Strona 1 z 1

p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 7 lis 2013, 21:51
przez shuler
Witam, jestem od kilku dni posiadaczem M6 2005r po lifcie, silnik 2.3.
Wybaczcie to że trochę jestem zielony :D
Dzisiaj wsiadłem do auta, odpaliłem, pojechałem, po ok 5 km zaczęła szarpać, po podpięciu się pod OBD pojawił się błąd P0303 – Cylinder #3 Misfire Detected
po skasowaniu pojawia się ponownie po parudziesięciu przejechanych metrach. Po otworzeniu maski wstępnie udało mi się ustalić, że wtyczka wtrysku trzeciego od lewej (patrząc przy otwartej masce oczywiście) jest mokra. Reszta sucha. Przedmuchałem ją sprężonym powietrzem w sprayu ale problem z błędem i szarpaniem nie ustąpił.
Możecie zaproponować jakieś działanie? Wtrysk czy cewka? Miał może ktoś podobny problem? Dzięki z góry i pozdrawiam.

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 12 lis 2013, 08:25
przez zagiell
Być może coś z wtryskiem, a być może cewka lub świeca. Zamień miejscami cewki z 3 i 4 i zobaczysz, czy pojawi się błąd p0304.

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 12 lis 2013, 22:36
przez shuler
Dzięki za odpowiedź ;)

Zrobiłem tak jak napisałeś – podmieniłem 3 i 4 cewkę i problem minął. Kwestia styków? Być może problem został uśpiony na jakiś czas. Może nową cewkę wozić w bagażniku? :P

Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 13:48
przez marcin1985
Witam. Podczas jazdy autostrada okolo 140 km/h zapalila sie kontrolka chek engine. Po zatrzymaniu zauwazylem rowniez ze zaczelo telepac silnikiem. Po podjechaniu do mechanika komputer wykazal blad P0303 cyl 3 miisfire. Po wykreceniu swiecy okazalo sie ze kawalek izolacji jest ukruszony swieca oryginalna Mazdy. Po zalozeniu nowej swiecy problem pozostal. Po zmierzeniu kompresji na 3 cyl. 0 kompresji na pozostalych 13. Mazda 150 000 tys km przebiegu powterdzony w niemieckim serwisie od kupna zrobilem okolo 3000 km i nie bylo problemow. Co obstawiace? Ulamany grzybek zaworu, wygiety zawór, zablokowany? Wiem ze silnik trzeba rozbierac. Niestety jestem w Holandii i raz juz robilem tutaj glowice w innym aucie i po tutejszych specjalistach musialem operacje wykonywac jeszcze raz w Polsce. Pozatym koszty sa o wiele wieksze. Mam pytanie czy jak odlacze wtyczke wtrysku dojade w tym stanie do Polski? Tak doradzilo mi kilku mechanikow tutejszych i w Polsce mowiac ze jadac spokojnie powinieniem bez problemow dojechac. Wiem ze bedzie wecej palic. Czy mial ktos juz podobna sytuacje i musial jechac dluga trase na 3 cylindrach?

Dodam ze jestem nowy na forum i mam Mazde od miesiaca i tu niespodzianka taka :/ Probowalem znalezc podobny watek ale nie dalem rady :(

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 16:30
przez misiek89
Jazda na 3 gary na takim dystansie jest zbyt ryzykowna i szkoda silnika, i nie wiemy co dokładnie się stało, możemy tylko przypuszczać

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 18:02
przez marcin1985
Dzieki za odpowiedz Misiek89. Mechanicy mowia ze na 99% zawor. Wiem domyslam sie ze jazda bedzie ryzykowna i nie bedzie przyjemna :) ale co konkretnie moze sie stac?? Mechanicy mowili ( a pytalem 4) ze jak odlacze wtyczke na wtrysku to nic raczej sie nie stanie. Odlaczenie spowoduje ze nie bedzie podawane paliwo na cylinder i nie bedzie ono wydmuchiwane w katalizator i jak to okreslali go nie [tiiit]. Naprawa w Holandii nie wchodzi w gre. Za samo sprawdzenie i naprawe 400 euro plus 30 za kazda roboczogodzine. Do tego olej, filtr, uszczelki. Wstepnie powiedzial gosciu ze okolo 1000 euro moze wiecej. A pytalem raczej u tego z tanszych bez gwarancji ze zrobi to dobrze. W Polsce 1500 zl – 2000 zl u goscia ktory sie na tym naprawde zna i jest sprawdzony wiec jest roznica. Laweta to tez spory koszt :/

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 20:28
przez misiek89
To że zawory to pewne, chodzi mi o to że nie wiadomo jak się uszkodziły. Ogólnie silnik pracuje wtedy nie równo co się z tym wiąże są duże obciążenia w układzie korbowym tak samo działo to na poduchy i cała resztę, trzeba się pilnować

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 21:36
przez marcin1985
Dzieki za info ale chyba zaryzykuje...Nie mam za bardzo wyjscia nawet. Sprobuje cos jeszcze wykombinowac z assisatnce ale watpie zeby ktos scholowal mi taki kawal samochod w ramach assistance :/ . Wiesz moze co moglo spowodowac ukruszenia sie izolacji w prawie nowej swiecy? Orginalna Mazdy. Teraz mam NGK Irydowe czy jakos tak co o nich sadzisz?

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 1 gru 2013, 22:05
przez misiek89
Zapewne jakaś wada była albo puknięta i z czasem odpadło, a co do ngk dobre świece jak nie podrobione

Re: Pomocy P 0303 brak cisnienia

PostNapisane: 2 gru 2013, 07:03
przez cichy3a
Witam

Nie masz jakiegoś kolegi czy znajomego z uprawnieniami na lawete zawsze wyszło by taniej niż w firmie która sie tym zajmuje możesz tez poszukać o handlarzy samochodami w NL jest ich dużo może będą mieli wolne miejsce na lawecie przeważnie kierowcami są pracownicy nie właściciele można sie dogadać wiem też że tirowcy też robia takie rzeczy jedż na parkingi przy autostradach i popytaj jazda na trzech garach taki odcinek drogi jak pisali koledzy to duże ryzyko.POWODZENIA

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 2 gru 2013, 14:13
przez marcin1985
Witam prawdopodobnie wynajme autolawete... przywioze auto zastepcze a madzie odstawie do Polski. Kupujac M 6 chodzilo mi glownie o niezawodnosc a tu taki klops :/ Dam znac co bylo dokladnie uszkodzone i jak wyszly koszty naprawy. Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 2 gru 2013, 14:40
przez misiek89
Niezawodna jest, ale zawsze jest ten przypadek :(

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 3 gru 2013, 23:46
przez t34567
że tak zapytam, od której strony są "liczone" cewki? Jeżeli np mam błąd P302 i chcę zamienić cewke 2 z 1 to liczyć od prawej czy od lewej (stojąc przodem do auta) ?

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 4 gru 2013, 12:59
przez misiek89
Od lewej

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 4 gru 2013, 13:02
przez marcin1985
Od lewej. Od strony zbiorniczka plynu spryskiwaczy. U mnie jest numeracja na kablach tez.

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 4 gru 2013, 20:49
przez lichy
Większość producentów podaje pierwszy od strony rozrządu

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 17 gru 2013, 00:45
przez marcin1985
Witam,
Mazda rozebrana. Wypalone gniazdo zaworu na cyl 3. Auto nigdy nie jezdzilo na gazie. Co moglo byc przyczyna? Czy ta wadliwa swieca?? Czy oprocz regeneracji gniazd i wymiany zaworow jeszcze cos sprawdzic??

Re: p0303, szarpanie, L3

PostNapisane: 19 gru 2013, 21:20
przez misiek89
Opcji jest kilka ale jest to prawdopodobne że przez uszkodzona świece wypaliło gniazdo ciekawe jakie luzy zaworowe były.