar ? To dosyć logiczne. Zwłaszcza, że silnik optymalnie pracuje na ciepło, a nie na zimno. Tak samo skrzynia biegów z zimnym olejem czy układ wspomagania.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 31 paź 2014, 13:17
przez berrrcik29
Ok, rozumiem. Czyli rozgrzać silnik do temp roboczej około 90stopni i odczekać z 10min, czy do tego momentu aż będzie letniawy?
Napisane: 2 lis 2014, 20:59
przez adam_b96
1.metale po rozgrzaniu się rozszerzają tak? jeśli tak to mamy lepszą kompresję szczególnie w parze ciernej tłok-pierścienie-tuleja. I producent i ty jako osoba która eksploatuje samochód w większości po rozgrzaniu, chcą wiedzieć jakie jest ciśnienie podczas normalnej pracy tak?
2. te 10 minut to nie czas na odczekanie i drapanie się po nosie tylko na robotę – , przedmuchać sprężonym powietrzem górę silnika ( aby nic do niego nie wpadło podczas pomiarów), odkręcić musisz przecież cewki (lub kable), wykręcić świece i odpiąć wtyczki od wtryskiwaczy. Jest co robić na te 10 minut
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 2 lis 2014, 22:47
przez berrrcik29
Zgadza, się masz racje. Zrobiłem test sprężania na rozgrzanym i wystudzonym silniku (różnice nieznaczne góra 0.5bara) wyniki następujące: 1cyl. – 17bar 2cyl. – 17.5bar 3cyl. – 17bar 4cyl. – 17.5bar
tester wciskany (z gumką) czy wkręcany w gniazdo świecy ?
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 3 lis 2014, 09:23
przez berrrcik29
Wkręcany w gniazdo, ale tak słabo, nie było jak dokręcić, gniazdo jest głęboko i dokręcone tylko palcami za wężyk gumowy stąd uciekanie powietrza z manometru, a i może zaworek zwrotny nieszczelny... Fakt faktem dobijało do tych wartości, które podałem.
Napisane: 3 lis 2014, 22:54
przez adam_b96
berrrcik29 napisał(a):o jest głęboko i dokręcone tylko palcami za wężyk gumowy stąd uciekanie powietrza z manometru, a i może zaworek zwrotny nieszczelny... Fakt faktem dobijało do tych wartości, które podałem.
a co Ciebie niepokoi że mierzyłeś ciśnienie sprężania? jaki masz orientacyjny przebieg skoro takie wzorowe ciśnienia?
jeśli dobrze widzę masz benzynę z lpg. Chcesz się dowiedzieć o kondycję silnika a czy Sprawdzałeś jeszcze luz zaworowy? U mnie przy 150 tys km Dolotowe zawory prawie oryginał, natomiast wyloty na ta chwilę OK ale tylko lekko powyżej dolnej dopuszczalnej granicy. Więc za kilka dzięsiąt km do wymiany szklanki.
Re: Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8
Napisane: 3 lis 2014, 23:25
przez berrrcik29
Bierze mi olej skubana średnio około 400ml/1000km. Chciałem zrobić próbę olejową, ale jak zobaczyłem jakie jest sprężanie to nawet nie robiłem próby. Przebieg jak kupiłem miała 132000km, teraz ma 138500km. Niby potwierdzony przebieg TUV-em w maju tego roku na 130000km, ale czy to prawda to nie wiem. Stan reszty mechaniki też wskazuje na niski przebieg, no ale podchodzę do tego sceptycznie. Nie mam pojęcia, czemu tak bierze olej. Jedynie co mnie niepokoi to jak odkręcę korek wlewu oleju przy rozgrzanym pracującym silniku wydobywa się dym, tak jakby spaliny i jak się nachylę czuje ewidentnie smród spalin (celowo sprawdzałem na benzynie). Co o tym sądzisz?