Błędy P2000 i P0104 na benzynie

Postprzez szczepan601 » 23 maja 2014, 18:29

Witam, jak w temacie na benzynie po kilkudziesięciu km zapala się check i pokazuje błędy P2000 i P0104. Z kolei na gazie P0420. Co to za błędy i czym grozi jada z nimi? Za tydzień będę w PL i chciałbym usunąć usterki, przypuszczam ze błąd na gazie to kwestia regulacji składu mieszanki ale co z reszta?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez matthies » 23 maja 2014, 18:49

viewtopic.php?f=409&t=77423&p=1781971&hilit=P2000#p1781971

viewtopic.php?f=410&t=157630&p=2736891&hilit=P0104#p2736891

viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2858504&hilit=P0420#p2858504

viewtopic.php?f=411&t=167253&p=2824933&hilit=P0420#p2824933

coś jeszcze?

zapraszam do lektury powyższych tematów oraz:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących – do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątku
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2014, 19:18

wątek warunkowo odblokowuję w celu znalezienia rozwiązania, którego nie ma w powyżej podanych linkach

Wklejam wymienione PW, żeby nie dublować nie potrzebnie:

Jeden z tych błędów dot. katalizatora(może być padnięta sonda/przerwany przewód)

Drugi problem dot. wtryskiwaczy – tak jak piszesz, może to być problem z mieszanką

P0104 może dot. przepływomierza ( do wyczyszczenia/ do kontroli wszystkie połączenia). Ew. do przeczyszczenia/kontroli EGR




No właśnie. Błąd katalizatora to ten P0420. Ale występuje tylko i wyłącznie podczas jazdy na gazie wiec sonda i kat raczej sprawne. Pozostałe błędy mam z kolei podczas jazdy na benzynie. No i chciałem zapytać o przyczynę, ewentualne konsekwencje dalszej jazdy z nimi itp a temat od razu został zamknięty. Mam kilka pytań miedzy innymi jak ewentualnie wyczyścić EGR. Nawet nie wiem gdzie on się znajduje. Poza tym zauważyłem ze spaliny na benzynie na rozgrzanym silniku dziwnie śmierdzą. Co jakby jakiś bakelit lub tani chiński plastyk się palił. Spaliny są bezbarwne. Może to tylko min się wydaje.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Arkadius 73 » 29 maja 2014, 17:13

P2000 jest związany z sondą lub grzałką albo walnęty cat , co do drugiego błędu to przeczyściłbym egr , ja zawsze twierdzę że te silniki do gazu się nie nadają ale inni mówią inaczej więc powodzenia

Ps teraz zauważyłem że jesteś z Dortmundu , poszukaj nr do skn na twóją zone i zadzwoń coś poradzą
Arkadius 73
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6