Strona 1 z 2

Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 31 gru 2013, 11:58
przez Kamil611
Witam. Posiadam 6 z 2.0 beznyną i gazem z 2003r kombi. Mam ją od ponad roku wymieniłem w niej świece oraz przewody i wyczyściłem cały dolot do silnika (jak było napisane na forum).
Posiadam taki problem że przy szybkiej zmianie biegu(szczególnie z 1 na 2) jest ostre szarpnięcie wyczuwalne samochodu taka jakby "dziura". Jedynie nie jest to prawie wyczuwalne przy zmienie z 4 na 5..
Zauważyłem też że przy ostrym przyspieszaniu na małych biegach w okolicach 1900 obr. jest tez szrpniecie
tak jakby na chwile benzyna została odcięta (najbardziej to na 2 biegu jest to wyczuwalne).Na gazie i na benzynie ten sam efekt jest.
Bardzo prosze o pomoc bo juz mechanicy ze mnie zgolili duzo kasy a efekt ciągle pozostał i nie mogę sie go pozbyc.

P.s szprzęgło tez cały komplet był wymieniany, tez od kolegi od sprawnego auta podmieniłem cewkę

PostNapisane: 31 gru 2013, 17:41
przez matthies
Kamil611 napisał(a):Zauważyłem też że przy ostrym przyspieszaniu na małych biegach w okolicach 1900 obr. jest tez szrpniecie
tak jakby na chwile benzyna została odcięta (najbardziej to na 2 biegu jest to wyczuwalne).

dziwne , mam podobne objawy i mi zalecali wymianę kabli, ale skoro ty już wymieniałeś, to nie wiem co to może być. Bardzo chętnie sam też się dowiem.

PostNapisane: 31 gru 2013, 18:42
przez Fred.X
Zawór EGR może powodowac poszarpywanie :D i utratę mocy :D

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 1 sty 2014, 12:21
przez zagiell
A gdzie go szukać w benzynie i jak on wygląda?

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 1 sty 2014, 13:04
przez Fred.X

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 14:07
przez Kamil611
A jak go można sprawdzic albo może wyczyścic??? bo to jak widzę droga część jest.

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 15:55
przez Arkadius 73
Jakbyś był z Wa-wy to możemy zrobić logi i sprawdzić co mu dolega

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 18:34
przez Fred.X
Właśnie Kamil , uzupełnij profil , łatwiej zawsze pomóc wtedy :)

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 23:25
przez Kamil611
Bardzo by mi to pomogło, ale w Wawie jestem raz na 3 miesiące. Więc na razie chciałbym sam pokombinować co mu dolega..Więc prosił bym jeszcze o jakies podpowiedzi odnośnie tej usterki..








P.s jak mi sie nie uda naprawic to chciałbym was odwiedzić.. :)

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 23:39
przez Fred.X
Można spróbować dziada wyczyścić jakimś środkiem , np benzyną ekstrakcyjną lub jakimś szprajem do silnika ;)

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 2 sty 2014, 23:57
przez Kamil611
Myślę że to nic nie da bo czyściłem cały już dolot itp..Podejrzewam ze coś tu jest z sterowaniem silnika, tylko nie wiem co, albo z układem zaworowym.

PostNapisane: 3 sty 2014, 01:12
przez matthies
ale czy EGR czyściłeś?

PostNapisane: 3 sty 2014, 07:27
przez Fred.X
Kamil611 napisał(a):Myślę że to nic nie da bo czyściłem cały już dolot itp..Podejrzewam ze coś tu jest z sterowaniem silnika, tylko nie wiem co, albo z układem zaworowym.
EGR to system recylkulacji spalin;)
Awarie układów recyrkulacji spalin

Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. W systemach OBD układ recyrkulacji spalin należy do klasy B zagrożeń emisyjnych (średnie ryzyko emisyjne). Mogą wystąpić usterki, np. większe obroty na sprzęgle lub tzw. szarpanie podczas jazdy.

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 3 sty 2014, 21:39
przez Kamil611
O kurde to co mam robic??? Dobrego mechanika od mazdy w Białymstoku chyba nie znajdę?? Byłem w autoryzowanym serwisie i oni powiedzieli że mogą dochodzić co to jest ale wtopię duzo kasy w tą impreze..Gościu mi od mazdy powiedział że co trzecia 2 litrówki tak ma i znalezienie tego mija sie z celem.A mnie te troche szarpanie już wkurza. :(

PostNapisane: 3 sty 2014, 21:49
przez matthies
matthies napisał(a):czy EGR czyściłeś?

???????
jeśli nie to do roboty. są na forum opisy jak się do tego zabrać, przy okazji czyszczenia przepustnicy.
nie zaszkodzi, a może pomoże.

Re: Odp: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 3 sty 2014, 22:17
przez marwol
W Białym jest Pan Wiesiek :) lepszego ponoć nie ma. Odezwij sie na pw to nr jego przesle.

Pozdrawiam

Tapatalk

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 3 sty 2014, 22:32
przez Kamil611
Jutro się biorę do czyszczenia "egra" i opiszę efekty..Przepustnice nie dawno rozbierałem i czyściłem to myślę że drugi raz nie ma potrzeby.

Dopisano 3 sty 2014, 21:49:

Prosił bym jeszcze o dokładne wskazanie gdzie w samochdzie znajduje się ten zawór EGR i czym go dokładnie umyć??? bo nic na forum konkretnego nie mogę znależć. :(

PostNapisane: 3 sty 2014, 23:49
przez matthies
może być to samo czym czyści się przepustnicę. Znajduje się zaraz przy przepustnicy (przynajmniej u mnie)
Koledzy wklejali jak wygląda, na pewno znajdziesz.

Re: Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

PostNapisane: 4 sty 2014, 19:35
przez Kamil611
Niestety zabieg czyszczenia nic nie dał. Objawy dalej pozostały.

PostNapisane: 4 sty 2014, 23:02
przez Fred.X
w Fordzie Mondeo wystarczyło zaślepić i po kłopocie , nie wiem jak w Maździe , ale można spróbować :D