Strona 1 z 2

Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 10 lis 2013, 12:36
przez Franky23PL
1.Witam. od trzech miesięcy jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 2006 benzynka. mimo że miało być coś innego, nie wyobrażam sobie teraz innego auta w garażu niż M6 :) nie chciałem na wyrost zaśmiecać forum głupimi pytaniami dopóki nie poznam auta wystarczająco. tak więc po trzech miesiącach użytkowania niestety pojawił się ciekawy problem.
szukałem na forum ,były podobne wątki,gdzieś nawet bardzo podobny, w silniku 1.8 ale bez rozwiązania.
do rzeczy:
na zimnym silniku po włączeniu zapłonu obroty na biegu jałowym odrazu lecą do ok 2tys obrotów, po wrzuceniu 1-ki lecą do 2,4 i trzymając sprzęgło falują między 2,4 a 1,5. jadąc na dwójce czuć szarpanie silnika przy dodawaniu gazu. po ok 4-5 minutach jazdy nawet gdy wskazówka silnika drgnie delikatnie, wszystko wraca do normy. na pierwszych światłach na jałowym utrzymuje się ok 600-700,na jedynce i sprzęgle ok 1000. wyskakiwała kontrolka silnika, ''wysokie obroty'', niestety nie zapytałem o numer błędu.po skasowaniu nie wyskakuje.znalazłem podobny wątek , bodajże ze stycznia , do tej pory zainteresowany nie znalazł rozwiązania, ot nauczył sie z tym żyć.i w sumie dałoby się ,ale...
ale spalanie wzrosło o ok 1-1,5l /100 poprzez te poranne harce silnika. po za tym myślę że nie jest to normalne zachowanie się silnika. liczę na jakieś podpowiedzi. reszta póki co śmiga jak należy.

PostNapisane: 10 lis 2013, 13:17
przez matthies
zawsze po odpaleniu zimnego motoru obroty są znacznie podwyższone, ponieważ silnik pracuje na ssaniu. Dopiero jak osiąga żądaną temperaturę pracy, ssanie się wyłącza i obroty spadają.
Niemniej falowanie obrotów to już większy problem. Spróbuj zacząć od przeczyszczenia przepustnicy oraz ewentualnie przy okazji zaworu EGR.

PostNapisane: 10 lis 2013, 16:49
przez Franky23PL
A czy moze byc tak ze ten problem nie wystepuje w okresie letnim gdy silnik w nocy nie jest tak wychlodzony jak np. Teraz. Chodzi o to ze sytuacja ma miejsce od powiedzmy 1.5miesieca. Lipiec sierpien, polowa wrzesnia jescze bylo ok. Widzialem na forum fotorelacje z czyszczenia przepustnicy, wiec nie zaszkodzi sprobowac.

PostNapisane: 10 lis 2013, 16:55
przez matthies
podwyższone obroty są zawsze zaraz po odpaleniu, może nie aż do 2,5 ale sporo powyżej 1000 na pewno. Może tak być, że po prostu teraz to bardziej zauważasz, ponieważ auto potrafi się lekko przydusić albo bardzo falować obrotami.
Po przeczyszczeniu przepustnicy może być konieczny reset komputera, ale to też masz opisane w wątku.
Daj znać po wszystkim czy pomogło.

PostNapisane: 10 lis 2013, 17:16
przez Rumcajs
Normalne to to nie jest.
2, 5k to duuuzo za duzo, a takie ekstremalne falowanie to na 100% nie standard.

Ja mam po odpaleniu jakies 1500 , a zaczyna pomalutku spadac juz po kilku sekundach.

Chyba nakrece kiedys filmik, bo te pytania dosc czesto sie powtarzaja

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 10 lis 2013, 17:39
przez hant3r
Mi po odpaleniu skakało do 2,5tys/obr po zakupie, po przeczyszczeniu przepustnicy skacze po odpaleniu na ok 1,6k do 1,8 w takim przedziale i szybko spada na 1,2k na zimnym silniku.

PostNapisane: 10 lis 2013, 22:33
przez Franky23PL
to ze również u innych obroty są podwyższone, trochę mnie cieszy :)
przepustnicę przeczyszczę,jeśli sobie nie poradzę,zrobi to za mnie serwis,ale jedno jest dziwne ponadto:
po odpaleniu na jedynce i sprzęgle obroty falują między 1,6 a 2,4. w tych granicach. i tak jest do pierwszych świateł, czasem drugich świateł czyli jakieś 5 minut. i wszystko wraca do normy :/
nie przejmowałbym się gdyby spalanie nie skoczyło.
dam znać co po przeczyszczeniu wyjdzie.

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 11 lis 2013, 10:58
przez bula6595
krokowy przeczyść, sprawdź świece. przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 11 lis 2013, 11:02
przez misiek89
Kolega w swojej nie ma już krokowca

PostNapisane: 11 lis 2013, 13:26
przez Franky23PL
bula6595 napisał(a):krokowy przeczyść, sprawdź świece. przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?


małe szarpnięcia są,szczególnie na 2-ce. czy przyśpieszanie na obciążeniu ? na rozgrzanym raczej nie.
do 100-tki w ok 10 sek sie wyrabiam :) sprawdze przepustnice , świece, korkowy i się zobaczy. troszkę mi to zajmie bo uczę się jeszcze wszystkiego o madzi.

misiek89 napisał(a):Kolega w swojej nie ma już krokowca


to się okaże jak zajrzę.

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 11 lis 2013, 23:54
przez misiek89
Masz przepustnice elektroniczną a tam już tzw krokowy jest zbędny <spoko>

PostNapisane: 12 lis 2013, 19:16
przez matthies
bula6595 napisał(a):przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?

a co jeśli nawet na ciepłym czuć delikatne szarpnięcia, głównie na dużym obciążeniu, czyli np na 2 biegu ale dużo poniżej 2krpm ?

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 12 lis 2013, 22:07
przez bula6595
cewka przewody lub świece. u mnie wymiana wszystkiego pomogła :) okazało się ze kable. ale podczas spokojnej jazdy tez potrafiło poszarpać silnikiem delikatnie ledwo wyczuwalne ale jednak były.

PostNapisane: 12 lis 2013, 22:10
przez matthies
świece zmieniałem, więc zostaje cewka lub przewody hmm... dzięki

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 13 lis 2013, 19:01
przez bula6595
zacznij od przewodów

PostNapisane: 13 lis 2013, 20:18
przez hant3r
matthies napisał(a):
bula6595 napisał(a):przy nagrzanym silniku czujesz małe szarpnięcia podczas jazdy czy też przyśpieszania na dużym obciążeniu?

a co jeśli nawet na ciepłym czuć delikatne szarpnięcia, głównie na dużym obciążeniu, czyli np na 2 biegu ale dużo poniżej 2krpm ?



Dużo poniżej 2tys/obr masz prawo odczuć szarpnięcie. Wątpię aby jakikolwiek silnik uwielbiał na zbyt wysokim biegu obroty ok 1,2tys.

PostNapisane: 13 lis 2013, 20:31
przez matthies
na wysokich biegach to nawet nie wiem, ale czasem jak się rozpędzam i przytatusiuję jedynkę, dwójka leci od 1200 to potrafi na chwilę szarpnąć

PostNapisane: 13 lis 2013, 23:14
przez Franky23PL
misiek89 napisał(a):Masz przepustnice elektroniczną a tam już tzw krokowy jest zbędny <spoko>


zgłupiałem.czytałem o czyszczeniu przepustnicy i regeneracji silników krokowych. a skoro ty piszesz że nie ma to co czyścili :) chyba że w moim modelu nie ma :/ a np. w 1.8 jest.
z braku czasu jeszcze nic nie robiłem,ale cały czas poszerzam wiedzę obserwacjami :) poczytawszy tu i ówdzie jeśli na zimnym poprzez pracę silnika na ssaniu, obroty mogą być nawet do 2tys i jest to normalne to znaczy że i u mnie jest ok. ale...przepustnicy, erg,czy świec sprawdzić nie zaszkodzi i ewentualnie poczyścić. i jak bumerang wracają falujące obroty: otóż zupełnie przypadkiem zauważyłem że przy wyjezdzie z parkingu ,zatrzymując się przed wylotem na ulicę , wyjazd jest jakby pod górkę.powiedzmy 5stopni nachylenia. i stojąc czasem na tym wyjezdzie auto na jedynce , trzymajac sprzęgło faluje między 1,7-2,4(tak około). zatrzymuję się na prostej za minutę i co prawda obroty są na jedynce ok 2tys ale nie falują :D paranoja... i wyszło szydło z worka a raczej masaże z silnika... do tej pory jakoś nie miałem okazji jechać jako pasażer z tyłu, ale wczoraj... siedząc za fotelem kierowcy, na biegu jałowym samochód tak drży że ma się wrażenie że na siedzeniu leży mata z automasażem ! z przodu tak się tego nie odczuwa, – rozumiem że wymiana poduszek się kłania.jeśli coś innego – liczę na podpowiedzi.

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku .

PostNapisane: 13 lis 2013, 23:46
przez misiek89
Modele przed liftem mają przepustnice na linkę i żeby komp mógł sterować wolnymi obrotami jest tzw silniczek krokowy który otwiera się i zamyka w zależności w jakim położeniu jest przepustnica, ty masz model po fl 2006r i tam już jest elektronicznie sterowana przepustnica i nie trzeba zaworu wolnych obrotów. To o czym było wyczyść pisane zrób i zobaczysz czy ustąpiły objawy od siebie dodam żebyś wyczyścił jeszcze przepływomierz (maf sensor).

PostNapisane: 16 lut 2014, 22:36
przez pelo24
ja też miałem problem z falującymi obrotami reset kompa nie pomagał więc przeczyściłem przepustnicę falowanie ustąpiło mazda jak by żywsza mocniejsza tylko właśnie na zimnym silniku obroty mi wzrosły do troszkę ponad 2 tyś wcześniej tak nie było a i spalanie też poszło w górę o 1 litr
poradzcie co teraz mam z tym zrobić czy reset kompa pomoże ? I jeszcze czy mógł by minie ktoś naprowadzić gdzie znajduje się ten EGR albo przesłać zdjęcie .