Strona 1 z 2

Problem z rolką prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 22 maja 2014, 12:06
przez dzialos
Witam...czy ta rolka ma takie wypusty u was też? czy zużyła sie w tak dziwny sposób i nadaje się do wymiany?
Obrazek

PostNapisane: 22 maja 2014, 18:47
przez matthies
nie wiem czy 2.0 i 2.3 sa tutaj analogiczne, ale u mnie nowa rolka prowadząca wygląda tak:
20140416_125713.jpg

niestety tylko takie zdjęcie mam.

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotna) -foto

PostNapisane: 23 maja 2014, 00:36
przez dzialos
A jakiej firmy ta rolka...i jakie koszta?..moja ma śd. 70mm szer. 25mm

PostNapisane: 23 maja 2014, 07:49
przez matthies
rolka napinacza paska osprzętu, OEM JAPAN – 109PLN
rolka prowadząca paska osprzętu OEM JAPAN – 89PLN

nie ukrywam, nie pamiętam która jest która, ani rozmiarów nie pamiętam, ale mam w domu stare, więc mogę po południu zmierzyć.

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotna) -foto

PostNapisane: 23 maja 2014, 11:02
przez dzialos
to chyba nie te rolki..bo ceny tej mojej rolki zaczynaja sie od 150 pln, a dobry zamiennik np.INA kosztuje 170pln po zniżkach:(

PostNapisane: 23 maja 2014, 14:42
przez matthies
nie wiem czy tam jeszcze jakieśrolki są, i powtarzam że to od silnika 2.3
Zapytaj w klubowym sklepie http://www.mazdaspeed.pl/sklep , Paweł albo ravo zrobią ci dobrą ofertę, tylko dochodzi jeszcze koszt wysyłki. Przede wszystkim, musisz być pewien o którą rolkę się rozchodzi.

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotna) -foto

PostNapisane: 25 maja 2014, 12:10
przez xRafalx
Może to zbieg okoliczności lub coś, ale moja rolka prowadząca wygląda tak samo. Też ma takie wypusty :|

A mamy ten sam rocznik auta i silnik :)

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotna) -foto

PostNapisane: 26 maja 2014, 06:38
przez dzialos
mechanik powiedział że ta rolka jest zniszczona...i niszczy przy okazji pasek...no coż ja już zakupiłem nowa i będe wymieniał

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotna) -foto

PostNapisane: 25 cze 2014, 14:59
przez xRafalx
Wybaczcie, że odgrzewam kotleta ale mam pytanie ta rolka jaki ma numer oryginalny? I gdzie mogę ją dorwać z orginału? :)

PostNapisane: 25 cze 2014, 15:20
przez Paweł
Rolka prowadząca paska osprzętu Mazda OE LFH1-15-940A. Kosztuje 289 zł.
Rolka napinacza paska osprzętu (tylko razem z paskiem) Mazda OE L3Y1-15-SAX. Cena 422 zł.

Nie dostaniesz oryginału inaczej, ale rolki, które kupił matthies są w porządku.

PostNapisane: 27 cze 2014, 14:46
przez Riki
xRafalx napisał(a):Wybaczcie, że odgrzewam kotleta ale mam pytanie ta rolka jaki ma numer oryginalny? I gdzie mogę ją dorwać z orginału? :)

rolki OEM JAPAN są na łożyskach NTN – dobrej jakości, zdają egzamin. Zero reklamacji. OE MAZDA jest sporo droższa i też będzie siedział tam NTN, może NSK.

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 10 sie 2016, 10:14
przez Greg88
Ostatnio wymieniałem u siebie kompletny napinacz. Do tego mam rolkę prowadzącą którą też chciałbym wymienić. Ktoś z kolegów na forum wykonywał taką wymianę we własnym zakresie? Ze wstępnych oględzin jest tam jakby za mało miejsca między rolką a ramą samochodu – śruba mocująca rolki jest strasznie długa i wydaje się że będą problemy z jej wyciągnięciem z gniazda...

PostNapisane: 10 sie 2016, 18:05
przez Marwis
Ciasno jest, ale płaskim kluczem da radę odkręcić, tylko długo to trwało (w LF 2.0)

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 11 sie 2016, 07:27
przez Greg88
Czyli śruba wyjdzie mam rozumieć :)
Swoją drogą nie lubię "takich" śrub, wg mnie jest to typ śruby która lubi zostawać w gwincie :)

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 14 sie 2016, 18:23
przez adam_b96
EDIT: znalazłem sam schemat

chodzi mi o PULLEY,IDLE nr OEM – LFH1-15-940

w internecie pod tym oznaczeniem jest rolka osprzętu alternatora.... :/

oraz PASEK 6PK-2260 ? potwierdzone to oznaczenie?


Rozumiem że rolka o której mówimy to ta górna. Sklep IC nazywa ją Rolka zwrotna paska wieloklinowego U mnie jest ona metalowa, a widzę że SKF, INA i inne zamienniki mają bieżnię już z tworzywa.

Jeszcze zapytam dla pewności. Kierunek ODKRĘCANIA akurat tej rolki to przeciwny do wskazówek zegara?? Nie wiem czy nie ma tam innego kierunku gwintu.


15-940 LFH1-15-940 PULLEY,IDLE
15-98X LFG1-15-980B TENSIONER,BELT'V'
18-381U LFH1-15-909B BELT 6PK-2260
99-756 99794-0840 BOLT,FLANGE

Dopisano 14 sie 2016, 19:49:

A śruba wychodzi bez problemu?? jest tam mało miejsca a gwint widać dość długi

PostNapisane: 14 sie 2016, 20:37
przez Marwis
Pasek to ten, ja kupiłem Bando, podobno taki na pierwszy montaż szedł.
Wszystkie gwinty są normalne, da się z nadkola odkręcić.

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 14 sie 2016, 20:46
przez adam_b96
z nadkola czyli jak?? Myślałem że odkręcam kluczem płaskim pomiędzy nadkolem a blokiem silnika. Mowa o rolce PULLEY IDLE. Do niej jest najgorszy dostęp

PostNapisane: 14 sie 2016, 21:56
przez Marwis
tzn odkręcając nadkole, czyli standardowo. Do zwrotnej też się dostaniesz płaskim kluczem, tylko trochę trzeba nim namachać (szybciej byłoby kluczem płaskim z grzechotką)

Re: Problem z rolka prowadzącą (zwrotną) -foto

PostNapisane: 15 sie 2016, 07:29
przez adam_b96
Mówisz o 6? Mówimy o rolce ze zdjęcia z pierwszego postu po prawo od alternatora, a nie napinającej znajdującej się poniżej rolki od alternatora. Tutaj mamy bardzo wąsko (ok 3cm do metalowego nadkola) i pytałem czy cały gwint wychodzi bez problemu

PostNapisane: 15 sie 2016, 15:11
przez Marwis
Tak, cały czas o niej mowa. Śruba jest długa, ale z tego co pamiętam otwór w bloku nie jest gwintowany do samego końca (było tam takie nacięcie w którym przesuwasz całą śrubę z rolką w bok – widać to na rys z katalogu).
Z napinającą oczywiście nie ma większego problemu.