Wyciek paliwa pod maską i zapach benzyny w kabinie

Postprzez zlotek24 » 23 sty 2014, 10:40

Witam wszystkich,

Wczoraj spotkało mnie nieprzyjemne zdarzenie. Auto odpaliło normalnie, zacząłem wyjeżdżać z osiedla na którym mieszkam, nic podejrzanego się nie działo. W pewnym momencie, po przejechaniu ok. 200 – 300m, poczułem bardzo intensywny zapach benzyny w kabinie, który z każdą kolejną sekundą się nasilał. Od tego momentu przejechałem jeszcze z 40-50m po czym silnik zadławił się i sam zgasł. Udało mi się odpalić auto jeszcze raz, zjechałem na pobocze i zaparkowałem, zgasiłem silnik i zajrzałem pod maskę. Niestety było już po godz. 23 i niewiele było widać, ale z pod maski unosił się intensywny zapach benzyny i dym w miejscu gdzie znajduje się bagnet do sprawdzenia poziomu oleju. Wyglądało to tak jakby paliwo nie zostało dostarczone do komory spalania tylko wylewało się gdzieś na zewnątrz na silnik. Nie jestem w temacie znawcą ale pierwsze co mi przyszło do głowy i wydawało się logiczne to to że gdzieś w układzie paliwowym występuje nieszczelność. Po zgaśnięciu silnika nie było problemu z jego ponownym uruchomieniem, charakterystyczne było nagłe nasilenie zapachu benzyny w tym momencie. Wydaje mi się że może to być jakaś nieszczelność w listwie wtryskowej i paliwo jest wylewane bezpośrednio na silnik. Czy ktoś może miał podobną przypadłość ? Wszelka pomoc jest mile widziana.

Pozdrawiam

P.S. Wydaje mi się że znalazłem źródło wycieku paliwa. Przewód paliwowy w miejscu, w którym łączy się z listwą wtryskiwaczy ma wybrakowaną tą "złączkę" , która powoduje jego stabilne umocowanie i nie zsuwanie się. Z drugiej strony przewodu (pod szybą, w miejscu gdzie przewód wchodzi w obszar pod maską samochodu) taka złączka się znajduje. Znalazłem na allegro moim zdaniem taki właśnie przewód (zdjęcie poniżej) i czy ktoś mógłby potwierdzić że to o właśnie taki przewód w tym przypadku chodzi? Z góry dziękuję.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3864116996.jpg
zlotek24
 

Postprzez kikr » 2 lut 2014, 12:53

Witam
Po wymianie czujnika stukowego w Mazdzie 3 mechanik musiał źle wcisnąć przewód paliwowy i po przejechaniu kilku kilometrów benzyna lała się na silnik.
Mechanik wcisnął przewód i zamocował trzy opaski tworzywowe. Opaski tworzywowe raczej nie są trwałe i pękają z biegiem czasu i sytuacja może się powtórzyć.
Teraz zastanawiam się czy muszę wymienić cały przewód paliwowy, czy tylko szybkozłaczkę (wtyczkę).
Dodatkowo proszę o poradę jak się pozbyć brzydkiego zapachu paliwa w kabinie?
Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 07:11
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 2 lut 2014, 13:57

kikr napisał(a):Mechanik wcisnął przewód i zamocował trzy opaski tworzywowe

<glupek2> niezły spec <oczy>

kikr napisał(a):Opaski tworzywowe raczej nie są trwałe i pękają z biegiem czasu

dokładnie – po dość niedługim czsie robią się bardzo kruche
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 2 lut 2014, 14:05

wymien to co musisz, jak waz caly to raczej bym go zostawil
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 2 lut 2014, 15:57

Ja w kwestii formalnej .
Opaski tworzywowe nazywają się trytytki :D
Grucha
 

Postprzez kikr » 4 lut 2014, 22:43

Dzięki za uwagi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 07:11
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Postprzez Janoszka » 5 lut 2014, 02:51

Grucha napisał(a):Ja w kwestii formalnej .
Opaski tworzywowe nazywają się trytytki :D

Opaski kablowe. U mnie w pracy nazywane "trytki" :D
Te czarne są bardziej odporne na UV (do stosowania na zewnątrz)
Białe nie są odporne na UV – szybko twardnieją i się kruszą.
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez kikr » 5 lut 2014, 20:46

Dzięki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 07:11
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6