Strona 1 z 1

Mazda6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 27 kwi 2014, 18:35
przez generaldawid
Witam wszystkich.
Potrzebuje porady, czy już ktoś z was zmieniał silnik w 6'ce.
Mój 1.8 bierze olej i zamiast pakować kasę w ten silnik pomyślałem czy nie lepiej wsadzić 2.0.
Wydaja mi się że mocowania silnika i skrzyni są te same. Co do wiązki silnika nie jestem pewien.
No i czy skrzynia się nie różni mocowaniem do silnika.

Re: Mazda 6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 27 kwi 2014, 22:47
przez Wojtek
przełóż całość... tzn. silnik, skrzynia 6MT wiązka komp i zawieszenie przednie...
albo...
kup za grosze w UK drugą taką już z silnikiem 2.0 :)

PostNapisane: 27 kwi 2014, 22:48
przez generaldawid
A jaka jest różnica w zawieszeniu przednim.
Z tego co kojarzę to wszystkie wahacze są takie samie różnica jest tylko w zaciskach bo 2.0 ma większe tarcze.

Re: Mazda 6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 28 kwi 2014, 17:37
przez misiek89
Zawias jest ten sam ale nie wiem jak wtedy z półosiami zapewne są inne trzeba by sprawdzić

Re: Mazda 6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 19 wrz 2014, 16:57
przez lukaszrze
Witam
Zawieszenie silnika jest takie same w 1.8 i 2.0.
Przednie zawieszenie też może się różnic średnicą tarcz / zaciskiem lub jego osadzeniem. Trzeba zmierzyć.
Półosie mogą zostać z 1.8.
Skrzynia biegów o ile fizycznie podejdzie to trzeba porównać przełożenia dla 1.8 i 2.0.
Na pewno będzie potrzebny komputer + komplet do odpalenia immo, klucze.
Jak dalej chcesz drążyć temat zapraszam na pw coś doradzimy. :)
Pozdrawiam

PostNapisane: 19 wrz 2014, 18:50
przez dobrzyn22
lukaszrze napisał(a):Jak dalej chcesz drążyć temat zapraszam na pw coś doradzimy

a dlaczego na PW ?? Od właśnie takich porad jest forum....

Re: Mazda6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 27 sty 2017, 10:47
przez DeviS
Witam. Niestety znalazłem się w tym wątku że względu na to że po wywaleniu checka (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i sprawdzeniu kompresji (4 bary na 3 cylindrze ;P) postanowiłem że zaglebie się w temat SWAPu silnika właśnie z 1.8 na 2.0.
Czy tak jak kolega pisał wcześniej że wystarczy zmienic goły silnik oraz komputer i stacyjkę ??
Czy cały osprzęt jest ten sam ? Wtryski ? Wiązka ? Sprzęgło ?
I jak ze skrzynią biegów ? W 2.0 w przedlifcie jest 5 biegowa, czy jest to ta sama co w 1.8 i mogę ją bez problemu zostawić ? ;)

PostNapisane: 27 sty 2017, 12:06
przez maciejb
DeviS napisał(a):Witam. Niestety znalazłem się w tym wątku że względu na to że po wywaleniu checka (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i sprawdzeniu kompresji (4 bary na 3 cylindrze ;P) postanowiłem że zaglebie się w temat SWAPu silnika właśnie z 1.8 na 2.0.

Dopytam tylko czy zapłon wypada Ci zawsze? Na benzynie i na LPG?
Masz lubrykację w instalacji lpg?

PostNapisane: 27 sty 2017, 14:31
przez DeviS
Wcześniej jak kasowalem błąd, wyskakiwał na drugi dzień. Teraz wyskakuje ponownie po 5 minutach czyli cały czas mam teraz wypadanie zapłonu ;) Tak, benzyna i LPG to samo ;). Zapewne zawór wypalony ;) Nie mam lubryfikacji, podobno jest to efekt placebo który tylko daje spokój psychiczny że jednak masz coś takiego założonego ;) Na gazie mam przeplatana 110k km także sporo, instalacja zawsze była dobrze wyregulowana, zapewne spóźniłem się z regulacja zaworów i to było przyczyną dzisiejszego stanu ;)

PostNapisane: 27 sty 2017, 15:55
przez maciejb
Namówiłeś mnie na sprawdzenie luzów zaworowych ;)
Kupiłem auto z instalacją lpg prawie od samego początku, a teraz ma 200 tyś. nie wiem ile pomogła w tym lubryfikacja, ale jeszcze jeździ. Na benzynie idealnie, na gazie szarpie i raz na parę dni wypadnie zapłon, ale pocieszam się, że co najwyżej powymieniam połowę instalacji gazowej i będzie ok.
Nie wiem czy szarpałbym się ze swapem silnika, tym bardziej na inny, takie koszty że lepiej chyba auto zmienić... Powodzenia!

Re: Mazda6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 27 sty 2017, 18:54
przez PP89
A masz jakieś inne problemy z silnikiem?
Przecież wystarczy zrobić remont głowicy.

Re: Mazda6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

PostNapisane: 28 sty 2017, 13:09
przez DeviS
No niestety ale także po regulacji zaworów Madzia myli paliwo z olejem i wciąga go 0,5L na 1000km ;) Przed regulacja nie brała nic, dlatego to jest bardzo zaskakujące ;) Bo jeśli to wina pierscieni w takim razie sam remont głowicy do końca nie rozwiąże moich problemów ;)

PostNapisane: 29 sty 2017, 19:06
przez Marwis
Miałem to samo w 323f. Wypalony zawór. Po wymianie zaworu i uszczelnieniu góry silnika od razu zaczęła wciągać litrami olej.