Strona 7 z 9

PostNapisane: 22 mar 2016, 06:35
przez pakolek84
1litr na około 500 km a jak jadę na wariata to i przy 300max!!!
Patrzyłem też do zbiornika z płynem chłodzącym tam gdzie robimy dolewkę i tam gdzie jest korek i nie widać żadnego oleju ani żadnej piany?
Końcówka rury wydechowej okopcona.

Re: Mazda 6 Problem na zimnym silniku!

PostNapisane: 22 mar 2016, 10:09
przez DeviS
1 litr oleju na 500km ? 2 litry na 1tys km ? 20litrow na 10tys km ? Mam nadzieje ze zera Ci sie pomylily co najmniej i tyle Ci go nie przepala... a jak tak to sory ale w <dupa> mialbym szukanie jakis innych niesprawnosci tylko zaczal od remontu silnika ;)

PostNapisane: 28 mar 2016, 08:04
przez pakolek84
Hejka podjąłem się ostatnio wymiany świec a tak naprawdę a tak naprawdę sprawdzić w jakim stanie są i tak jakbyście stanęli przodem do maski to 1 oraz 3 miała lekki zaolejony gwint i lekki nalot szary,2 i 4 były suche?
Zdziwiłem się też jak wyciągnąłem tą pierwszą świecę,że cała elektroda jak i ta część ceramiczna jest ruchoma i lata w górę i w dół!!!
Dodatkowo szwagier ostatnio za mną pojechał i zauważył jak kopci!
Z tego co się dowiedziałem to te silniki jedynie mają problem z uszczelniaczami na tłokach?
Moja prośba do was,czy możecie mi dać namiary do kogoś kto rzetelnie się tym zajmie?

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 28 mar 2016, 08:38
przez brodaM6
to ze masz olej na świecach to uszczelka pokrywy zaworów moze przepuszczać

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 28 mar 2016, 11:32
przez sztukas
Dokładnie tak jak pisze brodaM6. Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów to nie będzie Ci świec moczyć. Koszt niewielki w Intercarsie po zniżkach całe 47zł za ELRINGA. U mnie licząc od rozrządu mokra 2,3 świeca. A tak to wyglądało po odłączeniu przewodów WN ze świec. Świece zalewało od góry aż fajki były zaolejone i od dołu na gwint i elektrodę. Po wymianie uszczelki jest sucho jak pieprz :) niestety świece też musiałem wymienić na nowe DENSO ZT20EPR11
Pakolek84, jak mocniej kopci i spala olej to nie uszczelniacze na tłokach tylko pierścienie :) chyba że jest mega problem z braniem oleju i kopceniem to jeszcze uszczelniacze zaworowe i same gniazda zaworowe powypalane, co wiąże się już z większą ingerencją w silnik.

PostNapisane: 3 kwi 2016, 08:08
przez pakolek84
Dzięki za wszelką pomoc.Szczerze to nie wiem czy mi się opłaca to robić bo znowu gdzieś dam do roboty i spartolą robotę.Podejrzewam ze koszt remontu będzie ok 2 tyś jak nie więcej.Kupię jakiegoś klamota za 3tyś zł i spokój.

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 3 kwi 2016, 09:58
przez brodaM6
to jest proste mozna samemu wymienic uszczeke dekla

PostNapisane: 3 kwi 2016, 11:40
przez pakolek84
Nie mi chodzi o remont silnika.

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 3 kwi 2016, 14:22
przez brodaM6
Witaj w klubie :)

PostNapisane: 4 kwi 2016, 08:22
przez pakolek84
Ja dziś dzwonię do Tadziola bo dziś na telefon jestem umówiony.
Wiem że jak Tadziol się tego podejmie to będzie wszystko ok tylko ta kasa!
A ty kolego co działasz?

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 4 kwi 2016, 10:27
przez rymko
Konkretna decyzja <spoko>
Cała reszta to półśrodki – do tadziola masz w sumie blisko, z pewnością temat ogarnie :)

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 5 kwi 2016, 07:09
przez brodaM6
Ja jadę dziś na stół operacyjny ,do piątku myśle poleżeć :D ,do tego czasu przyjdzie urządzenie do pomiaru kompresji ,także moze w sobotę sprawdzę kompresje ,a narazie to zostaje <płacze> Hehehe do tadziola mam ze 400

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 5 kwi 2016, 11:41
przez dodek233
Broda Ty to masz pecha <glupek2> Nie dość że idziesz na operacje to jeszcze do tego remont silnika... Niezłe combo :D

PostNapisane: 5 kwi 2016, 14:10
przez rymko
brodaM6 napisał(a):Ja jadę dziś na stół operacyjny ,do piątku myśle poleżeć :D

Powodzenia, będzie zdrowie, będzie i cała reszta <ok>
Przy okazji – będziesz miał czas żeby spokojnie poczytać o naprawach .... :D :D :D

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 5 kwi 2016, 18:17
przez brodaM6
Dzieki ;)

PostNapisane: 5 kwi 2016, 20:14
przez tadziol
rymko napisał(a):powodzenia, będzie zdrowie, będzie i cała reszta

<spoko> Tez tak uważam.

PostNapisane: 13 wrz 2016, 00:14
przez DeviS
Podepne sie pod temat bo cos ostatnio sie dzieje. Chodzi o to ze na zminym silniku mam dosyc spore szarpania tak do 2000rpm. Po przekroczeniu tych obrotow problem ustepuje, tak samo nie pojawia sie juz na rozgrzanym silniku. Zastanawiam sie czym to jest spowodowane. Swiece sa nowe, kable (BERU) maja przejechane ok 50tys i powoli chyba juz siadaja ale raczej one nie sa przyczyna bo na cieplym tez by to wystepowalo... cewka oryginal.. ;) Mial ktos podobne objawy ? Zastanawiam sie jeszcze nad sonda lambda ale spalanie w normie, zadnych bledow.. ;)

PostNapisane: 13 wrz 2016, 14:27
przez thesilent
DeviS napisał(a):Podepne sie pod temat bo cos ostatnio sie dzieje. Chodzi o to ze na zminym silniku mam dosyc spore szarpania tak do 2000rpm. Po przekroczeniu tych obrotow problem ustepuje, tak samo nie pojawia sie juz na rozgrzanym silniku.


Walcze z tym od trzech lat. Mam 2.0 benz. Mam nowiutka sonde lambda, prawdzalem szczelność kolektora (ok), po wymianie świec i kabli (zawsze NGK) nic to kompletnie nie dawalo, a w chlodne deszczowe dnie potrafi wyskoczyć błąd p 0300 lub p0301, 0302, 0303, 0304. Czyli loteria z tym wypadaniem zapłonów. Wymontowałem też klapki z kolektora (VTCS), nic to nie zmieniło. Odłączyłem zawór odpowietrzania skrzyni korbowej do testów (słynny PCV), też to nic nie zmieniło, ona ciągle muli na zimnym silniku. Jak tylko przekroczy 60*C, to od razu jezdzi normalnie, ładnie ciągnie od 1000RPM do czerwonego pola.

W pewnych kręgach twierdzą, że jest to specjalna polityka rozgrzewania katalizatora na zimnym silniku. Auto ma wtedy za późny zapłon, muli do 2000RPM, ale dzięki temu katalizator się szybciej nagrzewa... Sam już nie wiem.

PostNapisane: 13 wrz 2016, 15:00
przez TeGiO
objawy tylko na lpg czy też na pb występują?

Re: Mazda6 Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 13 wrz 2016, 15:21
przez thesilent
na gazie i benzynie.