Problem z rolką prowadzącą (zwrotną) -foto

Postprzez dzialos » 22 maja 2014, 12:06

Witam...czy ta rolka ma takie wypusty u was też? czy zużyła sie w tak dziwny sposób i nadaje się do wymiany?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez matthies » 22 maja 2014, 18:47

nie wiem czy 2.0 i 2.3 sa tutaj analogiczne, ale u mnie nowa rolka prowadząca wygląda tak:
20140416_125713.jpg

niestety tylko takie zdjęcie mam.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dzialos » 23 maja 2014, 00:36

A jakiej firmy ta rolka...i jakie koszta?..moja ma śd. 70mm szer. 25mm
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez matthies » 23 maja 2014, 07:49

rolka napinacza paska osprzętu, OEM JAPAN – 109PLN
rolka prowadząca paska osprzętu OEM JAPAN – 89PLN

nie ukrywam, nie pamiętam która jest która, ani rozmiarów nie pamiętam, ale mam w domu stare, więc mogę po południu zmierzyć.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dzialos » 23 maja 2014, 11:02

to chyba nie te rolki..bo ceny tej mojej rolki zaczynaja sie od 150 pln, a dobry zamiennik np.INA kosztuje 170pln po zniżkach:(
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez matthies » 23 maja 2014, 14:42

nie wiem czy tam jeszcze jakieśrolki są, i powtarzam że to od silnika 2.3
Zapytaj w klubowym sklepie http://www.mazdaspeed.pl/sklep , Paweł albo ravo zrobią ci dobrą ofertę, tylko dochodzi jeszcze koszt wysyłki. Przede wszystkim, musisz być pewien o którą rolkę się rozchodzi.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez xRafalx » 25 maja 2014, 12:10

Może to zbieg okoliczności lub coś, ale moja rolka prowadząca wygląda tak samo. Też ma takie wypusty :|

A mamy ten sam rocznik auta i silnik :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez dzialos » 26 maja 2014, 06:38

mechanik powiedział że ta rolka jest zniszczona...i niszczy przy okazji pasek...no coż ja już zakupiłem nowa i będe wymieniał
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez xRafalx » 25 cze 2014, 14:59

Wybaczcie, że odgrzewam kotleta ale mam pytanie ta rolka jaki ma numer oryginalny? I gdzie mogę ją dorwać z orginału? :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Paweł » 25 cze 2014, 15:20

Rolka prowadząca paska osprzętu Mazda OE LFH1-15-940A. Kosztuje 289 zł.
Rolka napinacza paska osprzętu (tylko razem z paskiem) Mazda OE L3Y1-15-SAX. Cena 422 zł.

Nie dostaniesz oryginału inaczej, ale rolki, które kupił matthies są w porządku.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Riki » 27 cze 2014, 14:46

xRafalx napisał(a):Wybaczcie, że odgrzewam kotleta ale mam pytanie ta rolka jaki ma numer oryginalny? I gdzie mogę ją dorwać z orginału? :)

rolki OEM JAPAN są na łożyskach NTN – dobrej jakości, zdają egzamin. Zero reklamacji. OE MAZDA jest sporo droższa i też będzie siedział tam NTN, może NSK.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Greg88 » 10 sie 2016, 10:14

Ostatnio wymieniałem u siebie kompletny napinacz. Do tego mam rolkę prowadzącą którą też chciałbym wymienić. Ktoś z kolegów na forum wykonywał taką wymianę we własnym zakresie? Ze wstępnych oględzin jest tam jakby za mało miejsca między rolką a ramą samochodu – śruba mocująca rolki jest strasznie długa i wydaje się że będą problemy z jej wyciągnięciem z gniazda...
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Marwis » 10 sie 2016, 18:05

Ciasno jest, ale płaskim kluczem da radę odkręcić, tylko długo to trwało (w LF 2.0)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Greg88 » 11 sie 2016, 07:27

Czyli śruba wyjdzie mam rozumieć :)
Swoją drogą nie lubię "takich" śrub, wg mnie jest to typ śruby która lubi zostawać w gwincie :)
Ostatnio edytowano 23 sty 2019, 11:01 przez Greg88, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez adam_b96 » 14 sie 2016, 18:23

EDIT: znalazłem sam schemat

chodzi mi o PULLEY,IDLE nr OEM – LFH1-15-940

w internecie pod tym oznaczeniem jest rolka osprzętu alternatora.... :/

oraz PASEK 6PK-2260 ? potwierdzone to oznaczenie?


Rozumiem że rolka o której mówimy to ta górna. Sklep IC nazywa ją Rolka zwrotna paska wieloklinowego U mnie jest ona metalowa, a widzę że SKF, INA i inne zamienniki mają bieżnię już z tworzywa.

Jeszcze zapytam dla pewności. Kierunek ODKRĘCANIA akurat tej rolki to przeciwny do wskazówek zegara?? Nie wiem czy nie ma tam innego kierunku gwintu.


15-940 LFH1-15-940 PULLEY,IDLE
15-98X LFG1-15-980B TENSIONER,BELT'V'
18-381U LFH1-15-909B BELT 6PK-2260
99-756 99794-0840 BOLT,FLANGE

Dopisano 14 sie 2016, 19:49:

A śruba wychodzi bez problemu?? jest tam mało miejsca a gwint widać dość długi
Załączniki
0_A1_2G41081.gif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marwis » 14 sie 2016, 20:37

Pasek to ten, ja kupiłem Bando, podobno taki na pierwszy montaż szedł.
Wszystkie gwinty są normalne, da się z nadkola odkręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez adam_b96 » 14 sie 2016, 20:46

z nadkola czyli jak?? Myślałem że odkręcam kluczem płaskim pomiędzy nadkolem a blokiem silnika. Mowa o rolce PULLEY IDLE. Do niej jest najgorszy dostęp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marwis » 14 sie 2016, 21:56

tzn odkręcając nadkole, czyli standardowo. Do zwrotnej też się dostaniesz płaskim kluczem, tylko trochę trzeba nim namachać (szybciej byłoby kluczem płaskim z grzechotką)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez adam_b96 » 15 sie 2016, 07:29

Mówisz o 6? Mówimy o rolce ze zdjęcia z pierwszego postu po prawo od alternatora, a nie napinającej znajdującej się poniżej rolki od alternatora. Tutaj mamy bardzo wąsko (ok 3cm do metalowego nadkola) i pytałem czy cały gwint wychodzi bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marwis » 15 sie 2016, 15:11

Tak, cały czas o niej mowa. Śruba jest długa, ale z tego co pamiętam otwór w bloku nie jest gwintowany do samego końca (było tam takie nacięcie w którym przesuwasz całą śrubę z rolką w bok – widać to na rys z katalogu).
Z napinającą oczywiście nie ma większego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6