Mazda6 GG SWAP z 1.8 na 2.0

Postprzez generaldawid » 27 kwi 2014, 18:35

Witam wszystkich.
Potrzebuje porady, czy już ktoś z was zmieniał silnik w 6'ce.
Mój 1.8 bierze olej i zamiast pakować kasę w ten silnik pomyślałem czy nie lepiej wsadzić 2.0.
Wydaja mi się że mocowania silnika i skrzyni są te same. Co do wiązki silnika nie jestem pewien.
No i czy skrzynia się nie różni mocowaniem do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez Wojtek » 27 kwi 2014, 22:47

przełóż całość... tzn. silnik, skrzynia 6MT wiązka komp i zawieszenie przednie...
albo...
kup za grosze w UK drugą taką już z silnikiem 2.0 :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez generaldawid » 27 kwi 2014, 22:48

A jaka jest różnica w zawieszeniu przednim.
Z tego co kojarzę to wszystkie wahacze są takie samie różnica jest tylko w zaciskach bo 2.0 ma większe tarcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez misiek89 » 28 kwi 2014, 17:37

Zawias jest ten sam ale nie wiem jak wtedy z półosiami zapewne są inne trzeba by sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez lukaszrze » 19 wrz 2014, 16:57

Witam
Zawieszenie silnika jest takie same w 1.8 i 2.0.
Przednie zawieszenie też może się różnic średnicą tarcz / zaciskiem lub jego osadzeniem. Trzeba zmierzyć.
Półosie mogą zostać z 1.8.
Skrzynia biegów o ile fizycznie podejdzie to trzeba porównać przełożenia dla 1.8 i 2.0.
Na pewno będzie potrzebny komputer + komplet do odpalenia immo, klucze.
Jak dalej chcesz drążyć temat zapraszam na pw coś doradzimy. :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2014, 18:52
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi ColtEVO 2.0T

Postprzez dobrzyn22 » 19 wrz 2014, 18:50

lukaszrze napisał(a):Jak dalej chcesz drążyć temat zapraszam na pw coś doradzimy

a dlaczego na PW ?? Od właśnie takich porad jest forum....
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DeviS » 27 sty 2017, 10:47

Witam. Niestety znalazłem się w tym wątku że względu na to że po wywaleniu checka (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i sprawdzeniu kompresji (4 bary na 3 cylindrze ;P) postanowiłem że zaglebie się w temat SWAPu silnika właśnie z 1.8 na 2.0.
Czy tak jak kolega pisał wcześniej że wystarczy zmienic goły silnik oraz komputer i stacyjkę ??
Czy cały osprzęt jest ten sam ? Wtryski ? Wiązka ? Sprzęgło ?
I jak ze skrzynią biegów ? W 2.0 w przedlifcie jest 5 biegowa, czy jest to ta sama co w 1.8 i mogę ją bez problemu zostawić ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez maciejb » 27 sty 2017, 12:06

DeviS napisał(a):Witam. Niestety znalazłem się w tym wątku że względu na to że po wywaleniu checka (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i sprawdzeniu kompresji (4 bary na 3 cylindrze ;P) postanowiłem że zaglebie się w temat SWAPu silnika właśnie z 1.8 na 2.0.

Dopytam tylko czy zapłon wypada Ci zawsze? Na benzynie i na LPG?
Masz lubrykację w instalacji lpg?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez DeviS » 27 sty 2017, 14:31

Wcześniej jak kasowalem błąd, wyskakiwał na drugi dzień. Teraz wyskakuje ponownie po 5 minutach czyli cały czas mam teraz wypadanie zapłonu ;) Tak, benzyna i LPG to samo ;). Zapewne zawór wypalony ;) Nie mam lubryfikacji, podobno jest to efekt placebo który tylko daje spokój psychiczny że jednak masz coś takiego założonego ;) Na gazie mam przeplatana 110k km także sporo, instalacja zawsze była dobrze wyregulowana, zapewne spóźniłem się z regulacja zaworów i to było przyczyną dzisiejszego stanu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez maciejb » 27 sty 2017, 15:55

Namówiłeś mnie na sprawdzenie luzów zaworowych ;)
Kupiłem auto z instalacją lpg prawie od samego początku, a teraz ma 200 tyś. nie wiem ile pomogła w tym lubryfikacja, ale jeszcze jeździ. Na benzynie idealnie, na gazie szarpie i raz na parę dni wypadnie zapłon, ale pocieszam się, że co najwyżej powymieniam połowę instalacji gazowej i będzie ok.
Nie wiem czy szarpałbym się ze swapem silnika, tym bardziej na inny, takie koszty że lepiej chyba auto zmienić... Powodzenia!
Ostatnio edytowano 27 sty 2017, 19:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez PP89 » 27 sty 2017, 18:54

A masz jakieś inne problemy z silnikiem?
Przecież wystarczy zrobić remont głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez DeviS » 28 sty 2017, 13:09

No niestety ale także po regulacji zaworów Madzia myli paliwo z olejem i wciąga go 0,5L na 1000km ;) Przed regulacja nie brała nic, dlatego to jest bardzo zaskakujące ;) Bo jeśli to wina pierscieni w takim razie sam remont głowicy do końca nie rozwiąże moich problemów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Marwis » 29 sty 2017, 19:06

Miałem to samo w 323f. Wypalony zawór. Po wymianie zaworu i uszczelnieniu góry silnika od razu zaczęła wciągać litrami olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6