problem z przyspieszaniem M6 2.0 benz+lpg [VIDEO]

Postprzez misiek89 » 3 cze 2014, 18:02

A sprawdzał tam ktoś luzy zaworowe czy nic ci nie wiadomo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mazda666 » 3 cze 2014, 18:05

nic mi o tym nie wiadomo.
jutro jadę na warsztat, wycisnę z mechanika co się da i zdam relację.

PS. dodam tylko ze pod górkę na 3 i 4 biegu mazda się męczyła.

Dopisano 4 cze 2014, 12:33:

wróciłem z warsztatu i tak:
zrobił ogólny przegląd auta, zdziwiony był, że podwozie w tak dobrym stanie, silnik suchy, wygląda jak nowy, ale też mówi że w nim nie ma życia.
podłączył komputer – oprócz jednego parametru wszystko ok.
chodzi o temperaturę zdaje się w katalizatorze(ma być około 200, jest prawie 500). Podejrzewa, że albo źle ustawiony rozrząd jeśli ktoś w nim coś wymieniał albo katalizator zapchany. Czekam do wieczora na wieści

PS. wybaczcie jeśli coś piszę niezrozumiale. Nie znam się dobrze na autach, tyle zrozumiałem z tego co mi mówił.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez Rumcajs » 4 cze 2014, 23:35

mazda666 napisał(a): Podejrzewa, że albo źle ustawiony rozrząd jeśli ktoś w nim coś wymieniał

Powiedz specowi, że Auto na łańcuchu. :P
I niech sprawdzi kompresję i się od kata odwali, bo ci go wytnie i sprzeda za drogie pieniądze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez abudabdi » 5 cze 2014, 02:10

zresetuj kompa pojeździj z 30 km na PB tak aż zacznie robić korekty krótko i długo terminowe (podejrzewam że przez źle ustawione lpg ECU się rozjechał) jeżeli to nie pomoże to sprawdź kompresję.
mazda666 napisał(a):chodzi o temperaturę zdaje się w katalizatorze(ma być około 200, jest prawie 500).

u mnie przy 200km/h pokazuje 700 ;P
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez mazda666 » 5 cze 2014, 10:18

u mnie na postoju jest 500 st. fachmen wie że rozrząd na łańcuchu. od ponad 200 km jeżdzę na benzynie, aku odłączałem ze 3 razy w tym czasie. chyba że reset zrobić mam inaczej?

a może jest ktoś z lubuskiego kto może pomóc?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez abudabdi » 5 cze 2014, 11:14

mazda666 napisał(a): aku odłączałem ze 3 razy w tym czasie. chyba że reset zrobić mam inaczej?

odłącz aku naciśnij pedał hamulca na min 30 sek. podłącz aku.
dobrze by było zobaczyć podczas jazdy jak się zachowuje ECU (bo to że nie ma błędów nie znaczy że jest ok) popytaj może ktoś ma smartfona (z systemem android) i elm 327 jak podłączysz to podczas jazdy można obserwować co się dzieje
jeżeli to nie wyjaśni sprawy sprawdziłbym świece i cewki oraz kompresję na cylindrach powinno być min.12,3 stan normalny 17,2 <spoko>
a jak to zrobić dobrze odłączyć wtryskiwacze wykręcić świece nacisnąć pedał gazu do oporu i wtedy mierzymy kompresję na poszczególnych cylindrach <spoko>
Załączniki
wwwwwwww.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez mazda666 » 5 cze 2014, 16:35

przeczyszczenie przepustnicy spowodowało, że dzisiaj w trakcie dojazdów np do świateł i zrzucania na luz obroty nie spadały tak drastycznie i silnik nie zgasł ani razu. co do mocy to niestety nie wróciła, ale mechanik nie da rady w tym tygodniu się z moim autkiem obrobić więc reszta na przyszły tydzień.

czy te wskazania ze smartfonów i wtyczek za kilkanaście złotych można uznać za prawdziwe? Czytałem niezbyt pochlebne opinie. jeśli warto to kupię dla siebie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez misiek89 » 5 cze 2014, 17:25

W miarę dobrze pokazuje, nie wiem dlaczego ten twój mechanior nie sprawdził jeszcze kompresji i luzów jak auto kula tyle na lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mazda666 » 5 cze 2014, 19:22

ma full roboty a ja do niego tak z doskoku byłem, mówił, że w przyszłym tygodniu sprawdzi na pewno ustawienie faz rozrządu, kompresję i luzy na zaworach, bo w tym silniku przy lpg lubią być awaryjne. Będę musiał niestety poczekać kilka dni, ale na pewno podsumuje na forum wszystkie objawy i co zostało zrobione
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez lechuk » 5 cze 2014, 22:14

Mam podobny problem. Madzia jest trochę mułowata. Pod lekką górkę w ogóle nie chce przyspieszać i ma opóźnioną reakcję na gaz:
Świece wymienone, filtr powietrza też, przepustnica wyczyszczona. Muł jest i na gazie i na benzynie. Macie jakieś pomysły?

Moje podejrzenia:
1. Przepływka – jest czysta i przez ELMa widać, że coś tam pokazuje, ale czy wartości są poprawne tego nie wiem.
2. Zapchany katalizator
3. Może ustawienia LPG spowodowały rozjechanie się map. Na razie nie mam kabelka do BRC żeby się podłączyć. Autko wcześniej jeździło rok na taksówce, a ci chcą tylko oszczędzać więc wiadomo jak mapy ustawiają. Może ktoś z Bydgoszczy miałby kabelek z softem i udostępnił na chwilę? Oczywiście odwdzięczyłbym się <piwo>
4. Regulacja zaworów – jak w weekend znajdę chwilę czasu to zajrzę
5. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) – przez ELMa pokazuje 18,4% otwarcia przy całkowicie zamkniętej przepustnicy. Tak ma być?

Mógłby ktoś z was nagrać filmik jak jego Madzia reaguje na gwałtowne otwarcie przepustnicy
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez abudabdi » 6 cze 2014, 02:19

z tego co widzę to mogę ci powiedzieć że wężyki z wtryskiwaczy lpg są masakrycznie długie więc jak ty wciśniesz gaz do dechy to zanim komp lpg przeliczy to jest już jeden cykl jeszcze zanim przejdzie przez te wężyki to już jest 2lub3 cykl to tak samo jak byś wtryski PB zamontował na takich długich wężach więc reasumując podejrzewam że ci się całkiem mapa w ECU rozjechała i <dupa>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez lechuk » 6 cze 2014, 08:52

No własnie wężyki mam w planach zmienić. Nie dość, że są długie to jeszcze nierówne, wąż między reduktorem a wtryskami jest poprowadzony dookoła tak, że mógłby być przynajmniej z 30cm któtszy. A listwa wtryskiwaczy leży sobie luzem na pokrywie zaworów pod osłoną. Kable do wskaźnika z przełącznikiem poprowadzone są pod błotnikiem i przechodzą do kabiny przez uszczelkę drzwiową. Takiego gazownika tylko <killer>

Dzisiaj podczas jazdy do pracy sprawdzałem niektóre parametry przez ELMa:
odchyłka długoterminowa LTFT min. -3,2 max 6,4% więc chyba nie jest tak źle
kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowym około 0stopni <co?> , maksymalna wartośc podczas jazdy 24 stopnie, podczas hamowania silnikiem przechodzi nawet na wartości ujeme (do ok. -3 stopni)
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez abudabdi » 6 cze 2014, 09:03

zrób reset ECU pojeździj z 30km na PB podłącz elma i przełącz na LPG i wtedy obserwuj korekty krótko i długo terminowe <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez lechuk » 9 cze 2014, 09:37

Zrobiłem reset. Pojeździłem 60km na benzynie i dopiero przełączyłem na gaz. Autko chodzi ciszej tzn. nie warczy tak przy ostrym deptaniu. Poza tym jakby ciutkę lepiej reagowało na gaz, ale nadal jest opóźnienie. LTFT wynosi -3,3 do 5,5 więc chyba OK.
Ogólnie jest trochę lepiej, ale nadal <dupa> nie urywa. Do tego czuć czasami delikatne poszarpywanie i na pb i na gazie. Po przegazowaniu na postoju bardzo wolno spadają obroty.

Sprawdzałem też ciśnienie sprężania i pierwszy cylinder ok 16,5 bara reszta 16,7. Pomiary na zimnym silniku. Świece (wymieniane 1kkm temu) były lekko czarne dookoła, ale same elektrody były czyste.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez mazda666 » 10 cze 2014, 10:05

kto mi może podpowiedzieć, czy można rozłączyć układ wydechowy przed katalizatorem bez demontowania całego wydechu?
Chodzi mi o to, że chciałbym sprawdzić ewentualny wpływ katalizatora na osiągi(czy to nie jest winowajca zamulania)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez abudabdi » 10 cze 2014, 10:47

wystarczy wykręcić katalizator i popatrzeć w niego czy nie jest zapchany lub potrzaskany bo jak jest popękany to może mulić <spoko> jeżeli to nie pomoże proponowałbym wykręcić 2 tłumiki z tyłu i pojeździć czy nie muli mogło się coś zapchać
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez lechuk » 10 cze 2014, 11:03

Też myślałem o tym, żeby kata wypiąć ale wygląda na to, że razem z nim jest kawałek rurki w która wkręca się pierwszą lambdę.

Po odkręceniu kata będzie widać jedynie tył, bo z przodu jest wygięta rurka. Da się coś tam dojrzeć?
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez abudabdi » 10 cze 2014, 21:31

lechuk napisał(a):Da się coś tam dojrzeć?

tak wykręć kata z tą rurką i poświeć latarką od strony rurki
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez thesilent » 10 cze 2014, 23:51

kolego, może spytam o banał, ale jakie masz laczki na tej Madzi? I czy deptałeś ją z włączoną klimą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Paweł » 11 cze 2014, 01:00

thesilent napisał(a):czy deptałeś ją z włączoną klimą?

PCM odłącza A/C przy WOT.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6