Nie odpala po regulacji zaworów

Postprzez Tribex » 16 gru 2013, 23:09

Witam wszyskich forumowiczów

Mam następujący problem.

Oddałem moją "Madzie" do mechanika na regulacje silnika , gdyż przejechałem nią 50tyś km od
zamontowania instalacji LPG. Obecnie auto ma 150 000 km przebiegu
Mechanik wykonał szereg zmian:

– regulacja zaworów
– wymiana świec
– wymiana szklanek ( niektóre od durateca fordowskie )
+wymiana paru uszczelek
– wymiana paska klinowego
– wymiana oleju

Po złożeniu niestety auto nie odpala: Już od ponad 2 tygodni mechanik walczy i próbuje wszystkimi siłami, złożyć wszystko do kupy ale niestety bez żadnych rezultatów. Czytałem na forum kilka podobnych wątków, ale żadna odpowiedź nie pomogła.

Sprawdzone zostały następujące rzeczy:
-paliwo – Jest
-ćiśnienie na cylindrach – JEST
-Iskra – JEST
-auto kręci rozrusznikiem , ale nie odpala

Mechanik przyznał się, że rozkładał silnik w pośpiechu , bez przyrządów,
następnie kilkakrotnie próbował zmontować z użyciem przyrządów . Niestety auto nadal nie odpala.
Zdaniem mechanika może to być wina nieprawidłowego położenia wału, ponieważ nie wiemy w jakiej pozycji był pierwotnie. ( oznaczenie wału korbowego w katalogu jest z mazdy 2,3 a składamy na przyrządzie do silnika 2.0 )

Drodzy klubowicze proszę o wasze opinie , może ktoś z was miał podobny przypadek

Dopisano 16 gru 2013, 22:35:

Dodam, że komputer nie wykazuje obecnie błędów,

Oraz podmienialiśmy czujnik położenia wału


Po pierwszym podłączeniu do komputera wyskoczyło tylko :"zbyt uboga mieszanka na sondzie lambda"

ale po skasowaniu błąd się nie pojawił

Auto przyjechało do mechanika o własnych siłach. A teraz już mija trzeci tydzień tej męczarni

Proszę pomóżcie , może znacie jakiegoś eksperta od "szóstek" z Mazowieckiego
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 22:35
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 BP + LPG
Rok prod.2006
147 KM Mazowieckie

Postprzez TeGiO » 17 gru 2013, 11:46

Laweta i wycieczka do Jaksy na bronisze?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 12:16

Probowal czujniki wypinac ? Moze w trybie awaryjnym zapali.
Przemek323c
 

Postprzez Tribex » 17 gru 2013, 18:36

Podkładałem czujnik z działającej mazdy i nic nie pomogło
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 22:35
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 BP + LPG
Rok prod.2006
147 KM Mazowieckie

Postprzez misiek89 » 17 gru 2013, 20:42

Tribex napisał(a):Zdaniem mechanika może to być wina nieprawidłowego położenia wału, ponieważ nie wiemy w jakiej pozycji był pierwotnie. ( oznaczenie wału korbowego w katalogu jest z mazdy 2,3 a składamy na przyrządzie do silnika 2.0 )
Nie ma to różnicy tak samo wał się ustawia i blokuje w tych sinikach, można zwalić wszystko złym montażem koła pasowego raz że musi być ustawione tak jak w manualu i podczasze dokręcania jak wyciągnie się blokady to wszystko się przestawi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Tribex » 18 gru 2013, 10:34

dzięki za pomoc

nadal walczymy

Niestety bez rezultatów

Dzwoniłem do polecanego serwisu mazdy "Jaksa"

Ale powiedzieli, że mogą zajrzeć do auta dopiero po nowym roku,

Załamuje już ręce, może ktoś z forumowiczów może polecić jakiegoś magika od mazd z mazowieckiego


pozdr

Dopisano 18 gru 2013, 16:50:

Wszystko złożone według manuala, i nadal nie odpala

Podobno problem leży w tym, że komputer podaję iskrę w złym momencie i dlatego nie odpala.


Próbowaliśmy z wyciągniętym czujnikiem położenia wału – tak jakby bardziej chciał odpalić ale w koncu silnik nie załapuje.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 22:35
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 BP + LPG
Rok prod.2006
147 KM Mazowieckie

Postprzez misiek89 » 18 gru 2013, 19:18

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Arkadius 73 » 18 gru 2013, 20:37

Zadzwoń tu gość zna mazdy jak nikt inny

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... MQWjbLZgtg
Arkadius 73
 

Postprzez Tribex » 22 gru 2013, 04:50

Dzięki wszystkim za pomoc...


Ok auto w końcu odpaliło – po 4 tygodniach :

Wszyscy ręcę załamywali , nawet autoryzowany serwis na Ostobramskiej też się poddał

Mechanik wziął auto z powrotem na warsztat , i w końcu po kilku dniach prób udało mu się odpalić

– udało się to po zamianie kabli na świecach z 1 na 4 , z 3 na 2

Elektryk zrobił jakies cuda , żeby kable sięgały...

Auto działa i silnik pracuję OK ale jakoś czuję się niepewny...

Jestem ciekawy waszych komentarzy ... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 22:35
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 BP + LPG
Rok prod.2006
147 KM Mazowieckie

Postprzez Tribex » 29 gru 2013, 14:55

Po całej tej felernej naprawie silnik wyrzuca następujący błąd P0011

coraz bardziej obawiam się, że coś jest nie tak z autem.

Czy ktoś ma jakieś sugestie ?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2013, 22:35
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 BP + LPG
Rok prod.2006
147 KM Mazowieckie

Postprzez dobrzyn22 » 29 gru 2013, 19:51

ztarap napisał(a):kod błędu P0011, czyli "regulacja faz rozrządzu – zbyt duże wyprzedzenie (1 rząd cylindrów)". Łańcuch rozrządu rzeczywiście coraz głośniejszy, no i w końcu stał się zbyt luźny, aż wygenerował błąd.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 29 gru 2013, 21:00

...poprawnie jest:

1 – 3 – 4 – 2

Tribex napisał(a):...udało się to po zamianie kabli na świecach z 1 na 4 , z 3 na 2

jezeli mechanik musial zamienic kable na swiecach... hm... to bylo tak:

4 – 2 – 1 – 3

a to oznacza, ze Twoj mechanik pomylil sie w skladaniu glowicy tylko o 1 obrot walu...w stosunku do polozenia walka rozrzadu... czyli zle ustalil zaplon pierwszego cylindra... gratulacje... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6