Wyczuwalna "dziura" przy zmianie biegów

Postprzez Kamil611 » 31 gru 2013, 11:58

Witam. Posiadam 6 z 2.0 beznyną i gazem z 2003r kombi. Mam ją od ponad roku wymieniłem w niej świece oraz przewody i wyczyściłem cały dolot do silnika (jak było napisane na forum).
Posiadam taki problem że przy szybkiej zmianie biegu(szczególnie z 1 na 2) jest ostre szarpnięcie wyczuwalne samochodu taka jakby "dziura". Jedynie nie jest to prawie wyczuwalne przy zmienie z 4 na 5..
Zauważyłem też że przy ostrym przyspieszaniu na małych biegach w okolicach 1900 obr. jest tez szrpniecie
tak jakby na chwile benzyna została odcięta (najbardziej to na 2 biegu jest to wyczuwalne).Na gazie i na benzynie ten sam efekt jest.
Bardzo prosze o pomoc bo juz mechanicy ze mnie zgolili duzo kasy a efekt ciągle pozostał i nie mogę sie go pozbyc.

P.s szprzęgło tez cały komplet był wymieniany, tez od kolegi od sprawnego auta podmieniłem cewkę
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez matthies » 31 gru 2013, 17:41

Kamil611 napisał(a):Zauważyłem też że przy ostrym przyspieszaniu na małych biegach w okolicach 1900 obr. jest tez szrpniecie
tak jakby na chwile benzyna została odcięta (najbardziej to na 2 biegu jest to wyczuwalne).

dziwne , mam podobne objawy i mi zalecali wymianę kabli, ale skoro ty już wymieniałeś, to nie wiem co to może być. Bardzo chętnie sam też się dowiem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Fred.X » 31 gru 2013, 18:42

Zawór EGR może powodowac poszarpywanie :D i utratę mocy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez zagiell » 1 sty 2014, 12:21

A gdzie go szukać w benzynie i jak on wygląda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Fred.X » 1 sty 2014, 13:04

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamil611 » 2 sty 2014, 14:07

A jak go można sprawdzic albo może wyczyścic??? bo to jak widzę droga część jest.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez Arkadius 73 » 2 sty 2014, 15:55

Jakbyś był z Wa-wy to możemy zrobić logi i sprawdzić co mu dolega
Arkadius 73
 

Postprzez Fred.X » 2 sty 2014, 18:34

Właśnie Kamil , uzupełnij profil , łatwiej zawsze pomóc wtedy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamil611 » 2 sty 2014, 23:25

Bardzo by mi to pomogło, ale w Wawie jestem raz na 3 miesiące. Więc na razie chciałbym sam pokombinować co mu dolega..Więc prosił bym jeszcze o jakies podpowiedzi odnośnie tej usterki..








P.s jak mi sie nie uda naprawic to chciałbym was odwiedzić.. :)
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez Fred.X » 2 sty 2014, 23:39

Można spróbować dziada wyczyścić jakimś środkiem , np benzyną ekstrakcyjną lub jakimś szprajem do silnika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamil611 » 2 sty 2014, 23:57

Myślę że to nic nie da bo czyściłem cały już dolot itp..Podejrzewam ze coś tu jest z sterowaniem silnika, tylko nie wiem co, albo z układem zaworowym.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez matthies » 3 sty 2014, 01:12

ale czy EGR czyściłeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Fred.X » 3 sty 2014, 07:27

Kamil611 napisał(a):Myślę że to nic nie da bo czyściłem cały już dolot itp..Podejrzewam ze coś tu jest z sterowaniem silnika, tylko nie wiem co, albo z układem zaworowym.
EGR to system recylkulacji spalin;)
Awarie układów recyrkulacji spalin

Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. W systemach OBD układ recyrkulacji spalin należy do klasy B zagrożeń emisyjnych (średnie ryzyko emisyjne). Mogą wystąpić usterki, np. większe obroty na sprzęgle lub tzw. szarpanie podczas jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamil611 » 3 sty 2014, 21:39

O kurde to co mam robic??? Dobrego mechanika od mazdy w Białymstoku chyba nie znajdę?? Byłem w autoryzowanym serwisie i oni powiedzieli że mogą dochodzić co to jest ale wtopię duzo kasy w tą impreze..Gościu mi od mazdy powiedział że co trzecia 2 litrówki tak ma i znalezienie tego mija sie z celem.A mnie te troche szarpanie już wkurza. :(
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez matthies » 3 sty 2014, 21:49

matthies napisał(a):czy EGR czyściłeś?

???????
jeśli nie to do roboty. są na forum opisy jak się do tego zabrać, przy okazji czyszczenia przepustnicy.
nie zaszkodzi, a może pomoże.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marwol » 3 sty 2014, 22:17

W Białym jest Pan Wiesiek :) lepszego ponoć nie ma. Odezwij sie na pw to nr jego przesle.

Pozdrawiam

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Kamil611 » 3 sty 2014, 22:32

Jutro się biorę do czyszczenia "egra" i opiszę efekty..Przepustnice nie dawno rozbierałem i czyściłem to myślę że drugi raz nie ma potrzeby.

Dopisano 3 sty 2014, 21:49:

Prosił bym jeszcze o dokładne wskazanie gdzie w samochdzie znajduje się ten zawór EGR i czym go dokładnie umyć??? bo nic na forum konkretnego nie mogę znależć. :(
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez matthies » 3 sty 2014, 23:49

może być to samo czym czyści się przepustnicę. Znajduje się zaraz przy przepustnicy (przynajmniej u mnie)
Koledzy wklejali jak wygląda, na pewno znajdziesz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kamil611 » 4 sty 2014, 19:35

Niestety zabieg czyszczenia nic nie dał. Objawy dalej pozostały.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez Fred.X » 4 sty 2014, 23:02

w Fordzie Mondeo wystarczyło zaślepić i po kłopocie , nie wiem jak w Maździe , ale można spróbować :D
Ostatnio edytowano 5 sty 2014, 10:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6