Kontrolka oleju przy hamowaniu

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 16:55

Witam wszystkich
Dzisiaj zauważyłem, że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy mocniejszym nieco dłuższym hamowaniu i gaśnie. W trasie oczywiście nie pali się.
Olej oryginalny Dexelia, wymieniany przez ASO ok 2 tyg temu.
Poziom oleju na bagnecie ciężki do stwierdzenia <glupek2> (dzisiaj sprawdzałem i widać, że bagnet jest mokry znacznie powyżej górnej granicy).

Czytałem podobny wątek, ale nie odpowiada on konkretnie na mój problem.
Co może być przyczyną ? Bezwładność oleju ? Wyciek ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 16:59

cisnienie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 17:08

Dlaczego dzieje się to przy hamowaniu ?
Rozumiem, że autko najlepiej odstawić na warsztat lub ASO ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez miro62 » 6 sty 2014, 17:14

Taki objaw sugerowałby że jest mało oleju i przy hamowaniu ucieka w misce z pod smoka <oczy>
miro62
 

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 17:35

miro62, kolega ma 1.8 Pb :P

ulmen napisał(a):Dlaczego dzieje się to przy hamowaniu ?

generalnie...
zbyt malo oleju i/lub za male jego cisnienie... nie czekaj az kontrolka sie zapali na dluzej... <oczy>

ps. poczytaj na forum o Twoim silniku np. w watku o ubywaniu oleju...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 17:38

Ok, poczytam. Dzięki za info.

Co powiecie na taką próbę: kupić 1L oleju, wlać, i sprawdzić czy sytuacja się powtórzy?

ps. to mój pierwszy samochód i jestem b. niedoświadczony.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez miro62 » 6 sty 2014, 17:44

ulmen napisał(a):Co powiecie na taką próbę: kupić 1L oleju, wlać, i sprawdzić czy sytuacja się powtórzy?

Do dzieła ;) ale Sprawdź poziom na bagnecie
Ostatnio edytowano 6 sty 2014, 17:45 przez miro62, łącznie edytowano 1 raz
miro62
 

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 17:45

ulmen napisał(a):Olej oryginalny Dexelia, wymieniany przez ASO ok 2 tyg temu.

1. sprawdz dokladnie poziom oleju... (jest o tym watek w dziale GG/GY)
2. sprawdz, czy nie ma zadnych wyciekow np. przy filtrze oleju
3. zastanow sie, czy ASO wlalo odpowiednia ilosc oleju... z faktura :P
4. jak jest go za malo, to mozesz troszke dolac... i sprawdzic po kilku dniach czy nie ubywa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez misiek89 » 6 sty 2014, 17:47

Zacznij od poprawnego sprawdzenia poziomu oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 18:03

ASO wlało coś takiego (23 grudnia 2013):
Olej TOTAL 0008 mazda orginal oil ultra 5W30 208L w ilości 4,5 litra.

Jutro sprawdzę poziom oleju, dzisiaj już za ciemno aby dokładnie to zdiagnozować. Wrzucę zdjęcie bagnetu po pomiarze.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 18:16

ulmen napisał(a):Olej oryginalny Dexelia,

ulmen napisał(a):Olej TOTAL 0008
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 18:23

Wojtek, ok mała nieścisłość. Przy czym pamiętam jak dziś moje pytanie "a jaki olej lejecie ?" I odpowiedź "asystenta klienta": Dexelia....
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 6 sty 2014, 19:28

eh... pewnie zaplaciles jak za dexelie...
akurat przy Pb, to nie ma az takiego znaczenia... (olej byl wlany 2 tygodnie temu), ale zawsze trzeba zwracac na to uwage...

ps. nie znalazlem takiego oleju (jego specyfikacji)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 6 sty 2014, 19:38

Zapłaciłem za olej + filtr + robocizna 350 zł.
ps. nie znalazlem takiego oleju (jego specyfikacji)

Czyli równie dobrze mogli tam nalać cokolwiek... Chyba jutro przedzwonię do ASO Zabrze.

Dopisano 6 sty 2014, 20:53:

Małe pytanie – czytam fora angielskie i tam piszą, że podobna sytuacja (tzn miganie kontrolki oleju przy hamowaniu) spowodowane może być nadmiarem oleju. W moim przypadku pomiar oleju był dokonywany zarówno przeze mnie jak i mojego ojca i oboje mieliśmy problemy z interpretacją wskazania, przy czym obstawialiśmy (po oględzinach bagnetu), że oleju jest za dużo.

ps. z tego co znalazłem z instrukcji obsługi i w internecie bagnet powinien być płaski. Mój wygląda jak zawieszony ołowiany ciężarek w kształcie walca z wycięciem. Na tym wycięciu są oznaczone poziomy oleju, ale nie ma liter H i L. Jutro umieszczę zdjęcie.

Dzięki za pomoc chłopaki ! <spoko>

Dopisano 7 sty 2014, 08:21:

Zmierzyłem poziom oleju. Procedura wyglądała następująco:
1. Auto całą noc stało na nierównym gruncie więc ok 7:40 przestawiłem je na poziomy fragment parkingu
2. Odczekałem ok 20 minut.
3. Zmierzyłem poziom oleju (wyciągnięcie bagnetu, wyczyszczenie do sucha, włożenie z powrotem).
4. Miarka była generalnie cała zaoliwiona. Brak charakterystycznej kropli na samym dole miarki. Kolor oleju raczej ciemny.

Zdjęcie przedstawia miarkę po wytarciu papierem.

Auto ma 82300km.

Dopisano 7 sty 2014, 14:34:

Wg. serwisu mazda spaliła 2L oleju. Dystans który przejechałem to 400km.
Czyli "trup" ?
Możecie mi podpowiedzieć jakie są objawy tak dużego spalania ? Np. spadek mocy, kopcenie ? Coś co mogę łatwo zdiagnozować.
Załączniki
m1.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6