Mazda6 Problem na zimnym silniku

Postprzez andryjan » 21 maja 2015, 12:36

No to gratuluję. Szkoda, że to tak długo trwało, dla mnie nie do pomyślenia (w kontekście braku możliwości korzystania z samochodu). Na przyszłość warto od razu do konkretnych osób zwracać się o pomoc.
Czas na rozwiązanie mojego problemu. Mam nadzieję, że Tadziol upora się z tym w przyszłym tygodniu :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez pakolek84 » 21 maja 2015, 21:52

Tadziol na pewno tobie pomoże bo to konkretny gość.Mi mechanicy rozebrali graty i nic nie robili a jak miałem madzie zabrać do Tadziola to się do roboty zabrali.Jak chcesz to dam namiar na elektryka z tym że musisz go gonić do roboty.Życzę powodzenia bo każda zagadka jest do rozwiązania.Pozdrawiam <jupi>
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez thesilent » 21 maja 2015, 22:51

Fajnie, że w końcu usterka znaleziona. Powiedz jeszcze tylko czy wymiana tego czujnika wyeliminowała mulenie zimnego silnika poniżej 2000RPM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez pakolek84 » 22 maja 2015, 12:11

Tak wymiana tego czujnika wyeliminowała mulenie ale sprawdź też kable które idą od skrzynki bezpieczników do cewki jak i wtyczka bo u mnie też był dodatkowo problem z tą rzeczą bo była gdzieś przerwa.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez TeGiO » 22 maja 2015, 16:14

Kolego podaj numer katalogowy tego czujnika, aby każdy mógł skorzystać z tego rozwiązania.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez thesilent » 22 maja 2015, 22:46

ok, sprawdzę! Napisz jeszcze właśnie szczegóły tego czujnika, bo na allegro jest czujnik wału oraz czujnik wałka korbowego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez pakolek84 » 28 maja 2015, 20:16

I znów się popsuło!Tak naprawdę to się nacieszyłem 2 dni z jazdy samochodem.
Wymieniłem kata bo był wypalony na strumokata i niestety nie chodzi tak jak powinien.
Jutro zawiozę samochód do Tadziola i niech określi czy da się tym złomem coś zrobić?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez andryjan » 28 maja 2015, 20:35

Będzie dobrze :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez pakolek84 » 20 wrz 2015, 14:35

Witam po dłuższej przerwie.Więc ostatnio pisałem ze usunąłem kata i wstawiłem strumiokata.
Po 3 tygodniach udało mi się załatwić orginalny kat używany ale w bardzo dobrym stanie i go wstawiłem bo na strumokacie było głośniej.
Mój problem z tym przymulaniem pozostał.Podejrzewam sprzęgło.
Nadal też śmierdzi jajami jak mu mocniej depnę.
Byłem też u gościa w Mysłowicach w Mazvagtech podmienił przepływkę,ale więcej nic nie znalazł i na tyle.
Czy Mazda 6 2.0benzyna jest aż tak trudna w naprawie?Przecież to ponoć Ford?
W dodatku problem się nasilił,bo i zrobiło się chłodniej.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 19 mar 2016, 08:59

Czyli to jednak nie czujnik wału
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pakolek84 » 19 mar 2016, 20:11

Niestety nie!Z tym gaśnięciem okazało się że to cewka.Natomiast mam nadal problem z tą dziurą w gazie przy obrotach 1800-2000 powyżej idzie jak brzytwa.
Zauważyłem że zaczął mi brać olej także podejrzewam koniec silnika.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 19 mar 2016, 21:24

Ojtam odrazu koniec <głaszcze> ,przemysł co było sprawdzane juz ,a co ci zostało z takich mniej kosztownych jak remont
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 20 mar 2016, 04:33

A moze ta dziura na niższych obrotach ma związdk z:
viewtopic.php?f=429&t=24824
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 20 mar 2016, 07:33

Ta dziura to tylko na gazie występuje .
Co do kolektora sprawdzę dziś jak wrócę z pracy.
Dziś też wrzucę opis z luzów zaworowych bo może wy na coś wpadniecie.
Tylko zastanawia mnie te branie oleju bo za mną dymu nie ma jak mu depnę na trasie bo ze szwagrem już taką próbę podjęliśmy.Końcówka rury okopcona.
Teraz mam olej 10w60 Castrola.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 20 mar 2016, 11:19

To masz cos z instalacjia lpg nie z silnikiem ,ja pitole ,jakbys napisal to wczesniej to bys se czasu i pieniedzy zaoszczedzil <rotfl> ,a tak wymienisz pół zamochodu ,a turbo dziura na lpg zostanie ,bo na benzynie jest ok :> ,nie szarpie ci jak chcesz szybko z miejsca wystartować
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 20 mar 2016, 15:07

pakolek84 napisał(a):Ta dziura to tylko na gazie występuje ..

Jesli tylko na gazie to faktycznie musisz do ogarnietego gazownika pojechac ;)
pakolek84 napisał(a):Teraz mam olej 10w60 Castrola.

Czemu akurat taki olej ? On chyba bardziej taki sportowy :D no ale zeby castrol.... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 20 mar 2016, 21:01

Bardzo was przepraszam drodzy forumowicze ale chyba źle wam to opisałem <zawstydzony>
Chodzi o to że faktycznie dziura jest przy obrotach 1800-2000 ale tylko na zimnym silniku i to występuje i na PB oraz LPG.
Natomiast jest też dziura i to tylko na LPG bo kiedy depnę na pedał to obrotomierz nie zbiera się od razu tylko z takim przymuleniem i to akurat jest i na zimnym i na ciepłym silniku-dlatego tu akurat sądzę że jest problem z instalacją lpg.Możliwy reduktor?
A co do oleju to z tego co się dowiedziałem to ten olej jest odporny na wysokie temperatury jak i wysokie obroty,dlatego też bo mi coś olej zaczął brać.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez DeviS » 20 mar 2016, 23:46

To moze faktycznie sprawdz ten dolot ? Chyba ze byl sprawdzany ? LPG widocznie trzeba dobrze wyregulowac aby na alternatywnym paliwie nie bylo mula jak depniesz po gazie ;) Masz racje, olej odporny na wyzsze temperatury, tylko czemu tak bardzo nie polecany Castrol wlales ? :P Chyba ze osobiscie w niemczech kupujesz :D zauwazyles spadek spalania oleju po zalaniu silnika ta oliwa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez pakolek84 » 21 mar 2016, 07:25

Olej tak jak się spalał tak się spala.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez brodaM6 » 21 mar 2016, 07:29

Ile i na jakim dystansie ci go pije,nie szarpie jak szybko startujesz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6