Sprawdzenie sprężania Mazda 6 1.8

Postprzez berrrcik29 » 30 paź 2014, 11:25

Witam,
potrzebuję wyłączyć wtryski do testu sprężania żeby cylindrów za bardzo paliwem nie zalało, gdzie to zrobić?
No chyba, że nie ma takiej potrzeby ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez TeGiO » 30 paź 2014, 17:30

wtyczke od listwy wtryskowej masz po prawej silnika, na koncu listwy
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez berrrcik29 » 30 paź 2014, 20:59

Ok, dzięki.
Jutro rzucę okiem.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 30 paź 2014, 21:41

wystarczy wyłączyć same wtryski-każdy ma konektor.będzie mniej błędów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez adam_b96 » 30 paź 2014, 22:08

a jakie ma być ciśnienie sprężania?? szukam w manulalach i nie moge znaleść. Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie). zna ktoś katalogowe wartości ciśnień?. Dodatkowo, podobno maksymalny odchył to 70% miedzy największym i najmniejszym pomiarem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez tadziol » 30 paź 2014, 22:53

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez adam_b96 » 30 paź 2014, 22:57

mam jeszcze jedno pytanie. Wiem że odłączamy zasilanie wtrysków i ewentualnie wyjmujemy cewki (2.0 polift).
Czy świece wykręcamy wszystkie 4 naraz przed pomiarem? czy może wykręcamy świece tylko w cylindrach w których mierzymy? i przed następnym pomiarem zakręcamy świece w tym co był już mierzony.

teoretycznie na wszystkich wykręconych świecach w 3 cylindrach nie ma sprężania i silnik kreci łatwiej.

Dopisano 30 paź 2014, 22:58:

extra manual =) na podstawie niego można robić wszystko =)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez tadziol » 30 paź 2014, 23:01

7. Remove the spark plugs.


czyli wszystkie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez adam_b96 » 30 paź 2014, 23:05

wiem, wiem. pisałem w powyższym poście że można robić teraz wszystko =)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez berrrcik29 » 31 paź 2014, 11:14

Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie).


A nie powinno się to robić na zimnym silniku po nocy?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez CLAU » 31 paź 2014, 11:41

Nigdy na zimnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez berrrcik29 » 31 paź 2014, 11:45

Ok, czyli tak jak radzi kolega adam_b69:
Wiem że robi się to po rozgrzaniu silnika (trzeba poczekac z 10 minut aż lekko ostygnie).

tak?

Dlaczego nie robi się tego na zupełnie zimnym silniku?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez CLAU » 31 paź 2014, 11:57

Bo silnik nie ma w ogóle wtedy smarowania i są luzy, które przekłamują pomiar ? To dosyć logiczne.
Zwłaszcza, że silnik optymalnie pracuje na ciepło, a nie na zimno. Tak samo skrzynia biegów z zimnym olejem czy układ wspomagania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez berrrcik29 » 31 paź 2014, 13:17

Ok, rozumiem. Czyli rozgrzać silnik do temp roboczej około 90stopni i odczekać z 10min, czy do tego momentu aż będzie letniawy?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez adam_b96 » 2 lis 2014, 20:59

1.metale po rozgrzaniu się rozszerzają tak? jeśli tak to mamy lepszą kompresję szczególnie w parze ciernej tłok-pierścienie-tuleja. I producent i ty jako osoba która eksploatuje samochód w większości po rozgrzaniu, chcą wiedzieć jakie jest ciśnienie podczas normalnej pracy tak?

2. te 10 minut to nie czas na odczekanie i drapanie się po nosie tylko na robotę – , przedmuchać sprężonym powietrzem górę silnika ( aby nic do niego nie wpadło podczas pomiarów), odkręcić musisz przecież cewki (lub kable), wykręcić świece i odpiąć wtyczki od wtryskiwaczy. Jest co robić na te 10 minut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez berrrcik29 » 2 lis 2014, 22:47

Zgadza, się masz racje.
Zrobiłem test sprężania na rozgrzanym i wystudzonym silniku (różnice nieznaczne góra 0.5bara) wyniki następujące:
1cyl. – 17bar
2cyl. – 17.5bar
3cyl. – 17bar
4cyl. – 17.5bar

Tutaj jeszcze krótki filmik z próby:


https://www.youtube.com/watch?v=kK0ctmf ... e=youtu.be

Dzięki za rady i pozdrawiam ;)
Ostatnio edytowano 3 lis 2014, 07:08 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie załącznika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez adam_b96 » 3 lis 2014, 08:25

tester wciskany (z gumką) czy wkręcany w gniazdo świecy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 09:23

Wkręcany w gniazdo, ale tak słabo, nie było jak dokręcić, gniazdo jest głęboko i dokręcone tylko palcami za wężyk gumowy stąd uciekanie powietrza z manometru, a i może zaworek zwrotny nieszczelny...
Fakt faktem dobijało do tych wartości, które podałem.
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez adam_b96 » 3 lis 2014, 22:54

berrrcik29 napisał(a):o jest głęboko i dokręcone tylko palcami za wężyk gumowy stąd uciekanie powietrza z manometru, a i może zaworek zwrotny nieszczelny...
Fakt faktem dobijało do tych wartości, które podałem.


a co Ciebie niepokoi że mierzyłeś ciśnienie sprężania?
jaki masz orientacyjny przebieg skoro takie wzorowe ciśnienia?

jeśli dobrze widzę masz benzynę z lpg. Chcesz się dowiedzieć o kondycję silnika a czy Sprawdzałeś jeszcze luz zaworowy? U mnie przy 150 tys km Dolotowe zawory prawie oryginał, natomiast wyloty na ta chwilę OK ale tylko lekko powyżej dolnej dopuszczalnej granicy. Więc za kilka dzięsiąt km do wymiany szklanki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez berrrcik29 » 3 lis 2014, 23:25

Bierze mi olej skubana :( średnio około 400ml/1000km. Chciałem zrobić próbę olejową, ale jak zobaczyłem jakie jest sprężanie to nawet nie robiłem próby. Przebieg jak kupiłem miała 132000km, teraz ma 138500km. Niby potwierdzony przebieg TUV-em w maju tego roku na 130000km, ale czy to prawda to nie wiem. Stan reszty mechaniki też wskazuje na niski przebieg, no ale podchodzę do tego sceptycznie.
Nie mam pojęcia, czemu tak bierze olej. Jedynie co mnie niepokoi to jak odkręcę korek wlewu oleju przy rozgrzanym pracującym silniku wydobywa się dym, tak jakby spaliny i jak się nachylę czuje ewidentnie smród spalin (celowo sprawdzałem na benzynie). Co o tym sądzisz?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6