Mazda6 Problem na zimnym silniku

Postprzez DeviS » 13 wrz 2016, 17:12

Nie no, troche nie chce mi sie wierzyc w ten katalizator bo wczesniej nie bylo takich objawow a katalizator tez sie rozgrzewal... ;) U nnie zadne bledy sie nie pojawiaja ;) taki troche typowy objaw dla zaplonu, powalcze z tym jak mi czas i pieniadze pozwola ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 13 wrz 2016, 23:01

HEJKA
Ja tez już około 3 lata z tym walczę i w dalszym ciągu nic.Nikt też nie wie gdzie leży przyczyna.Jest to troszkę denerwujące.
Nie chce mi się wierzyć że to jest mega zagadka.
Co powiedzieć o tych nowych mazdach napakowanych elektroniką???
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 14 wrz 2016, 09:51

A ja wczoraj podmienilem jeszcze przewody WN na oryginalne co mialem wczesniej zalozone i problem wydaje sie byc u mnie zdecydowanie mniejszy, brak mocnych szarpan na zimnym silniku no i nie jest taka zamulona ;) Takze pewnie przewody ktore mialem sa juz do <dupa> ;) Zalozone mialem BERU, kupione rok temu i przejechane na nich 45tys ;) Myslalem ze dluzej wytrzymaja ;) Gwarancja minela na nie jakis miesiac temu... ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thing » 14 wrz 2016, 12:42

MAF w jaki stanie? Może jest uszkodzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez pakolek84 » 14 wrz 2016, 15:25

Już kiedyś podmieniałem i ni,chyba że tamten też był uszkodzony?
Czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł.?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez tadziol » 14 wrz 2016, 16:18

DeviS napisał(a):podmienilem jeszcze przewody WN na oryginalne co mialem wczesniej zalozone i problem wydaje sie byc u mnie zdecydowanie mniejszy,

Kup sobie kable firmy Janmor i spróbuj.Są śmiesznie tanie,ale możesz być zaskoczony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 16 wrz 2016, 11:06

Pytalem o te przewody i odradzali je w sklepie mowiac ze sa nic nie warte... fakt, cena jest zadowalajaca ale czy to cos warte ?
Montowales te przewody w GG ? ;) Narazie jezdze na tych starych oryginalnych ale na nich z wydechu mam dziwne przedmuchy na jalowym... na przewodach BERU tego nie bylo za to wydech na jalowym chodzisz delikatnie glosniej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tadziol » 16 wrz 2016, 14:25

tadziol napisał(a):Kup sobie kable firmy Janmor

Ta porada jest poparta o doświadczenie na kilku mazdach.
W jednym przypadku drogie NGK ustapiło miejsca Janmorowi.

tadziol napisał(a):możesz być zaskoczony.

To w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 16 wrz 2016, 19:18

Dzieki za odpowiedz ;) Ogolnie prosze sie nie dziwic, zazwyczaj wiekszosc ludzi idac do sklepu pytajac o jakis produkt biora pod uwage w znaczacym stopniu opinie sprzedajacego... ;) No i przekonanie ze tani produkt – slaba jakosc a oni czesto to wykorzystuja sprzedajac drozszy produkt ;) W takim razie juz wiem co zaloze ;) Po wymianie napisze co sie zmienilo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tadziol » 16 wrz 2016, 22:38

Napisz,napisz.....czekamy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pakolek84 » 27 wrz 2016, 11:55

Pytanie?
Czy reset/ustawienia fabryczne komputera silnika może zaszkodzić w jakiś sposób czy też można spróbować aby zobaczyć to coś się zmieni z tym dołkiem w gazie i szarpaniem miedzy 1700-2000 obrotów?
Próbowałem tez podmienić kable na magnetti marelli oraz janmor i nadal to samo.
Dodam jeszcze,że na 100% jeżdżąc na gazie bierze też paliwo!!!
Brak wszelkich błędów.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 27 wrz 2016, 23:58

Spróbuj i zobacz ;) nic zlego sie nie stanie, jedynie czytałem kiedyś że w nie których egzemplarzach można zablokować radio i bedzie trzeba wpisac jakis kod czy cos w tym stylu ale o odblokowywaniu tez bylo na forum.... ;)
pakolek84 napisał(a):Dodam jeszcze,że na 100% jeżdżąc na gazie bierze też paliwo!!!
Brak wszelkich błędów.


Napewno ??? Mi tez "znika" paliwo jak jezdze na gazie ale pewnie to kwestia komputera ze sobie wylicza ale zawsze po odpieciu klemy i zresetowaniu wlasnie kompa wskażnik paliwa wraca to prawidłowej pozycji ;)

Chyba ze akurat masz ustawione ze dawkuje i gaz i benzyne jak przy bezposrednim wtrysku :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 28 wrz 2016, 15:43

Jest dokładnie tak jak DeviS pisze, u mnie przy mocniejszym traktowaniu pedału gazu wskazówka paliwa spada w dół, a gdy obchodzę się z nim delikatnie wskazówka się podnosi. Komputer przelicza zużycie paliawa nawet w tedy gdy jedziesz na lpg.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez pakolek84 » 1 paź 2016, 15:30

W celu sprawdzenia tego poboru paliwa odpiąłem klemę.Była odpięta na 12 godzin.
Okazało się ,że tak jak wcześniej wskazówka paliwa była tak też została,tak więc trzeba stwierdzić iż
te paliwo naprawdę z gazem się utlenia :( .
Co sądzicie o podjechaniu na stację diagnostyczną i sprawdzić skład mieszanki paliwowej?
Z tym szarpaniem to chyba nikt nie wie co i jak tak więc będzie się trzeba pogodzić z tym co się ma <płacze>
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 1 paź 2016, 17:37

I zresetowal sie komputer po tych 12 godzinach ? W Mazdzie wystarczy odpiac kleme minusowa i przytrzymac hamulec przez 20-30 sekund i komputer zresetowany ;) U mnie zawsze po tym wskazowka paliwa sie podnosi ale moze faktycznie masz tak ustawione. A ile Ci spala tego gazu ?
Najlepiej zatankuj pod korek paliwa, przejedz sie 100km na gazie i znowu zatankuj paliwa, bedziesz wiedzial tez ile mniej wiecej Pb Ci spala jezdzac na gazie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 1 paź 2016, 19:30

sprawdź czy z regulatora ciśnienia paliwa na listwie nie daje benzyną w dolot. Tam jest taki cienki wężyk między regulatorem ciśnienia a kolektorem dolotowym. Może membrana w nim pękła i tamtędy ssa benzynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez pakolek84 » 2 paź 2016, 06:55

Ja nie zostawiłem specjalnie odpiętą klemę na 12 godzin tylko że wstawiłem auto do garażu wieczorem i dopiero na następny dzień podłączyłem.
Gazu bierze max 10 litrów.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez tqr_us » 2 paź 2016, 09:01

Zrob pozadnie gaz potem bierz sie za reszte,poszarpywac moze od gazu
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez pakolek84 » 2 paź 2016, 20:10

Co to znaczy,bo z gazem z tego co wiem to wszystko ok.
Jak ciebie interesuje gdzie robiłem gaz i serwisuje to dam info.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 paź 2016, 22:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez tqr_us » 3 paź 2016, 07:31

Moj blod ,na 1000% nie spalasz dwuch paliw na raz to nie disi,no dobra ale jak to sie ma do zimnego silnika i problemem z nim nie ten temat,a o tym ze paliwo z nika ale tylko ze wskaznika jest opisane w dziale lpg
Nie chcem namiaru na twoje serwisy ,parownik zregenerowac zaden problem wymienic filtry i caly serwis ;)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6